Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Nissan Primera P12

Generacja
Nissan Primera P12 Zobacz 5 zdjęć

Nissan Primera P12 jest bezpośrednim następcą modelu P11, zadebiutował pod koniec 2001 roku. Początkowo był oferowany jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy liftback, a później także jako kombi. Produkcję zakończono w roku 2008. Auto nie doczekało się do tej pory bezpośredniego następcy.

P12 zrywał z nudną, zachowawczą koncepcją poprzednika; cechował się dynamicznymi, ostrymi i futurystycznymi liniami. Ciekawa stylizacja przełożyła się oczywiście na wyniki sprzedaży. Konkurencja nie miała w swojej ofercie auta tak wybiegającego w przyszłość pod względem wyglądu. Nissan Primera P12 w zależności od rodzaju nadwozia i napędu waży między 1270 kg a 1499 kg (AWD) i mierzy odpowiednio 4565 mm długości (4675 mm w kombi), 1760 mm szerokości i 1480 mm wysokości (liftback 1482 mm).

Pod maską Primery mogły pracować 4-cylindrowe jednostki napędowe. Poczynając od silników benzynowych, do wyboru był 1,6 l motor generujący 102 KM, znany już z poprzednich generacji modelu, 1,8 l oferujący 116 KM, jednostka o pojemności 2 l i mocy 140 KM oraz najmocniejszy w ofercie 2,5 l silnik z wtryskiem bezpośrednim, dysponujący mocą 170 KM. Wszystkie jednostki wyposażone były w głowicę o 2 wałkach rozrządu. Na rynkach w innych częściach świata dostępny był także 2 l silnik benzynowy, rozwijający bardzo wysoką jak na ten model moc 204 KM.

Motory wysokoprężne oferowane do trzeciej generacji Primery to 1,9 l i 2,2 l, które dysponowały mocą odpowiednio 120 KM i 138 KM. Później w gamie pojawił się także silnik Diesla o pojemności 2 l i mocy 90 KM. Jednostki zapożyczone z koncernu Renault odznaczały się wysoką kulturą pracy i dobrą trwałością przy umiarkowanej konsumpcji paliwa.

Auto występowało zarówno z 5- lub 6-biegową skrzynią ręczną, jak i bezstopniowym mechanizmem CVT. Napęd przenoszony był przeważnie tylko na koła przednie. Wersja z napędem 4x4 to rzadkość.

Zawieszenie modelu Primera 3 nie jest już tak bezawaryjne jak u poprzednika. Układ poprawnie tłumi nierówności zarówno wzdłużne, jak i poprzeczne, ale okupione jest to szybkim zużyciem podzespołów resorujących. Dość miękkie nastawy sprawiają, że podróż jest komfortowa, ale w układzie kierowniczym często pojawiają się luzy końcówek drążków kierowniczych. Zdarza się także, że przecieka przekładnia kierownicza.

Wnętrze Primery trzeciej generacji zostało zaprojektowane pomysłowo, ale jak najbardziej poprawnie. Ekran nawigacji zespolony z wyświetlaczem klimatyzacji, radiem i kamerą cofania to centralne miejsce deski rozdzielczej. Na jej szczycie, w środkowej części, umieszczono wskaźnik prędkościomierza, obrotomierza i innych czujników monitorujących pracę auta. Całość wygląda bardzo dobrze, opcjonalnie dostępne są różne wersje kolorystyczne tapicerki, a dobra jakość wykorzystanych materiałów i ich niezłe spasowanie to zdecydowanie mocne strony wnętrza Primery. Mankamentem typowym dla Nissanów jest marne wyciszenie nadwozia i niska skuteczność układu wentylacji. Na uwagę zasługuje za to dobra widoczność, wygodne fotele i dużo miejsca zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.

Nissan Primera P12 to poprawnie skonstruowany samochód, który jednak nie jest już tak bezawaryjny jak poprzednik i nabywcy w zależności od sposobu użytkowania może przysporzyć kilku problemów. Na tle niemieckiej konkurencji z tego segmentu i okresu Primera nie dominuje już w kategorii niezawodności. Ceny oryginalnych części zamiennych są co prawda wysokie, ale na rynku jest dużo zamienników, które mają podobną jakość, a kosztują zdecydowanie mniej. Wadą, która po części została wyeliminowana w 3. generacji Primery, a która dotyczy wielu aut japońskich nie tylko z tego okresu, jest powłoka antykorozyjna bardzo słabej jakości.

4.09
Ocena na postawie 63 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Primera
Produkcja od2001
Produkcja do2008

Wybrane wersje Nissan Primera P12

Inne generacje Nissan Primera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (50)

Przejdź do strony: 1 2 3

Nissan Primera P12: newsy, testy i recenzje

Używany Nissan Primera P12 w pigułce. Teraz to okazja jakich mało

... Nissan Primera P12 zadebiutował jako samochód nad wyraz nowoczesny i świetnie wyposażony, ale wraz z upływem czasu zyskiwał coraz więcej złych opinii. A jak jest teraz? Wbrew pozorom - zakup tego modelu może być dobrą okazją. ... , liftback: 460 ...

8 miesięcy temu

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Nissan rozwija Sunderland. Wykorzysta zużyte akumulatory

... Wygląda na to, że Sunderland – jedna z najważniejszych fabryk Nissana w Europie – dalej będzie rozwijana pomimo Brexitu. Firma podzieliła się swoim planem opartym na megafabryce akumulatorów i wykorzystaniu energii odnawialnej. ... i Leaf. 39724 ...

4 tygodnie temu

Używany Nissan Primera P12 (2002-2007) - poradnik kupującego

... Nissan, marka znana jako producent wyśmienitych i niezawodnych samochodów kompaktowych, klasy średniej i terenowych, wraz z nadejściem XXI wieku zmienił strategię. Nie tylko przeniesiono produkcję ... się, że jedno i drugie było powodem upadku ...

dawno temu

Nissan Primera P12 - typowe awarie i problemy

... Tydzień temu przedstawialiśmy Wam jedno z najpopularniejszych japońskich aut. Zostajemy w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale tym razem zajmiemy się samochodem z koncernu Nissana. ... Poprzednia generacja Nissana Primery P11 charakteryzowała się wręcz ...

dawno temu

Nie tylko GT-R. Nissan ma w swojej historii inne zdumiewające auta

... Kiedy myślisz o Nissanie, przed oczami masz pewnie "Godzillę", model GT-R 32, który roznosił konkurencję na kawałki na początku lat 90. Nissan jednak to nie tylko GT-R, a niektóre samochody wnoszą tyle innowacji i osiągnięć, że powinny być ...

4 miesiące temu

Używany Nissan Primera P11 - dawny hit klasy średniej

... Gdyby stworzyć wizerunek marki Nissan, patrząc przez pryzmat produkowanych obecnie pojazdów, można by powiedzieć, że to japońska firma, która produkuje głównie crossovery, auta z napędem na cztery koła, GT-Ra i coś tam jeszcze. Nie zawsze tak ...

dawno temu

Tak wygląda Nissan 400Z. Wyciekły zdjęcia i filmy z transportu

... Nowy Nissan 400Z będący kontynuacją sagi sportowych coupe z Japonii zadebiutuje w najbliższych miesiącach. Już dziś jednak wiemy, czego się spodziewać. Wszystko za sprawą przecieków, które pojawiły się w sieci. ... Odpowiedź na pytanie "jaki ...

4 miesiące temu

Nowy Nissan Qashqai wyceniony. Na razie jest zaskakująco drogo

... Nowy Nissan Qashqai oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Na start klienci dostali wersję Premierę Edition. Wyróżnia się ona bogatym wyposażeniem, które niestety znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie - tanio nie jest. ... Premierowe edycje ...

5 miesięcy temu

Nowy Nissan Qashqai w końcu jest tańszy. Znamy pełny polski cennik

... Po dobrze wyposażonej, lecz drogiej edycji premierowej przyszedł czas na bardziej przystępne warianty. Nissan właśnie opublikował oficjalny cennik nowego Qashqaia, obejmujący wszystkie dostępne wersje napędu i wyposażenia. Chętni na japońskiego ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie