Nowa Kia Sportage w szczegółach. Fani diesli się ucieszą, ale będą też hybrydy

Kilka tygodni temu oficjalnie poznaliśmy wygląd nowej Kii Sportage. Teraz przyszedł czas na szczegóły techniczne. Producent pochwalił się planowaną gamą silników i wyposażenia. Klienci będą mieć spory wybór. Co więcej, w cennikach wciąż nie zabraknie diesli.

Design nowej Sportage jest dość odważnyDesign nowej Sportage jest dość odważny
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Kia
Aleksander Ruciński

Wygląd nadwozia i wnętrza nowego SUV-a z Korei już od jakiegoś czasu nie jest żadną tajemnicą. Jak dotąd jednak nie było okazji, by przyjrzeć się technikaliom. Do dziś, kiedy to Kia oficjalnie pochwaliła się szczegółami dotyczącymi napędu i wyposażenia. Na razie w globalnej specyfikacji, która może nieco różnić się w zależności od konkretnego rynku. Każdy powinien jednak znaleźć coś dla siebie.

Rolę bazowego napędu, przynajmniej na początku, ma pełnić dobrze znane, doładowane 1.6 T-GDI o mocy 180 KM. Alternatywnie będzie można wybrać 190-konnego diesla o pojemności 2 l. W dobie stopniowego odchodzenia od silników wysokoprężnych jest to naprawdę dobra wiadomość.

Benzyniak ma być standardowo parowany z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. W dieslu natomiast jedyną opcją będzie 8-stopniowy automat z konwerterem. Co warte odnotowania, w planach są też inne silniki spalinowe oraz hybrydy, choć dołączą one dopiero wtedy, gdy model zadomowi się na rynku.

Kia Sportage (2021)
Kia Sportage (2021) © mat. prasowe / Kia

Choć kompaktowe SUV-y służą głównie do poruszania się w miejskiej dżungli. Koreańczycy szczycą się, że dzięki nowej platformie N3, możliwa będzie także jazda w lekkim terenie. Najnowsza odsłona Sportage'a ma być w tej kwestii zauważalnie lepsza od poprzednika, głównie dzięki zastosowaniu różnorodnych trybów jazdy z automatycznym dostosowywaniem pracy napędu i podwozia do panujących warunków. Tu warto odnotować, że topowe odmiany zyskają elektronicznie sterowane zawieszenie.

Zresztą różnorodnych systemów wsparcia będzie znacznie więcej. Na pokładzie znajdziemy pakiet ADAS, w skład którego wejdzie m.in. system zapobiegający kolizjom, asystent jazdy autostradowej, asystent parkowania czy aktywny tempomat dostosowujący prędkość do wskazań nawigacji. Wiele ma jednak zależeć od konkretnych wersji wyposażenia, które mają różnić się także wyglądem.

Kia Sportage (2021)
Kia Sportage (2021) © mat. prasowe / Kia

Do wyboru będą felgi w rozmiarach 17, 18 i 19 cali. Te największe mają być zarezerwowane dla uterenowionej odmiany X-Line oraz sportowej GT-Line. Pierwsza będzie wyróżniać się dodatkowymi osłonami i plastikowymi wstawkami, druga, odważnymi kolorami kontrastowanymi z czarnymi wstawkami.

Pełną specyfikację dla Europy powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach. Poprzednie generacje cieszyły się u nas sporym wzięciem. Nowa odsłona zdaje się mieć wszystko, czego potrzeba, by powtórzyć ten sukces.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/26] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł