Toyota Corolla E120

Generacja
Toyota Corolla E120 Zobacz 6 zdjęć

2002 rok przyniósł IX generację Toyoty Corolli, oznaczoną tym razem kodem wewnętrznym E120/E130. Samochód był produkowany w aż 19 krajach całego świata. Europejska wersja powstawała w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak w przypadku E110 odmiany europejskie i amerykańskie znacznie się od siebie różniły.

Auto zostało zaprojektowane w Europie, tak by trafiać jak najlepiej w gusta klienta ze Starego Kontynentu. Od początku z taśm produkcyjnych zjeżdżały Corolle w wersji hatchback (3-drzwiowej lub 5-drzwiowej), sedan i kombi oraz Verso.

Auto cechowało się dość dużymi światłami przednimi, które mogły przywodzić na myśl większy model Avensis. Zresztą w zakresie stylistyki Corolla była zawieszona gdzieś między Avensisami II i III serii.
Wnętrze pojazdu znacznie urosło w porównaniu z krytykowaną pod tym względem poprzedniczką. Teraz miejsca było wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Nieco wyższa niż w starszym aucie pozycja siedząca sprawiła, że zmniejszyła się ilość miejsca na nogi. Do tego wyżej umieszczone siedzisko poskutkowało poprawieniem widoczności na drogę.

Deskę rozdzielczą designersko wpasowano w styl nadwozia, a więc nie była ona już taka obła jak w E110. Znacznie poprawiono jakość materiałów zastosowanych do obicia kabiny. Również poczyniono spory postęp w zakresie wyciszenia wnętrza.

W wyposażeniu podstawowym Corolli IX znajdowały się dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS, radio i elektrycznie sterowane szyby. Na niektórych rynkach (większość europejskich) w standardzie były również boczne poduszki powietrzne. W opcji znajdowały się takie udogodnienia, jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i ESP.

Mimo bardzo nowoczesnej konstrukcji Toyocie nie udało się osiągnąć maksymalnej liczby pięciu gwiazdek w czołowym zderzeniu przeprowadzonym przez Euro NCAP. Corolla otrzymała cztery gwiazdki.

Początkowo pod maską instalowano 1,4-litrowy i 1,6-litrowy silnik benzynowy. Mniejsza jednostka miała moc 97 KM, a większa 110 KM. W niektórych z tych silników może niestety dochodzić do pęknięcia przegrody kolektora. Udanym motorem jest za to 1,8-litrowa jednostka o mocy 125 KM instalowana w odmianie Verso.

Wśród diesli sprzedawane były motory o objętości 1,4 l (90 KM) i 2,0 l (90 KM, 110 KM i 116 KM – ta ostatnia konfiguracja od 2003 roku). Jednostki wysokoprężne miewają często awarie turbosprężarek, dwumasowych kół zamachowych i wtryskiwaczy. W Verso Toyota montowała 2,2-litrowego turbodiesla rozwijającego moc 136-177 KM.

W 2001 roku pojawił się usportowiony model Corolli – TS. Miał on obniżone zawieszenie, większe felgi, drobne zmiany stylistyczne i 1,8-litrowy benzynowy silnik o mocy 192 KM.

W 2004 roku przeprowadzono modernizację Corolli - zmieniono trochę nadwozie i wnętrze oraz poszerzono paletę wyposażenia auta. W 2005 roku odmiana TS dostała doładowany silnik 1,8 l o mocy 225 KM. Dwa lata później Japończycy zakończyli wytwarzanie tego modelu – przyszła pora na nowsze auto.

Do typowych wad Corolli należą zbyt szybko zużywające się hamulce i notorycznie przepalające się żarówki, do których jest zresztą słaby dostęp. Nie najlepszym pomysłem jest też zakup wersji z zautomatyzowaną skrzynią, bo często dochodzi do błędów sterowania. Do tego psują się sondy lambda i pompy cieczy chłodzącej, a także uszczelki drzwi, przez co woda dostaje się do środka.
Największymi zaletami Corolli są trwałe zawieszenie oraz dobra ochrona antykorozyjna.

4.03
Ocena na postawie 104 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od2000
Produkcja do2008

Wybrane wersje Toyota Corolla E120

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (91)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Toyota Corolla E120: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie