Kia Sportage 4 generacji

Generacja
Kia Sportage 4 generacji Zobacz 8 zdjęć
Kia Sportage 4 generacji - test i recenzja

Kia zaprezentowała model Sportage pod koniec 2015 roku, a debiut rynkowy miał miejsce na początku roku 2016. To kontynuacja serii udanych, kompaktowych crossoverów, w których Kia się specjalizuje. Model Sportage to jeden z najpopularniejszych samochodów koreańskiego producenta na rynku europejskim i ścisła czołówka w swoim segmencie na rynku polskim. W 2015 roku jego trzecia generacja była trzecim najchętniej rejestrowanym crossoverem.

Nowy Sportage nieznacznie urósł w stosunku do trzeciej generacji, która zdobyła serca klientów. Nadwozie jest dłuższe o 40 mm, ma też o 30 mm dłuższy rozstaw osi. Szerokość i wysokość nie uległy zmianie. Natomiast od razu można zauważyć zmiany stylistyczne. Bez wątpienia jest to model zupełnie nowy. Jedynie linia boczna jest podobna do poprzednika – reszta tworzy całkowicie inny samochód.

Poza wyglądem nadwozia zmieniło się również wnętrze. Kia zaproponowała zupełnie nowy kokpit i więcej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy. Niestety tak jak w przypadku Hyundaia Tucsona, nowa generacja Sportage ma mniejszy bagażnik od poprzednika. W czwartej generacji jest to 503 litry bez koła dojazdowego, mierzone wg. normy VDA. Trzecia generacja ma 564 litry pojemności. Większy jest natomiast zbiornik paliwa o objętości 62 litry (wcześniej 58 litrów).

Technicznie auto bazuje częściowo na podzespołach poprzednika i niemal w całości na elementach znanych z nowego Hyundaia Tucsona, ale Sportage jest od niego 5 mm dłuższa. Zawieszenie to ten sam układ niezależny dla wszystkich czterech kół z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczową osią tylną. Opcją jest dołączany automatycznie napęd na cztery koła przy pomocy sprzęgła wielopłytkowego. Kierowca ma do dyspozycji system kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia i możliwość zablokowania napędu. Mimo to, samochód nie jest kierowany do klientów oczekujących dobrych zdolności terenowych.

Kia Sportage IV oferowana jest w Europie ze znanymi już silnikami benzynowymi i Diesla. Po raz pierwszy ten model występuje w wersji stylizowanej na sportową GT-Line wyróżniającą się agresywniejszymi zderzakami i sportowymi akcentami karoserii i wnętrza. Jest też łączona z nowym, mocnym benzyniakiem T-GDI o mocy 177 KM, który może współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-stopniową automatyczną, dwusprzęgłową. Słabszym jego odpowiednikiem jest motor wolnossący GDI o mocy 132 KM. W przeciwieństwie do wersji doładowanej, ten jest konfigurowany tylko z napędem na przednią oś oraz z manualną skrzynią biegów.

Diesle to silniki 1.7 CRDI oraz 2.0 CRDI. Podstawowy, mniejszy diesel generuje 115 KM mocy i łączy się go z napędem przednim i skrzynią manualną. 2-litrowy osiąga już moc 136 lub 185 KM. Obie wersje mocy występują tylko z napędem 4x4, ale mocniejszy może być łączony ze skrzynią automatyczną. W przeciwieństwie do silnika benzynowego jest to automat 6-stopniowy z klasycznym konwerterem moment obrotowego.

Samochód został wyposażony przez producenta w systemy bezpieczeństwa i aktywnego wspomagania jazdy takie jak asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy automatyczne światła drogowe.

4.20
Ocena na postawie 17 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Sportage
Produkcja od2016
Produkcja do2017

Wybrane wersje Kia Sportage 4 generacji

Inne generacje Kia Sportage

Inne modele Kia

Oceny użytkowników (2)

Kia Sportage 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Kia Stinger przeszła lifting. Najbardziej zmienił się tył

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Kia zdecydowała się na facelifting Stingera. Zmiany nie są duże - dotyczą głównie multimediów, oświetlenia i zderzaków. Czy wystarczą, by podtrzymać zainteresowanie klientów? ... W niedawnych czasach pojawiały ...

miesiąc temu

Kia Sonet bez tajemnic. To mały crossover, który udaje większego

... Kia oficjalnie pochwaliła się swoim nowym, globalnym crossoverem segmentu B. Sonet, bo o nim mowa, powstał głównie z myślą o Indiach. Niewykluczone jednak, że z czasem trafi także do Europy. To dobra wiadomość, gdyż auto zapowiada się ciekawie. ...

miesiąc temu

Kia Picanto po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 3 latach od rozpoczęcia produkcji trzecia generacja Kii Picanto doczekała się faceliftingu. Auto zyskało ciekawszy wygląd i znacznie bogatsze wyposażenie. Za podstawową odmianę zapłacimy niespełna 40 tys. zł. ... Odświeżoną Kię Picanto ...

3 miesiące temu

Kia Rio po liftingu już w salonach. Polskie ceny modelu

... Odświeżona Kia Rio debiutuje z lepszym wyposażeniem, miękką hybrydą i... wyższą ceną, choć bazowa wersja niewiele różni się od poprzedniej. Mimo to auto wciąż jest jedną z ciekawszych i rozsądnie wycenionych propozycji w segmencie B. ... Po 4 ...

2 miesiące temu

Używana Kia Cee’d II w pigułce. Tańsza alternatywa nie jest zła

... Alternatywą dla popularnych aut niemieckich i nie mniej popularnych francuzów od lat są modele koreańskie, a jedną z ciekawszych propozycji na rynku stanowi Kia Cee’d. Na co warto zwrócić uwagę, kupując drugą generację tego modelu? ... i 136 ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie