Toyota Corolla E80

Generacja
Toyota Corolla E80 Zobacz 7 zdjęć

Toyota Corolla V to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japoński koncern samochodowy Toyota Motor Corporation od 1966 roku. Od rozpoczęcia produkcji Toyota zaprezentowała już 10 odsłon Corolli. Corolla jest jednym z najpopularniejszych samochodów na całym świecie. Pod względem sprzedaży ustępuje tylko Volkswagenowi Garbusowi.

W 1983 roku Toyota pokazała piątą generację modelu Corolla. Auto było wytwarzane nie tylko w Japonii, ale także na Filipinach, w Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Australii i w RPA. Poza dobrze znaną nazwą Corolla sprzedawana była też jako AE85, AE86 Corolla Levin, AE86 Sprinter Trueno i Corolla Sprinter.

Niezwykła popularność poprzedniej wersji sprawiła, że Japończycy zdecydowali się na produkcję Corolli z kilkoma różnymi nadwoziami. Były nimi: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback, 3-drzwiowy hatchback i 2-drzwiowe coupé. W zależności od wersji nadwoziowej auto miało od 4065 do 4255 mm długości, 1,655 m szerokości i nieco ponad 1,3 m wysokości. Rozstaw osi wynosił od 2,428 do 2 431 m długości.

Corolla piątej generacji charakteryzowała się kanciastym, nowocześnie wyglądającym jak na tamte czasy nadwoziem. Sedan i liftback miały takie same przednie światła, jednak już odmiana hatchback i coupé dysponowały innymi.

Wnętrze samochodu było wręcz do bólu proste, ale stylistycznie doskonale pasowało do reszty pojazdu. Deskę rozdzielczą i boczki drzwi pokryto całkiem niezłej jakości, ale bardzo twardymi plastikami. Były one niezwykle odporne na zniszczenie. Niezbyt duże fotele nie zapewniały należytej wygody i brakowało im podparcia bocznego.

Miejsca w środku sedana i liftbacka było co najwyżej dla czterech osób średniego wzrostu. Zajęcie miejsca za kierownicą przez kogoś wysokiego sprawiało, że trzeba było odsunąć przedni fotel maksymalnie do tyłu, co odbijało się na ilości przestrzeni na nogi dla pasażera tylnej kanapy. Za to widoczność z kabiny na zewnątrz była doskonała.

Wersje sedan i liftback miały całkiem pojemne bagażniki. Gorzej pod tym względem wypadał hatchback. Na tylną kanapę 3-drzwiowego niełatwo się było dostać.

Gama silników obejmowała kilka jednostek napędowych (w tym jednego diesla), ale na większości rynków, na których sprzedawano Corollę, nie były one dostępne wszystkie naraz. Najmniejszy motor miał 1,3 l objętości i wyposażono go w gaźnik i 8-zaworowy rozrząd. Rozwijał moc 69 KM, co dawało możliwość spokojnego podróżowania. Jednostkę tę oferowano w Europie i Australii. Była też wersja 12-zaworowa (tylko Europa) o mocy 75 KM.

Drugi motor to 1,5-litrowiec z gaźnikiem i 8-zaworowym rozrządem. Rozwijał on moc 83 KM i oferowany był wyłącznie w Japonii.

Kolejny silnik miał 1,6 l objętości skokowej. W odmianie z dwoma zaworami na cylinder mógł generować moc 90 KM (Ameryka Północna), 84 KM (Europa) lub 78 KM (Australia). Znacznie większą mocą dysponował w wersji z 16-zaoworowym rozrządem: 112 KM (Ameryka Północna), 115 KM (Australia), 121 KM (Europa) i aż 130 KM (Japonia). Jednostkę z 4 zaworami na cylinder Toyota wykorzystywała też w małej sportowej MR2.

W Europie i Stanach Zjednoczonych sprzedawany był też 1,8-litrowy diesel z mechanicznym wtryskiem paliwa, który rozwijał 58 KM.

W zależności od rynku i nadwozia Corolla mogła mieć napęd na przód lub na tył, a nawet na wszystkie koła (jedna odmiana przygotowana na rynek amerykański). Z silnikami łączono 3-biegowe lub 4-biegowe skrzynie automatyczne i (najczęściej) 5-biegową skrzynię manualną.
Produkcję Toyoty Corolli serii E80 zakończono zaledwie po 4 latach w 1987 roku. Zastąpiono ją nowszym modelem o kodzie wewnętrznym E90.

3.89
Ocena na postawie 19 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1983
Produkcja do1987

Wybrane wersje Toyota Corolla E80

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (3)

Toyota Corolla E80: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla 1.8 Hybrid LPG: już taniej nie pojedziesz

... Jeżeli szukasz naprawdę ekonomicznych rozwiązań i taniego w utrzymaniu samochodu, już dziś warto pomyśleć o hybrydzie. Jednak tej propozycji nic nie przebije – przejechanie 100 km hybrydową toyotą corollą kosztuje zaledwie 12-14 zł. ... pod ...

3 tygodnie temu

Kierowcy pilnują się przy oponach zimowych, ale o letnich już zapominają. To częsty i poważny błąd

Sprzedaż samochodów w listopadzie 2019 r. Corolla nadal hitem

... Nowa Toyota Corolla kolejny miesiąc z rzędu jest najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. W ujęciu rocznym nadal prowadzi jednak Škoda Octavia, choć jej przewaga maleje z dnia na dzień. Czy Japończykom uda się wyprzedzić Czechów do końca ...

6 dni temu

Toyota Corolla Trek rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi Active

... W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów uterenowione kombi stanowią ciekawą odmianę i alternatywę dla poszukujących nietuzinkowego pojazdu z większym prześwitem. Do grona takich modeli dołącza właśnie Toyota Corolla Trek. ... wyświetlaczem, ...

3 miesiące temu

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba

... Podoba ci się nowa Toyota Corolla, ale jest za ciasna i ma zbyt mały bagażnik? Jednocześnie nie chciałbyś rezygnować z mocnego napędu hybrydowego? Pozostaje tylko jeden wybór – Toyota Corolla TS Kombi. Równie dobra jak hatchback, a pozbawiona ...

5 miesięcy temu

Jak nowa Škoda Octavia wypada na tle rywali?

... W 2019 roku, Škoda Octavia zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej kupowanych samochodów osobowych w Polsce, jednak konkurenci depczą jej po piętach – Toyota Corolla zajmuje drugą pozycję, zaś Opel Astra uplasował się na 5. miejscu. Bronią Czechów ...

4 tygodnie temu

Panek pokonał złodziei. Odzyskano toyotę i wykryto "dziuplę"

... Skradziona na warszawskim Targówku toyota corolla z floty Panek CarSharing została odzyskana. Złodzieje sądzili, że stojące na ulicy auta będą łatwym łupem, jednak się przeliczyli. Nie udało im się tak, jak z Innogy GO. ... na sobotę trwały ...

5 miesięcy temu

Toyota Supra AC Schnitzer. Japońsko-niemiecka mieszanka

... Nowa Toyota Supra trafiła w ręce specjalistów od tuningu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że nie jest to żadna z japońskich firm, lecz uznany niemiecki warsztat słynący z modyfikacji BMW. Mowa oczywiście o AC Schnitzer. ... Czy ...

2 tygodnie temu

Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie

... "Koniec z nudnymi samochodami", powiedział przed kilkoma laty swoim pracownikom Akio Toyoda. Nowa Corolla, którą jeździłem po drogach Majorki, pokazuje, że japońscy inżynierowie wzięli sobie słowa szefa do serca. ... Nowa Toyota Corolla - ...

9 miesięcy temu

Polak na czele fabryk Toyoty. Pierwszy taki przypadek w historii

... Od początku przyszłego roku fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland będą miały polskiego prezesa. Japoński koncern po raz pierwszy powierzył tak znaczącą rolę menedżerowi z naszego kraju. Dariusz Mikołajczak zastąpi na tej pozycji Eiji ...

3 godziny temu

Nowa Toyota Corolla Sedan oficjalnie. Zaskakuje wyglądem i napędem

... Po hatchbacku i kombi przyszedł czas na sedana. Toyota właśnie pochwaliła się nową, trójbryłową odsłoną Corolli. Auto prezentuje się zaskakująco dobrze. Może być całkiem bogato wyposażone i napędzane zestawem hybrydowym. ... Kompaktowa Toyota ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie