Toyota Corolla E90

Generacja
Toyota Corolla E90 Zobacz 8 zdjęć

W 1987 roku japoński producent zdecydował się zmienić model serii E80 na nowszy. Zaprojektowano więc Toyotę Corollę VI o kodzie wewnętrznym E90. Auto było dostępne nie tylko pod dobrze znaną w Europie nazwą, ale także jako Geo Prizm (Stany Zjednoczone), Holden Nova (Australia), Corolla Levin (2-drzwiowe coupé, 3-drzwiowy hatchback), Sprinter Cielo (5-drzwiowy hatchback), Sprinter Trueno (2-drzwiowe coupé, 3-drzwiowy hatchback).

Corollę VI wytwarzano nie tylko w Japonii, ale też w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, RPA, Indonezji, na Filipinach, w Australii, na Nowej Zelandii i w Tajlandii.

Podobnie jak poprzedniczka nowa Corolla miała wiele typów nadwozi: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback, 2-drzwiowe coupé (w USA z otwieranymi światłami, na innych rynkach niekoniecznie) i po raz pierwszy 5-drzwiowe kombi (do tego z dwoma różnymi nadwoziami).

Auto urosło w stosunku do poprzednika i stało się dużo nowocześniejsze. Wnętrze zapewniało więcej miejsca dla podróżujących zarówno z przodu, jak i z tyłu, jednak bardzo wysokie osoby nadal mogły odczuwać brak przestrzeni – szczególnie nad głowami. Dużo lepiej prezentowała się deska rozdzielcza, która nie była już tak kanciasta jak wcześniej. Co więcej, poprawiono jakość materiałów, którymi pokryto fotele, i spasowanie elementów kabiny pasażerskiej, dzięki czemu nawet długa eksploatacja nie sprawiała, że coś trzeszczało w środku.

W Corolli VI udało się powiększyć nieznacznie bagażniki. I tak hatchback miał 281 l, sedan 440 l, liftback 385 l, a kombi 370 l przestrzeni bagażowej.

Wielką zaletą modelu tej generacji jest wręcz legendarna niezawodność. Samochody psuły się bardzo rzadko, a do tego ich nadwozie nie najgorzej było chronione przed korozją. Niestety, awaria Corolli oznaczała spory wydatek dla właściciela, ponieważ części zamienne tego japońskiego producenta były stosunkowo drogie.

Najmniejszym dostępnym silnikiem był benzynowiec o objętości 1,3 l, który instalowano jeszcze w poprzedniczce. Miał on moc 75 KM i był montowany w autach przeznaczonych na Europę i Japonię. W Australii najmniejszą objętością (1,4 l) charakteryzował się motor 6A-FC, który osiągał moc 81 KM. Obie te jednostki zaopatrzono w gaźniki. W Japonii jako jedynym z krajów dostępny był też silnik 1,5 l.
Na większości rynków za to sprzedawano agregat o objętości skokowej 1,6 l. W każdej wersji miał on rozrząd 16-zaworowy, ale gdzieniegdzie sprzedawano go nie z wtryskiem benzyny, tylko z gaźnikiem. Ta jednostka miała moc 95 KM (z gaźnikiem, Australia i Europa), 102 KM (Australia i Europa), 115 KM (Europa i USA), 135 KM (Austr.), do 165 KM (z kompresorem, Japonia). Na Starym Kontynencie popularna była też Corolla z 1,6-litrowym dieslem o mocy zaledwie 67 KM.

Tak jak w Corolli piątej generacji, tak i w nowym wozie do wyboru w zależności od źródła mocy były trzy skrzynie biegów. Standardem była 5-biegowa manualna, ale oprócz niej instalowano też 3-biegowe i 4-biegowe skrzynki automatyczne. Napęd najczęściej przenoszony był na przednie koła, ale wersje coupé miały napęd tylny, a niektóre wozy sprzedawane w Japonii również napęd na wszystkie koła.

Produkcję Corolli szóstej serii zakończono w 1992 roku, zastępując ją samochodem o kodzie wewnętrznym E100.

3.78
Ocena na postawie 58 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1987
Produkcja do1991

Wybrane wersje Toyota Corolla E90

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (22)

Przejdź do strony: 1 2

Toyota Corolla E90: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 1: Rarist

Toyota Camry. Ulubieniec Polaków od ponad 20 lat

... I to nie dlatego, że Toyota Camry była samochodem bardzo popularnym, ale z tego powodu, że była obiektem marzeń. Dzisiaj Toyota zabiera nas w podróż w przeszłość, aby przypomnieć jak wyjątkowym samochodem jest największa limuzyna japońskiej ...

2 tygodnie temu

Samochód rodzinny, który pokochasz - Corolla TS Kombi

... Corolla to najlepiej sprzedający się samochód świata – dwunasta generacja tego auta w wariancie kombi, którą Toyota zaprezentowała dwa lata temu na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, zdobyła już duże grono fanów. Nic dziwnego – liczne zalety ...

8 miesięcy temu

Toyota Corolla na rok 2021. Ceny modelu w Polsce

... Corolla to absolutny hit sprzedaży na świecie. Polska nie jest tu wyjątkiem. Klienci pokochali rozbudowaną ofertę, oszczędny napęd i bogate wyposażenie. I to pomimo cen nierzadko wyższych niż u konkurencji. Polski importer pochwalił się już ...

10 miesięcy temu

Toyota zapowiada nowego crossovera dla USA. Chyba go już znamy

... Toyota opublikowała w sieci oficjalną zapowiedź modelu, który na początku czerwca 2021 roku zadebiutuje na amerykańskim rynku. Choć producent na razie nie zdradza zbyt wielu szczegółów, mniej więcej wiadomo, czego powinniśmy się spodziewać. ... ...

5 miesięcy temu

Jeremy Clarkson wybrał samochód roku. To mała toyota

... zasłużyło na to miano. Mowa o Toyocie GR Yaris. 39754 Clarkson napisał, że jest to jeden z najbardziej emocjonujących samochodów, jakimi jeździł. A jak wiemy, jeździł wieloma. "To auto, które potrafi ... i 261 KM ubrane w niewielkie nadwozie to ...

2 tygodnie temu

Japońskie diesle: D-4D Toyoty - nie wszystkie wersje są udane

... O ile japońskie silniki benzynowe są zazwyczaj rewelacyjne, o tyle diesle budzą niepewność i strach. Czy faktycznie jest się czego bać? To zależy, i to nie tylko od samego producenta, czego doskonałym przykładem jest Toyota. ... swoje ...

2 tygodnie temu

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie