Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Corolla E90

Generacja
Toyota Corolla E90 Zobacz 8 zdjęć

W 1987 roku japoński producent zdecydował się zmienić model serii E80 na nowszy. Zaprojektowano więc Toyotę Corollę VI o kodzie wewnętrznym E90. Auto było dostępne nie tylko pod dobrze znaną w Europie nazwą, ale także jako Geo Prizm (Stany Zjednoczone), Holden Nova (Australia), Corolla Levin (2-drzwiowe coupé, 3-drzwiowy hatchback), Sprinter Cielo (5-drzwiowy hatchback), Sprinter Trueno (2-drzwiowe coupé, 3-drzwiowy hatchback).

Corollę VI wytwarzano nie tylko w Japonii, ale też w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, RPA, Indonezji, na Filipinach, w Australii, na Nowej Zelandii i w Tajlandii.

Podobnie jak poprzedniczka nowa Corolla miała wiele typów nadwozi: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback, 2-drzwiowe coupé (w USA z otwieranymi światłami, na innych rynkach niekoniecznie) i po raz pierwszy 5-drzwiowe kombi (do tego z dwoma różnymi nadwoziami).

Auto urosło w stosunku do poprzednika i stało się dużo nowocześniejsze. Wnętrze zapewniało więcej miejsca dla podróżujących zarówno z przodu, jak i z tyłu, jednak bardzo wysokie osoby nadal mogły odczuwać brak przestrzeni – szczególnie nad głowami. Dużo lepiej prezentowała się deska rozdzielcza, która nie była już tak kanciasta jak wcześniej. Co więcej, poprawiono jakość materiałów, którymi pokryto fotele, i spasowanie elementów kabiny pasażerskiej, dzięki czemu nawet długa eksploatacja nie sprawiała, że coś trzeszczało w środku.

W Corolli VI udało się powiększyć nieznacznie bagażniki. I tak hatchback miał 281 l, sedan 440 l, liftback 385 l, a kombi 370 l przestrzeni bagażowej.

Wielką zaletą modelu tej generacji jest wręcz legendarna niezawodność. Samochody psuły się bardzo rzadko, a do tego ich nadwozie nie najgorzej było chronione przed korozją. Niestety, awaria Corolli oznaczała spory wydatek dla właściciela, ponieważ części zamienne tego japońskiego producenta były stosunkowo drogie.

Najmniejszym dostępnym silnikiem był benzynowiec o objętości 1,3 l, który instalowano jeszcze w poprzedniczce. Miał on moc 75 KM i był montowany w autach przeznaczonych na Europę i Japonię. W Australii najmniejszą objętością (1,4 l) charakteryzował się motor 6A-FC, który osiągał moc 81 KM. Obie te jednostki zaopatrzono w gaźniki. W Japonii jako jedynym z krajów dostępny był też silnik 1,5 l.
Na większości rynków za to sprzedawano agregat o objętości skokowej 1,6 l. W każdej wersji miał on rozrząd 16-zaworowy, ale gdzieniegdzie sprzedawano go nie z wtryskiem benzyny, tylko z gaźnikiem. Ta jednostka miała moc 95 KM (z gaźnikiem, Australia i Europa), 102 KM (Australia i Europa), 115 KM (Europa i USA), 135 KM (Austr.), do 165 KM (z kompresorem, Japonia). Na Starym Kontynencie popularna była też Corolla z 1,6-litrowym dieslem o mocy zaledwie 67 KM.

Tak jak w Corolli piątej generacji, tak i w nowym wozie do wyboru w zależności od źródła mocy były trzy skrzynie biegów. Standardem była 5-biegowa manualna, ale oprócz niej instalowano też 3-biegowe i 4-biegowe skrzynki automatyczne. Napęd najczęściej przenoszony był na przednie koła, ale wersje coupé miały napęd tylny, a niektóre wozy sprzedawane w Japonii również napęd na wszystkie koła.

Produkcję Corolli szóstej serii zakończono w 1992 roku, zastępując ją samochodem o kodzie wewnętrznym E100.

3.74
Ocena na postawie 56 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1987
Produkcja do1991

Wybrane wersje Toyota Corolla E90

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (20)

Toyota Corolla E90: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Toyota Corolla TS Trek - cena w Polsce "terenowego" kombi

... Toyota Corolla TS debiutuje na polskim rynku w uterenowionej odmianie Trek, opracowanej wspólnie ze znanym producentem rowerów. Auto wchodzi w podsegment, który wciąż nie cieszy się większym powodzeniem, a przede wszystkim brakuje w nim ...

3 miesiące temu

Używana Toyota Auris I w pigułce: pewna jak śmierć i podatki

... Kiedy nie wiesz co kupić za 20 tys. zł, a chcesz mieć dobre auto, które się nie zepsuje, wybierz Toyotę Auris. Może i jest nudna, nie cieszy niczym szczególnym, ale to pewniak jak mało który. Lepsza od Golfa? Zdecydowanie. ... KM) Silniki Diesla ...

2 tygodnie temu

Toyota Corolla Trek rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi Active

... W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów uterenowione kombi stanowią ciekawą odmianę i alternatywę dla poszukujących nietuzinkowego pojazdu z większym prześwitem. Do grona takich modeli dołącza właśnie Toyota Corolla Trek. ... wyświetlaczem, ...

10 miesięcy temu

Toyota Corolla 1.8 Hybrid LPG: już taniej nie pojedziesz

... Jeżeli szukasz naprawdę ekonomicznych rozwiązań i taniego w utrzymaniu samochodu, już dziś warto pomyśleć o hybrydzie. Jednak tej propozycji nic nie przebije – przejechanie 100 km hybrydową toyotą corollą kosztuje zaledwie 12-14 zł. ... pod ...

8 miesięcy temu

Ta Corolla ma 50 lat i 420-konne V8 Lexusa pod maską

... Jeśli macie już dość restomodów z USA i Europy, prezentowana sztuka powinna przypaść wam do gustu. To wspaniały przykład japońskiej motoryzacji z lat 60. w bardzo interesującym wydaniu. Toyota Corolla, która kiedyś była rajdówką, a dziś jest ...

7 miesięcy temu

Nie Corolla, nie Octavia. Prywatnie Polacy wolą inny samochód

... O miano najczęściej rejestrowanego pojazdu w Polsce do samego końca roku rywalizowały Škoda Octavia i Toyota Corolla. Jednak jeśli chodzi o wybór typowego "Kowalskiego", koronę wśród klientów indywidualnych zdobyła rumuńska Dacia Duster - i to ...

6 miesięcy temu

Sprzedaż samochodów w listopadzie 2019 r. Corolla nadal hitem

... Nowa Toyota Corolla kolejny miesiąc z rzędu jest najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. W ujęciu rocznym nadal prowadzi jednak Škoda Octavia, choć jej przewaga maleje z dnia na dzień. Czy Japończykom uda się wyprzedzić Czechów do końca ...

7 miesięcy temu

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba

... Podoba ci się nowa Toyota Corolla, ale jest za ciasna i ma zbyt mały bagażnik? Jednocześnie nie chciałbyś rezygnować z mocnego napędu hybrydowego? Pozostaje tylko jeden wybór – Toyota Corolla TS Kombi. Równie dobra jak hatchback, a pozbawiona ...

12 miesięcy temu

Toyota Supra czy Mazda RX-7? Japońskie klasyki za ok. 140 tys. zł

... Masz około 140 tys. zł na kupno hot hatcha? Jeśli naprawdę nie potrzebujesz siedzeń z tyłu, może lepiej wybrać coś kultowego? W Poznaniu w tym budżecie można dostać Toyotę Suprę lub Mazdę RX-7 R Spirit Type C. ... . zł. Ale jednocześnie w ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie