Volkswagen Transporter T4

Generacja
Volkswagen Transporter T4

Volkswagen Transporter T4, który sprzedawany był w Ameryce Północnej jako Volkswagen Eurovan, zadebiutował w 1990 roku. Jest następcą modelu Volkswagen Transporter T3, którego produkcja została zakończona w 1992 roku. Transporter T4 był pierwszą generacją z serii modelu Transporter, w której zrezygnowano z silnika umieszczonego z tyłu. Gruntownie zmodyfikowano również stylistykę nadwozia oraz wnętrze, które w stosunku do poprzednika charakteryzuje się materiałami wykończeniowymi lepszej jakości.

Mierzący 4707-5136 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1940-2430 mm wysokości VW Transporter T4 plasowany jest w segmencie van. Produkowany był w zakładach zlokalizowanych w Hanowerze oraz Poznaniu. Auto oferowano w kilku wersjach nadwozia, jako Furgon bez szyb za słupkiem B, Kombi Van z szybami za słupkiem B, Caravelle/Multivan, Westfalia oraz w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną i rozstawem osi 2920 lub 3320 mm. Volkswagen Transporter może pomieścić od 2 do 12 osób, a jego głównym konkurentem jest Mercedes-Benz Vito.

Volkswagen Transporter T4 dostępny był z szeroką gamą jednostek benzynowych oraz wysokoprężnych. Lista silników napędzanych benzyną obejmuje warianty o pojemności 1,8 l i mocy 67 KM, 2,0 l o mocy 84 KM oraz 2,5 l o mocy 110 KM. Najbardziej wymagającym klientom oferowano motor o pojemności 2,8 l, który generuje 140 KM lub 204 KM. Egzemplarze z jednostką benzynową o mocy 204 KM produkowane były w latach 2000-2003.

Gama silników wysokoprężnych obejmuje motor o pojemności 1,9 l i mocy 60 KM lub 1,9 l TD o mocy 68 KM. Nie zabrakło także silników 2,4 D o mocy 75 KM lub 78 KM oraz 2,5 TDi o mocy 88 KM lub 102 KM. Ostatnia jednostka występowała także w wersji o mocy 150 KM i 295 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1900-3000 obr./min. Warto dodać, że silniki były chłodzone wyłącznie cieczą, a warianty TDi wprowadzono dopiero w 1995 roku. Napęd może być przekazywany za pomocą 4-biegowej automatycznej przekładni lub 5-stopniowej skrzyni manualnej.

Najbardziej uznanymi jednostkami napędowymi są warianty wysokoprężne o pojemności 1,9 l oraz 2,4 l. Są to mało awaryjne silniki, cechują się dobrymi osiągami i przyzwoitym spalaniem na poziomie około 9,0 l ropy na 100 km.

Co ważne, dostęp do części zamiennych Transportera T4 jest niemal nieograniczony, dzięki czemu koszty ewentualnych napraw są niewysokie.

W 1996 roku Volkswagen Transporter T4 doczekał się pierwszego faceliftingu. Zmodernizowano wówczas m.in. pas przedni oraz wnętrze, dzięki czemu auto nabrało bardziej nowoczesnego wyglądu.

Volkswagen T4, głównie ze względu na swoją wszechstronność, znalazł wielu entuzjastów, którzy często organizują spotkania w różnych krajach Europy. W maju 2010 roku z okazji 20-lecia modelu odbyła się parada w Niemczech, w której udział wzięły egzemplarze T4 z całego świata. W 2000 roku świętowano wynik 8 mln wyprodukowanych egzemplarzy Volkswagena Transportera.

Dla szukających samochodu z mocnym i ekonomicznym silnikiem TDI, który będzie przestronny i ładowny, a części zamienne w przyzwoitej cenie, Volkswagen Transporter T4 jest dobrym wyborem. Należy jednak przymknąć oko na wyciszenie i nieco twarde plastiki, które potrafią trzeszczeć po dłuższej eksploatacji.

Produkcja Volkswagena Transportera T4 została zakończona w 2003 roku. Co ciekawe, T4 jest drugą najchętniej wybieraną po T1 generacją modelu Transporter. Następca T4 to Volkswagen Transporter T5, który od 2003 roku produkowany jest w zakładach zlokalizowanych w Hanowerze i Poznaniu.

4.27
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Transporter
Produkcja od1990
Produkcja do2003

Wybrane wersje Volkswagen Transporter T4

Inne generacje Volkswagen Transporter

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Transporter T4: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie