Nissan Primera P12

Generacja
Nissan Primera P12 Zobacz 5 zdjęć

Nissan Primera P12 jest bezpośrednim następcą modelu P11, zadebiutował pod koniec 2001 roku. Początkowo był oferowany jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy liftback, a później także jako kombi. Produkcję zakończono w roku 2008. Auto nie doczekało się do tej pory bezpośredniego następcy.

P12 zrywał z nudną, zachowawczą koncepcją poprzednika; cechował się dynamicznymi, ostrymi i futurystycznymi liniami. Ciekawa stylizacja przełożyła się oczywiście na wyniki sprzedaży. Konkurencja nie miała w swojej ofercie auta tak wybiegającego w przyszłość pod względem wyglądu. Nissan Primera P12 w zależności od rodzaju nadwozia i napędu waży między 1270 kg a 1499 kg (AWD) i mierzy odpowiednio 4565 mm długości (4675 mm w kombi), 1760 mm szerokości i 1480 mm wysokości (liftback 1482 mm).

Pod maską Primery mogły pracować 4-cylindrowe jednostki napędowe. Poczynając od silników benzynowych, do wyboru był 1,6 l motor generujący 102 KM, znany już z poprzednich generacji modelu, 1,8 l oferujący 116 KM, jednostka o pojemności 2 l i mocy 140 KM oraz najmocniejszy w ofercie 2,5 l silnik z wtryskiem bezpośrednim, dysponujący mocą 170 KM. Wszystkie jednostki wyposażone były w głowicę o 2 wałkach rozrządu. Na rynkach w innych częściach świata dostępny był także 2 l silnik benzynowy, rozwijający bardzo wysoką jak na ten model moc 204 KM.

Motory wysokoprężne oferowane do trzeciej generacji Primery to 1,9 l i 2,2 l, które dysponowały mocą odpowiednio 120 KM i 138 KM. Później w gamie pojawił się także silnik Diesla o pojemności 2 l i mocy 90 KM. Jednostki zapożyczone z koncernu Renault odznaczały się wysoką kulturą pracy i dobrą trwałością przy umiarkowanej konsumpcji paliwa.

Auto występowało zarówno z 5- lub 6-biegową skrzynią ręczną, jak i bezstopniowym mechanizmem CVT. Napęd przenoszony był przeważnie tylko na koła przednie. Wersja z napędem 4x4 to rzadkość.

Zawieszenie modelu Primera 3 nie jest już tak bezawaryjne jak u poprzednika. Układ poprawnie tłumi nierówności zarówno wzdłużne, jak i poprzeczne, ale okupione jest to szybkim zużyciem podzespołów resorujących. Dość miękkie nastawy sprawiają, że podróż jest komfortowa, ale w układzie kierowniczym często pojawiają się luzy końcówek drążków kierowniczych. Zdarza się także, że przecieka przekładnia kierownicza.

Wnętrze Primery trzeciej generacji zostało zaprojektowane pomysłowo, ale jak najbardziej poprawnie. Ekran nawigacji zespolony z wyświetlaczem klimatyzacji, radiem i kamerą cofania to centralne miejsce deski rozdzielczej. Na jej szczycie, w środkowej części, umieszczono wskaźnik prędkościomierza, obrotomierza i innych czujników monitorujących pracę auta. Całość wygląda bardzo dobrze, opcjonalnie dostępne są różne wersje kolorystyczne tapicerki, a dobra jakość wykorzystanych materiałów i ich niezłe spasowanie to zdecydowanie mocne strony wnętrza Primery. Mankamentem typowym dla Nissanów jest marne wyciszenie nadwozia i niska skuteczność układu wentylacji. Na uwagę zasługuje za to dobra widoczność, wygodne fotele i dużo miejsca zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.

Nissan Primera P12 to poprawnie skonstruowany samochód, który jednak nie jest już tak bezawaryjny jak poprzednik i nabywcy w zależności od sposobu użytkowania może przysporzyć kilku problemów. Na tle niemieckiej konkurencji z tego segmentu i okresu Primera nie dominuje już w kategorii niezawodności. Ceny oryginalnych części zamiennych są co prawda wysokie, ale na rynku jest dużo zamienników, które mają podobną jakość, a kosztują zdecydowanie mniej. Wadą, która po części została wyeliminowana w 3. generacji Primery, a która dotyczy wielu aut japońskich nie tylko z tego okresu, jest powłoka antykorozyjna bardzo słabej jakości.

4.09
Ocena na postawie 63 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Primera
Produkcja od2001
Produkcja do2008

Wybrane wersje Nissan Primera P12

Inne generacje Nissan Primera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (50)

Przejdź do strony: 1 2 3

Nissan Primera P12: newsy, testy i recenzje

Używany Nissan Primera P12 w pigułce. Teraz to okazja jakich mało

... Nissan Primera P12 zadebiutował jako samochód nad wyraz nowoczesny i świetnie wyposażony, ale wraz z upływem czasu zyskiwał coraz więcej złych opinii. A jak jest teraz? Wbrew pozorom - zakup tego modelu może być dobrą okazją. ... , liftback: 460 ...

dawno temu

Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat

... Nissan Qashqai, to najpopularniejszy crossover na rynku i samochód, który tak naprawdę odpowiedzialny jest za aktualną ogromną popularność tego segmentu. Choć ten model jest bardzo popularny ... , to jednak okazuje się, że wcale nie jest taki ...

2 dni temu

Używany Nissan Primera P12 (2002-2007) - poradnik kupującego

... Nissan, marka znana jako producent wyśmienitych i niezawodnych samochodów kompaktowych, klasy średniej i terenowych, wraz z nadejściem XXI wieku zmienił strategię. Nie tylko przeniesiono produkcję ... się, że jedno i drugie było powodem upadku ...

dawno temu

Nissan Primera P12 - typowe awarie i problemy

... Tydzień temu przedstawialiśmy Wam jedno z najpopularniejszych japońskich aut. Zostajemy w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale tym razem zajmiemy się samochodem z koncernu Nissana. ... Poprzednia generacja Nissana Primery P11 charakteryzowała się wręcz ...

dawno temu

Koniec japońskiej marki. Nie przetrwała próby czasu

... Japońska marka Datsun, przywrócona do życia w 2013 roku przez spółkę Renault-Nissan, oficjalnie odchodzi w niebyt. Budżetowe propozycje nie zdołały podbić rozwijających się rynków. ... w całkowicie nowej odsłonie. 43254 Będący właścicielami praw ...

miesiąc temu

Nissan GT-R żegna się z Europą. Jest za głośny

... Umarł król, niech żyje król! Po ponad 10-letniej przygodzie na rynku europejskim kultowy Nissan GT-R musi uznać wyższość konkurencji i… przepisów. Tak ekscytującego auta dawno na rynku nie było i długo nie będzie. ... To był pokaz możliwości ...

2 miesiące temu

Używany Nissan Primera P11 - dawny hit klasy średniej

... Gdyby stworzyć wizerunek marki Nissan, patrząc przez pryzmat produkowanych obecnie pojazdów, można by powiedzieć, że to japońska firma, która produkuje głównie crossovery, auta z napędem na cztery koła, GT-Ra i coś tam jeszcze. Nie zawsze tak ...

dawno temu

Napęd Leafa w modelu z lat 80. Poznajcie Nissana Newbird

... Nissan postanowił w wyjątkowy sposób uczcić 35 lat produkcji w brytyjskiej fabryce Sunderland. Połączył pierwszy model tego zakładu, z nowoczesną techniką elektrycznego Leafa. Tak powstał jedyny w swoim rodzaju Nissan Newbird. ... , gdzie został ...

5 miesięcy temu

Nissan Townstar wyceniony w Polsce. Do wyboru Van i Combi

... Kombivan Nissana oficjalnie wjeżdża do polskich salonów w dwóch wersjach nadwozia do wyboru - użytkowej i osobowej. Jak nietrudno się domyślać, ta pierwsza jest zauważalnie tańsza. ... konfiguracji i dostępności wyposażenia. Nissan Townstar - ...

3 miesiące temu

Nissan Juke debiutuje jako hybryda. Skądś już znamy ten napęd

... Nissan Juke oficjalnie doczekał się w pełni hybrydowej wersji wykorzystującej dość złożony napęd znany z Renault, a konkretniej Clio E-Tech, gdzie bazę stanowi benzynowy, wolnossący silnik 1.6. ... wykorzystanie napędu z silnika spalinowego, ...

3 miesiące temu

Nissan Leaf przeszedł facelifting. Można to tak nazwać

... Znany od lat jeden z najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych - Nissan Leaf - dostał kolejną, choć drobną porcję zmian. I to takich, które dostrzegą głównie klienci składający zamówienia. ... . Jest też "nowe" logo Nissana wypełnione ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie