Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Opel Astra G

Generacja
Opel Astra G Zobacz 8 zdjęć

Opel Astra G miała swój debiut w 1998 i jest to druga z kolei generacja tego modelu (warto pamiętać, że pierwszą generację pod nazwą Astra Classic wytwarzano do roku 2002). Inżynierowie z niemieckiego koncernu samochodowego chcieli powtórzyć sukces pierwszej generacji Astry i wróżyli Astrze świetlaną przyszłość i bogatą ścieżkę rozwoju. Nadwozie w Astrze G wyróżniało się innowacyjnością, a kształty karoserii są bardziej ostre – cechy te ostatecznie decydują o atrakcyjnym wyglądzie auta.

Opel Astra G – dostępne nadwozia

W przeciwieństwie do popularnego Golfa, Astra G zapewnia więcej przestrzeni z tyłu, większy kufer oraz więcej wersji nadwozia. Bazowym oraz najchętniej wybieranym wariantem nadwozia Astry G jest pięciodrzwiowy hatchback (podobny nieco do liftbacka), posiadający oryginalnie zakończony tył (całkowicie różniący się od karoserii swojego największego rywala – Volkswagena Golfa ). Nie wszystkim jednak charakterystyczny tył Astry G hatchback przypadł do gustu, ale za to auto posiadało bardzo pojemny bagażnik o objętości 370 litrów.

Najchętniej wybieranym, spośród wszystkich wariantów nadwozi oferowanych przez Opla, było kombi (caravan). Astra G kombi nęciła głównie przestronnym środkiem i duży bagażnikiem o pojemności 480 litrów. Kolejną, bardzo popularną, wersją nadwozia jest sedan z czterema drzwiami i bagażnikiem o pojemności 460 litrów (gdy złożymy tylne siedzenia, uzyskamy przestrzeń bagażową mieszczącą 1230 litrów). Astra G sedan wyróżniał się najbardziej dystyngowanym wyglądem spośród innych wersji.

Do znanych rodzajów nadwozi Astry G dołączyło dodatkowo dwu drzwiowe coupe, opracowane przez legendarne studio projektowe Bertone (projektowali auta dla np.: Alfa Romeo, Lanci, Volvo, Lamborghini, Ferrari). Poprzez zwiększenie rozstawu osi o dziewięć centymetrów, w Astrze G przybyło dużo wolnej przestrzeni. Postarano się również o dużą pojemność bagażnika przy każdej wersji nadwozia (coupe miało niespotykanie duży bagażnik o pojemności 460 litrów!).

Opel Astra G – jednostki napędowe

Astra drugiej generacji nie zadziwia nas specjalistycznymi rozwiązaniami technicznymi, chociaż technologia Astry G posiada swoje ciekawostki. Benzynową jednostkę 2.2 16V wyekwipowano w łańcuchowy napęd rozrządu oraz wałki wyrównoważające (zaś głowica i kadłub silnika zrobiony jest ze stopów aluminium). Co więcej, motor 2.0 Z20LET uzbrojono w turbinę i intercooler, które znacznie podwyższają osiągi Astry G. Niemal każda jednostka diesla (oprócz 1.7 TD) posiadają głowicę z szesnastoma zaworami, a także bezpośredni wtrysk paliwa. Silniki 2.0 DI/DTI zyskały skomplikowaną i rzadko występującą głowicę, której zawory ustawione są prostopadle do osi silnika, a napędzane są za pomocą jednego wałka.

Silniki benzynowe Opla Astry G

Po liftingu w 2002 roku, Astra G dysponowała całą gammą jednostek napędowych. Najsłabszym motorem benzynowym była jednostka 1.2 o mocy 65 KM (w 2000 roku podrasowana do 75 KM). W ofercie znalazły się również motory z pojemnością 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.2 litra, o mocy w przedziale 90 – 147 KM. Bazową odmianą stał się wariant OPC (Opel Performance Center, nazwa ta pojawia się wówczas pierwszy raz). W początkowej wersji Astra G OPC posiadała jednostkę 2.0 o mocy 160 KM, ale w 2001 roku zainstalowano w niej turbosprężarkę, która podniosła moc silnika do 200 KM.

Siniki diesla Opla Astry G

Najsłabszy diesel w Astrze G to silnik 1.7 TD o mocy 68 KM (w roku 2000 zastąpiono go silnikiem DTI o mocy 75 KM). Najmocniejszym zaś silnikiem wysokoprężnym jest jednostka 2.2 DTI o mocy 125 KM. Moc z silnika przekazywana była na przednią oś, a przekładnie, które współpracowały z silnikami Astry G, mogły być pięciobiegowe manualne albo czterobiegowe automatyczne.

Opel Astra G – podsumowanie

Opel Astra G posiada różnorodny wybór wersji nadwoziowych (estetom spodobają się wersje coupe i kabriolet, zaprojektowane przez słynną firmę Bertone). Astra G kombi jest idealnym samochodem do dalekich podróży rodzinnych (jego bagażnik ma pojemność rzędu 480-1500 litrów, co jest idealnym wynikiem jeśli chodzi o auta kompaktowe). Spośród jednostek napędowych, najrozsądniej będzie zaopatrzyć się w wersje z silnikiem 1.6 16V lub 1.7 DTI.

4.17
Ocena na postawie 62 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Astra
Produkcja od1998
Produkcja do2009

Wybrane wersje Opel Astra G

Inne generacje Opel Astra

Inne modele Opel

Oceny użytkowników (44)

Przejdź do strony: 1 2 3

Opel Astra G: newsy, testy i recenzje

Używany Opel Astra K w pigułce: ostatni kompaktowy nie francuz

... Opel Astra piątej generacji jest ostatnim kompaktowym modelem niemającym nic wspólnego z koncernem PSA. Jest też trwałą, dopracowaną konstrukcją, a czy będzie ostatnią dobrą, to się jeszcze okaże. Teraz przyjrzyjmy się tej, którą można jeszcze ...

3 tygodnie temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Mercedes Klasy G po faceliftingu. Ceny modelu w Polsce

... Mercedes Klasy G został delikatnie odświeżony. Wszystkie egzemplarze, które trafią do salonów po 1 września 2020 roku, mają wyróżniać się bogatszym wyposażeniem standardowym i zauważalnie większymi możliwościami personalizacji. Jak kształtują ...

5 dni temu

Opel Astra po liftingu: zmiany nie dla Ciebie, tylko dla przepisów

... Unia Europejska wprowadza coraz ostrzejsze normy emisji spalin. W obliczu takich wyzwań producenci aut muszą sięgać po coraz bardziej radykalne rozwiązania. Nowy Opel Astra, choć praktycznie niezmieniony z wyglądu, jest tego przykładem. ... co - ...

11 miesięcy temu

Opel Astra: cena po liftingu wyraźnie wyższa

... Odświeżony Opel Astra jest dostępny w Polsce, a importer opublikował cennik modelu z zupełnie nowymi silnikami. Auto jest droższe. ... zł od wcześniejszej o mocy 136 KM. 34177 Ceny wszystkich wersji silnikowych nowego Opla Astry (2020): 1.2 ...

12 miesięcy temu

Nowy Opel Astra: ma nowe silniki i bliżej mu do PSA

... Minęły cztery lata od zaprezentowania Opla Astry K i przyszedł czas na lifting. Jednak premiera odświeżonego modelu to nie tylko efekt upływu czasu, lecz także zmiany właściciela marki. Są nowe silniki, już nie tak proste jak wcześniej. ... , to ...

dawno temu

Jeszcze nie czas na nową Astrę. Opel wprowadzi zmiany w silnikach

... Opel Astra obecnej generacji jest w sprzedaży od 2015 roku i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo z nami pozostanie. Obecnie coraz częściej pojawiają się w sieci zdjęcia zamaskowanych aut, które przeszły facelifting. Prawdopodobnie pojawią ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie