Nissan Primera P11

Generacja
Nissan Primera P11

Nissan Primera P11 to zaliczany do segmentu D samochód osobowy, którego produkcja rozpoczęła się w 1996 roku w fabryce zlokalizowanej w Wielkiej Brytanii. Primera P11 jest następcą modelu Primera P10 wytwarzanego w latach 1990-1960 oraz poprzednikiem modelu Primera P12, który zadebiutował w 2001 roku i produkowany był przez 7 lat, do 2008 roku.

Nissan Primera P11 oferowany był w trzech wersjach nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Mierzący 4450 mm długości w wersji sedan i 4515 mm w wersji kombi, 1715 mm szerokości w wersji sedan i 1695 mm w wersji kombi oraz 1410 mm wysokości w wersji sedan i 1450 mm w wersji kombi Nissan Primera P11 ma pojemność bagażnika wynoszącą 505 l i 1357 l po złożeniu tylnych siedzeń w wersji liftback, 490 l w wersji sedan oraz 430 l i 1650 l po złożeniu tylnych siedzeń w wersji kombi. Masa własna pojazdu wynosi od 1230 kg do 1460 kg.

W gamie silnikowej Nissana Primery P11 występowały cztery jednostki benzynowe oraz jeden turbodiesel. Gamę silników benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,8 l DOHC, mocy 130 KM i 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyżej plasowanym silnikiem jest 2,0 l DOHC o mocy 146 KM i 178 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant 2,0 l oferowany jest również w wersji z wtryskiem EFi w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 186 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub 190 KM i 196 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jedynym silnikiem wysokoprężnym w ofercie jest 2,0 turbodiesel o mocy 90 KM. Warto dodać, że Primera P11 z tą jednostką jest najchętniej wybierana przez polskich kupujących. Wynika to między innymi z tego, że jest to najmniej awaryjny i najbardziej oszczędny silnik w gamie.

Napęd może być przekazywany wyłącznie na przednią oś za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 4-stopniowej automatycznej przekładni.

W 1999 roku Primera P11 doczekała się pierwszego faceliftingu, w ramach którego przeprojektowano zderzaki, zamontowano nowe reflektory oraz kilka dodatkowych funkcji. Modele po faceliftingu oznaczone są jako P11-144.

Do największych bolączek Nissana Primery P11 należy delikatne zawieszenie. Polskie drogi szybko prowadzą do awarii tulei wahaczy, końcówek drążków kierowniczych oraz łącznika stabilizatora. Problemowa jest również instalacja elektryczna, a konkretnie siłownik centralnego zamka, wycieraczki oraz czujniki systemu ABS. Odnotowano także przypadki awarii alternatora oraz rozrusznika silnika. Mimo to Nissan Primera P11 nie należy do awaryjnych modeli. W 2005 roku niemiecka Dekra umieściła Primerę w raporcie bezawaryjności na 25. miejscu w klasie aut 4- oraz 5-letnich.

Do głównych zalet Primery P11 należą: komfortowe i przestronne wnętrze, bogate wyposażenie oraz wytrzymałe jednostki benzynowe, które chętnie współpracują z instalacją LPG. Plusami są także dobre właściwości jezdne oraz ergonomia.

Użytkownicy Primery P11 skarżą się głównie na mało precyzyjną skrzynię biegów, bardzo słabą widoczność do tyłu w modelu liftback oraz zbyt małą liczbę schowków wewnątrz. Występują również problemy ze szczelnością karoserii w pobliżu przedniej szyby.

Produkcja Nissana Primery P11 została zakończona w 2002 roku.

3.87
Ocena na postawie 78 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Primera
Produkcja od1996
Produkcja do2000

Wybrane wersje Nissan Primera P11

Inne generacje Nissan Primera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (54)

Przejdź do strony: 1 2 3

Nissan Primera P11: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie