MG F 1 generacji

Generacja
MG F 1 generacji Zobacz 7 zdjęć

F to mały roadster produkowany przez brytyjską firmę MG Rover w latach 1995-2002. Pierwsza generacja tego wozu wytwarzana była w latach 1995-1999.

Model F to pierwszy z czterech samochodów, które powstały w MG Rover po przejęciu jej przez niemiecki koncern BMW. MG F to pierwszy tego typu samochód produkowany przez MG od 1980 roku, kiedy to po raz ostatni z taśm produkcyjnych zjechało sportowe auto tej marki.

Realizacja pomysłu nowego samochodu sportowego spod znaku MG rozpoczęła się już w 1991 roku, a jego pomysłodawcą był Steve Harper, który inspirował się Jaguarem XJR-15 oraz Ferrari 250 LM. Wykonaniem zajął się Garry McGovern. Auto weszło do produkcji w 1995 roku.

Obłe niewielkie nadwozie, które mimo upływu lat może się podobać, jest dość odporne na korozję. Jeśli choć trochę się o nie dba, odwdzięcza się sporą wytrzymałością. Wnętrze samochodu mieści tylko dwie osoby, które mogą podróżować komfortowo, pod warunkiem że nie są zbyt wysokie. W przeciwnym razie kierowcy i pasażerowi może zabraknąć miejsca na nogi. Po zamknięciu miękkiego dachu (są też dostępne hardtopy) wysokim pasażerom MG F może też zabraknąć miejsca na głowę, jednak MG F nie kupuje się przecież ze względu na walory przestrzenne w kabinie.

Fotele i deska rozdzielcza wykonane są z przyzwoitych materiałów i całkiem nieźle zmontowane. Obsługa deski rozdzielczej nie przysparza problemów, bo wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w typowych miejscach. Fotele są dosyć miękkie i być może nie do końca pasują do image’u sportowego samochodu. MG F ma dwa bagażniki i sporo schowków, w których można upchnąć wiele drobiazgów. Na przewóz większych bagaży nie ma co jednak liczyć.

W pierwszej generacji F montowany był tylko jeden silnik - jednostka napędowa serii K o czterech cylindrach mających łączną objętość skokową 1,8 l. Motor występował w dwóch wersjach. W słabszej osiągał moc 118 KM, a w mocniejszej, wyposażonej w system VVC (zmienne sterowanie zaworami) – 145 KM.

Ponieważ w MG F silnik został umieszczony centralnie (za siedzeniami kierowcy i pasażera), producent miał twardy orzech do zgryzienia z jego chłodzeniem. Tak jak inne jednostki serii K, ta również miałaby poważne problemy z chłodzeniem, dlatego firma zdecydowała się na rozbudowany układ z chłodnicami z przodu. Nawet jednak skomplikowany system chłodzenia nie jest w stanie uchronić motoru przed przegrzaniem przy wysokich obciążeniach, dlatego też warto zwracać uwagę na temperaturę silnika.

Uszkodzeniem typowym dla tych jednostek jest wypalenie uszczelki pod głowicą. Jej wymiana kosztuje blisko 2000 zł. Zmiana całego silnika to wydatek nawet 18 000 zł. Do częstych awarii należą też uszkodzenia synchronizatorów skrzyni biegów, które nie są niestety trwałe.

MG F zamiast zwykłych sprężyn zawieszenia ma układ Hydragas. Jest to system z poduszkami hydrogazowymi. Całość nieco przypomina hydropneumatyczne zawieszenie Citroëna, jednak jest dużo prostsze w konstrukcji, a co za tym idzie - znacznie mniej awaryjne. Czasem jednak wymaga obsługi za pomocą specjalnej pompki, którą ma niewiele warsztatów.

F nie jest samochodem szczególnie łatwym w prowadzeniu, szczególnie jeśli chce się wykrzesać z jego silnika całą moc. Centralnie umieszczony motor przy ostrej jeździe sprawia, że MG F jest autkiem nadsterownym, co szybko uwidacznia się szczególnie na mokrej jezdni.

Może się wydawać, że tak nietypowy wóz jak MG F może sprawiać dużo problemów. Informacji o nim w Internecie jest jednak sporo, dostęp do części zamiennych – nie najgorszy, a ich ceny nie przerażają. Mając MG F, warto znaleźć dobry warsztat, który się nim zajmie. Obecnie egzemplarze z pierwszej serii można kupić już za 20 000 zł.

Pierwsza seria MG F została zastąpiona kolejną w 1999 roku.

3.95
Ocena na postawie 22 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
ModelMG F
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje MG F 1 generacji

Inne modele MG

MG F 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie