Toyota Camry XV20

Generacja
Toyota Camry XV20 Zobacz 6 zdjęć

W 2001 roku japoński producent zaoferował Toyotę Camry XV20. Na niektórych rynkach samochód ten sprzedawany był pod marką Daihatsu i nazywał się Altis, a na jeszcze innych oferowany był jako Toyota Vienta lub Toyota Mark II Qualis. Produkcja Camry V odbywała się w Japonii, Australii, Tajlandii i w Stanach Zjednoczonych. W USA i Australii Camry jest pozycjonowane jako pojazd klasy średniej.

Wytwarzane od 1996 roku Camry było jedną z największych wersji tego modelu, bo mierzyło 4,82 m długości. Jego nadwozie wyglądało elegancko, ale nie rzucało stylem na kolana. Trudno było też w nim odnaleźć jakieś cechy charakterystyczne, które pozwalałyby rozpoznać ten wóz już na pierwszy rzut oka z większej odległości. Camry XV20 dostępne było z nadwoziem sedan oraz kombi. Ta druga wersja sprzedawana była jednak tylko w Japonii i nazywała się Camry Gracia.

Sporych rozmiarów wnętrze zapewniało wysoki komfort podróży, a to dzięki bardzo wygodnym i dużym fotelom i kanapie z tyłu. Miejsca było pod dostatkiem nawet dla bardzo wysokich osób. Zajęcie tylnej kanapy przez kogoś wysokiego nie oznaczało automatycznie dla niego, że nie ma co zrobić z nogami, bo przestrzeni było tam całkiem dużo.

Kabina była wykończona materiałami dobrej jakości. Często w wyposażeniu podstawowym znajdowała się skórzana tapicerka. Wszystkie elementy wnętrza spasowane były dobrze, więc nawet po dłuższym czasie eksploatacji nie było problemu z różnego rodzaju piskami i stukami w środku. Problem za to stanowiło przewietrzanie. W tak obszernej kabinie klimatyzacja oferowana przez Toyotę okazała się mniej wydajna niż w samochodach konkurencji. Dopiero w następnym modelu poprawiono to niedociągnięcie.

Wśród elementów wyposażenia seryjnego czy też opcjonalnego były: przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu, ABS z EBD, ASR, ESP, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane lusterka, tempomat i komputer pokładowy.

Bezpieczna struktura oraz systemy chroniące jadących w trakcie kolizji zaowocowały czterogwiazdkowym wynikiem w pięciogwiazdkowej skali w testowym zderzeniu czołowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. Tę samą ocenę w podobnym badaniu wystawiła Insurance Institute for Highway Safety.

W Camry XV20 montowane były tylko dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał cztery cylindry i objętość skokową 2,2 l. W Europie miał on moc 131 KM. Większa jednostka napędowa miała układ V6 i objętość 3,0 l. Ten motor mógł się pochwalić 190 KM mocy maksymalnej. W zależności od źródła napędu montowana była 5-biegowa manualna skrzynia biegów (jako podstawowa z mniejszym silnikiem) lub jedna z dwóch 4-biegowych automatycznych przekładni. Napęd realizowany był tylko przez przednie koła.

W 2000 roku Camry V przeszło lifting obejmujący nie tylko nadwozie i wnętrze, ale też silniki. Te dostosowywano do normy czystości spalin Euro 3. Po modyfikacjach jednostki straciły nieco mocy. 2,2-litrowiec miał 121 KM, a 3-litrowy agregat – 184 KM mocy maksymalnej. Mimo tej zmiany oba motory były i są nadal cenione przez klientów jako wystarczające do poruszania tego samochodu, a do tego dosyć niezawodne.

Produkcję Camry XV20 zakończono w 2001 roku. Zastąpił go model o kodzie wewnętrznym XV30.
Na bazie Camry powstał też samochód coupé i kabriolet o nazwie Camry Solara, który oferowano przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Auto w pierwszej odsłonie produkowane było w latach 1998-2003.

4.58
Ocena na postawie 17 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Camry
Produkcja od1997
Produkcja do2000

Wybrane wersje Toyota Camry XV20

Inne generacje Toyota Camry

Inne modele Toyota

Toyota Camry XV20: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie