Opel Astra G

Generacja
Opel Astra G Zobacz 8 zdjęć

Opel Astra G miała swój debiut w 1998 i jest to druga z kolei generacja tego modelu (warto pamiętać, że pierwszą generację pod nazwą Astra Classic wytwarzano do roku 2002). Inżynierowie z niemieckiego koncernu samochodowego chcieli powtórzyć sukces pierwszej generacji Astry i wróżyli Astrze świetlaną przyszłość i bogatą ścieżkę rozwoju. Nadwozie w Astrze G wyróżniało się innowacyjnością, a kształty karoserii są bardziej ostre – cechy te ostatecznie decydują o atrakcyjnym wyglądzie auta.

Opel Astra G – dostępne nadwozia

W przeciwieństwie do popularnego Golfa, Astra G zapewnia więcej przestrzeni z tyłu, większy kufer oraz więcej wersji nadwozia. Bazowym oraz najchętniej wybieranym wariantem nadwozia Astry G jest pięciodrzwiowy hatchback (podobny nieco do liftbacka), posiadający oryginalnie zakończony tył (całkowicie różniący się od karoserii swojego największego rywala – Volkswagena Golfa ). Nie wszystkim jednak charakterystyczny tył Astry G hatchback przypadł do gustu, ale za to auto posiadało bardzo pojemny bagażnik o objętości 370 litrów.

Najchętniej wybieranym, spośród wszystkich wariantów nadwozi oferowanych przez Opla, było kombi (caravan). Astra G kombi nęciła głównie przestronnym środkiem i duży bagażnikiem o pojemności 480 litrów. Kolejną, bardzo popularną, wersją nadwozia jest sedan z czterema drzwiami i bagażnikiem o pojemności 460 litrów (gdy złożymy tylne siedzenia, uzyskamy przestrzeń bagażową mieszczącą 1230 litrów). Astra G sedan wyróżniał się najbardziej dystyngowanym wyglądem spośród innych wersji.

Do znanych rodzajów nadwozi Astry G dołączyło dodatkowo dwu drzwiowe coupe, opracowane przez legendarne studio projektowe Bertone (projektowali auta dla np.: Alfa Romeo, Lanci, Volvo, Lamborghini, Ferrari). Poprzez zwiększenie rozstawu osi o dziewięć centymetrów, w Astrze G przybyło dużo wolnej przestrzeni. Postarano się również o dużą pojemność bagażnika przy każdej wersji nadwozia (coupe miało niespotykanie duży bagażnik o pojemności 460 litrów!).

Opel Astra G – jednostki napędowe

Astra drugiej generacji nie zadziwia nas specjalistycznymi rozwiązaniami technicznymi, chociaż technologia Astry G posiada swoje ciekawostki. Benzynową jednostkę 2.2 16V wyekwipowano w łańcuchowy napęd rozrządu oraz wałki wyrównoważające (zaś głowica i kadłub silnika zrobiony jest ze stopów aluminium). Co więcej, motor 2.0 Z20LET uzbrojono w turbinę i intercooler, które znacznie podwyższają osiągi Astry G. Niemal każda jednostka diesla (oprócz 1.7 TD) posiadają głowicę z szesnastoma zaworami, a także bezpośredni wtrysk paliwa. Silniki 2.0 DI/DTI zyskały skomplikowaną i rzadko występującą głowicę, której zawory ustawione są prostopadle do osi silnika, a napędzane są za pomocą jednego wałka.

Silniki benzynowe Opla Astry G

Po liftingu w 2002 roku, Astra G dysponowała całą gammą jednostek napędowych. Najsłabszym motorem benzynowym była jednostka 1.2 o mocy 65 KM (w 2000 roku podrasowana do 75 KM). W ofercie znalazły się również motory z pojemnością 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.2 litra, o mocy w przedziale 90 – 147 KM. Bazową odmianą stał się wariant OPC (Opel Performance Center, nazwa ta pojawia się wówczas pierwszy raz). W początkowej wersji Astra G OPC posiadała jednostkę 2.0 o mocy 160 KM, ale w 2001 roku zainstalowano w niej turbosprężarkę, która podniosła moc silnika do 200 KM.

Siniki diesla Opla Astry G

Najsłabszy diesel w Astrze G to silnik 1.7 TD o mocy 68 KM (w roku 2000 zastąpiono go silnikiem DTI o mocy 75 KM). Najmocniejszym zaś silnikiem wysokoprężnym jest jednostka 2.2 DTI o mocy 125 KM. Moc z silnika przekazywana była na przednią oś, a przekładnie, które współpracowały z silnikami Astry G, mogły być pięciobiegowe manualne albo czterobiegowe automatyczne.

Opel Astra G – podsumowanie

Opel Astra G posiada różnorodny wybór wersji nadwoziowych (estetom spodobają się wersje coupe i kabriolet, zaprojektowane przez słynną firmę Bertone). Astra G kombi jest idealnym samochodem do dalekich podróży rodzinnych (jego bagażnik ma pojemność rzędu 480-1500 litrów, co jest idealnym wynikiem jeśli chodzi o auta kompaktowe). Spośród jednostek napędowych, najrozsądniej będzie zaopatrzyć się w wersje z silnikiem 1.6 16V lub 1.7 DTI.

4.17
Ocena na postawie 62 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Astra
Produkcja od1998
Produkcja do2009

Wybrane wersje Opel Astra G

Inne generacje Opel Astra

Inne modele Opel

Oceny użytkowników (44)

Przejdź do strony: 1 2 3

Opel Astra G: newsy, testy i recenzje

Opel Astra po liftingu: zmiany nie dla Ciebie, tylko dla przepisów

... Unia Europejska wprowadza coraz ostrzejsze normy emisji spalin. W obliczu takich wyzwań producenci aut muszą sięgać po coraz bardziej radykalne rozwiązania. Nowy Opel Astra, choć praktycznie niezmieniony z wyglądu, jest tego przykładem. ... co - ...

5 miesięcy temu

Opel Astra: cena po liftingu wyraźnie wyższa

... Odświeżony Opel Astra jest dostępny w Polsce, a importer opublikował cennik modelu z zupełnie nowymi silnikami. Auto jest droższe. ... zł od wcześniejszej o mocy 136 KM. 34177 Ceny wszystkich wersji silnikowych nowego Opla Astry (2020): 1.2 ...

5 miesięcy temu

Jeszcze nie czas na nową Astrę. Opel wprowadzi zmiany w silnikach

... Opel Astra obecnej generacji jest w sprzedaży od 2015 roku i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo z nami pozostanie. Obecnie coraz częściej pojawiają się w sieci zdjęcia zamaskowanych aut, które przeszły facelifting. Prawdopodobnie pojawią ...

8 miesięcy temu

Nowy Opel Astra: ma nowe silniki i bliżej mu do PSA

... Minęły cztery lata od zaprezentowania Opla Astry K i przyszedł czas na lifting. Jednak premiera odświeżonego modelu to nie tylko efekt upływu czasu, lecz także zmiany właściciela marki. Są nowe silniki, już nie tak proste jak wcześniej. ... , to ...

7 miesięcy temu

Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik

... Facelifting Renaulta Mastera był dość znaczącym wydarzeniem w branży transportowej, ale odświeżenie Opla Movano przeszło bez echa. Tymczasem zmiany wprowadzone w tym modelu są dokładnie takie same jak w aucie Renault, tylko trudniej je zauważyć ...

tydzień temu

Szef Daimlera potwierdza. Będzie elektryczny Mercedes Klasy G

... Legendarny Mercedes Klasy G, który do tej pory kojarzony był głównie z dużymi i paliwożernymi silnikami, doczeka się elektrycznej wersji, zasilając najprawdopodobniej gamę modeli EQ. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi. ... Mercedes Klasy G ...

3 miesiące temu

Mercedes klasy G od Carlex Design. Polacy dają radę

... Carlex Design to polski specjalista od samochodowych wnętrz, słynący z uwielbienia dla luksusowych pojazdów terenowych oraz SUV-ów. Tym razem na warsztat trafił Mercedes klasy G, na bazie którego powstała specjalna edycja 40 years of G-Class. ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: co zaprezentuje Opel?

... Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie wystartuje już 10 września. Opel jest jedną z marek, które przybędą na to wydarzenie z liczną reprezentacją, pokazującą w jakim kierunku zmierza firma. Nie zabraknie przede wszystkim hybrydowych i ...

5 miesięcy temu

Opel szykuje rajdową Corsę. Tak, będzie elektryczna

... Opel dołącza do grona producentów, którzy rezygnują ze spalinowych wersji aut przygotowanych do motorsportu. Niemiecki producent przewidział specjalną serię ADAC Opel e Rally Cup, która ma wystartować w sezonie 2020/21. Zamówienia na ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie