MG F 1 generacji

Generacja
MG F 1 generacji Zobacz 7 zdjęć

F to mały roadster produkowany przez brytyjską firmę MG Rover w latach 1995-2002. Pierwsza generacja tego wozu wytwarzana była w latach 1995-1999.

Model F to pierwszy z czterech samochodów, które powstały w MG Rover po przejęciu jej przez niemiecki koncern BMW. MG F to pierwszy tego typu samochód produkowany przez MG od 1980 roku, kiedy to po raz ostatni z taśm produkcyjnych zjechało sportowe auto tej marki.

Realizacja pomysłu nowego samochodu sportowego spod znaku MG rozpoczęła się już w 1991 roku, a jego pomysłodawcą był Steve Harper, który inspirował się Jaguarem XJR-15 oraz Ferrari 250 LM. Wykonaniem zajął się Garry McGovern. Auto weszło do produkcji w 1995 roku.

Obłe niewielkie nadwozie, które mimo upływu lat może się podobać, jest dość odporne na korozję. Jeśli choć trochę się o nie dba, odwdzięcza się sporą wytrzymałością. Wnętrze samochodu mieści tylko dwie osoby, które mogą podróżować komfortowo, pod warunkiem że nie są zbyt wysokie. W przeciwnym razie kierowcy i pasażerowi może zabraknąć miejsca na nogi. Po zamknięciu miękkiego dachu (są też dostępne hardtopy) wysokim pasażerom MG F może też zabraknąć miejsca na głowę, jednak MG F nie kupuje się przecież ze względu na walory przestrzenne w kabinie.

Fotele i deska rozdzielcza wykonane są z przyzwoitych materiałów i całkiem nieźle zmontowane. Obsługa deski rozdzielczej nie przysparza problemów, bo wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w typowych miejscach. Fotele są dosyć miękkie i być może nie do końca pasują do image’u sportowego samochodu. MG F ma dwa bagażniki i sporo schowków, w których można upchnąć wiele drobiazgów. Na przewóz większych bagaży nie ma co jednak liczyć.

W pierwszej generacji F montowany był tylko jeden silnik - jednostka napędowa serii K o czterech cylindrach mających łączną objętość skokową 1,8 l. Motor występował w dwóch wersjach. W słabszej osiągał moc 118 KM, a w mocniejszej, wyposażonej w system VVC (zmienne sterowanie zaworami) – 145 KM.

Ponieważ w MG F silnik został umieszczony centralnie (za siedzeniami kierowcy i pasażera), producent miał twardy orzech do zgryzienia z jego chłodzeniem. Tak jak inne jednostki serii K, ta również miałaby poważne problemy z chłodzeniem, dlatego firma zdecydowała się na rozbudowany układ z chłodnicami z przodu. Nawet jednak skomplikowany system chłodzenia nie jest w stanie uchronić motoru przed przegrzaniem przy wysokich obciążeniach, dlatego też warto zwracać uwagę na temperaturę silnika.

Uszkodzeniem typowym dla tych jednostek jest wypalenie uszczelki pod głowicą. Jej wymiana kosztuje blisko 2000 zł. Zmiana całego silnika to wydatek nawet 18 000 zł. Do częstych awarii należą też uszkodzenia synchronizatorów skrzyni biegów, które nie są niestety trwałe.

MG F zamiast zwykłych sprężyn zawieszenia ma układ Hydragas. Jest to system z poduszkami hydrogazowymi. Całość nieco przypomina hydropneumatyczne zawieszenie Citroëna, jednak jest dużo prostsze w konstrukcji, a co za tym idzie - znacznie mniej awaryjne. Czasem jednak wymaga obsługi za pomocą specjalnej pompki, którą ma niewiele warsztatów.

F nie jest samochodem szczególnie łatwym w prowadzeniu, szczególnie jeśli chce się wykrzesać z jego silnika całą moc. Centralnie umieszczony motor przy ostrej jeździe sprawia, że MG F jest autkiem nadsterownym, co szybko uwidacznia się szczególnie na mokrej jezdni.

Może się wydawać, że tak nietypowy wóz jak MG F może sprawiać dużo problemów. Informacji o nim w Internecie jest jednak sporo, dostęp do części zamiennych – nie najgorszy, a ich ceny nie przerażają. Mając MG F, warto znaleźć dobry warsztat, który się nim zajmie. Obecnie egzemplarze z pierwszej serii można kupić już za 20 000 zł.

Pierwsza seria MG F została zastąpiona kolejną w 1999 roku.

3.95
Ocena na postawie 22 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
ModelMG F
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje MG F 1 generacji

Inne modele MG

MG F 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Jak przygotować się do zimy? Kilka prostych czynności już robi dużą różnicę

Lexus NX, Audi Q5 i Jaguar F-Pace: oczekiwania kontra rzeczywistość

... Lexusa NX, Audi Q5 i Jaguara F-Pace'a dobrze już znamy z naszych ulic. Teraz zjeżdżamy nimi poza asfalt, by poznać ich inne oblicza. Tam najlepiej widać, jak różne są to samochody. Który jest najlepszy? ... 20491Audi Q5 45 TFSI vs Jaguar F-Pace ...

4 miesiące temu

Jaguar F-Type na sterydach. Poznajcie 666-konny projekt Listera

... Pięciolitrowe V8 drzemiące pod maską Jaguara F-Type'a ma w sobie spory potencjał. Specjaliści z firmy Lister zajmującej się modyfikacjami aut z kotem na masce, postanowili to wykorzystać. Tak powstał szalony roadster, mogący pochwalić się wręcz ...

9 miesięcy temu

Elektryczny Ford F-150 uciągnął wagony o masie 453 592 kg

... Silniki elektryczne mają jedną, dużą przewagę nad spalinowymi - dysponują potężnym momentem obrotowym. Z tego powodu świetnie sprawdzają się przy holowaniu ciężkich ładunków, co niedawno udowodnił Ford z modelem F-150. ... ekologicznego napędu ...

4 miesiące temu

MG Dynamo EV - na 90. urodziny

... Legendarna brytyjska marka MG świętuje w tym roku 90. urodziny. Z tej okazji zaprezentuje koncept nowego pojazdu z napędem elektrycznym. ... W 2014 roku mija dokładnie 90 lat od powstania legendarnej już, chociaż obecnie będącej w cieniu, ...

dawno temu

MG zaprezentowało model GT

... Jeszcze przed oficjalnym debiutem MG zaprezentowało model GT. ... MG pokazało swój nowy model GT, kompaktowego sedana pokroju Škody Rapid. Samochód ma oryginalną stylistykę. Mówi się również o produkcji podobnego modelu typu hatchback. MG ma być ...

dawno temu

MG CS - pierwsze wizualizacje nowego konceptu

... Marka MG nie jest już tym, czym była kiedyś. Obecnie znajduje się w rękach chińskiego koncernu SAIC i na zbliżającym się salonie samochodowym w Szanghaju zaprezentuje nowy koncept. Będzie to crossover o nazwie MG CS. ... Marka MG nie jest już ...

dawno temu

MG GS – klasyczna marka wchodzi w segment crossoverów

... MG to już przez wielu zapomniana, klasyczna brytyjska marka produkująca niegdyś samochody sportowe oraz usportowione modele firmy Rover. Po wykupieniu przez chiński koncern Nanjing Automobile Group, MG ma zamiar ugryźć rynek bardzo popularnych ...

dawno temu

1 listopada. Jak dojechać na cmentarze w Warszawie?

... Obchody dnia Wszystkich Świętych wiążą się z utrudnieniami na warszawskich ulicach i parkingach. Zmiany odczują przede wszystkim kierowcy. Jak 1 listopada dojechać na największe warszawskie cmentarze? ... i Marysinie W piątek 1 listopada z ruchu ...

miesiąc temu

Rajdowy Jaguar F-Type, czyli sztuka taplania się w błocie

... Rajdowy Jaguar F-Type – pierwsza jazda, opinia ^^^Tuż po drugiej wojnie światowej przetrwanie brytyjskich producentów samochodów zależało w pełni od tego, czy byli zdolni wytworzyć auta nadające ... : na całkowicie aluminiowym F-Type. Wybrano ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie