W 2001 roku japoński producent zaoferował Toyotę Camry XV20. Na niektórych rynkach samochód ten sprzedawany był pod marką Daihatsu i nazywał się Altis, a na jeszcze innych oferowany był jako Toyota Vienta lub Toyota Mark II Qualis. Produkcja Camry V odbywała się w Japonii, Australii, Tajlandii i w Stanach Zjednoczonych. W USA i Australii Camry jest pozycjonowane jako pojazd klasy średniej.
Wytwarzane od 1996 roku Camry było jedną z największych wersji tego modelu, bo mierzyło 4,82 m długości. Jego nadwozie wyglądało elegancko, ale nie rzucało stylem na kolana. Trudno było też w nim odnaleźć jakieś cechy charakterystyczne, które pozwalałyby rozpoznać ten wóz już na pierwszy rzut oka z większej odległości. Camry XV20 dostępne było z nadwoziem sedan oraz kombi. Ta druga wersja sprzedawana była jednak tylko w Japonii i nazywała się Camry Gracia.
Sporych rozmiarów wnętrze zapewniało wysoki komfort podróży, a to dzięki bardzo wygodnym i dużym fotelom i kanapie z tyłu. Miejsca było pod dostatkiem nawet dla bardzo wysokich osób. Zajęcie tylnej kanapy przez kogoś wysokiego nie oznaczało automatycznie dla niego, że nie ma co zrobić z nogami, bo przestrzeni było tam całkiem dużo.
Kabina była wykończona materiałami dobrej jakości. Często w wyposażeniu podstawowym znajdowała się skórzana tapicerka. Wszystkie elementy wnętrza spasowane były dobrze, więc nawet po dłuższym czasie eksploatacji nie było problemu z różnego rodzaju piskami i stukami w środku. Problem za to stanowiło przewietrzanie. W tak obszernej kabinie klimatyzacja oferowana przez Toyotę okazała się mniej wydajna niż w samochodach konkurencji. Dopiero w następnym modelu poprawiono to niedociągnięcie.
Wśród elementów wyposażenia seryjnego czy też opcjonalnego były: przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu, ABS z EBD, ASR, ESP, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane lusterka, tempomat i komputer pokładowy.
Bezpieczna struktura oraz systemy chroniące jadących w trakcie kolizji zaowocowały czterogwiazdkowym wynikiem w pięciogwiazdkowej skali w testowym zderzeniu czołowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. Tę samą ocenę w podobnym badaniu wystawiła Insurance Institute for Highway Safety.
W Camry XV20 montowane były tylko dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał cztery cylindry i objętość skokową 2,2 l. W Europie miał on moc 131 KM. Większa jednostka napędowa miała układ V6 i objętość 3,0 l. Ten motor mógł się pochwalić 190 KM mocy maksymalnej. W zależności od źródła napędu montowana była 5-biegowa manualna skrzynia biegów (jako podstawowa z mniejszym silnikiem) lub jedna z dwóch 4-biegowych automatycznych przekładni. Napęd realizowany był tylko przez przednie koła.
W 2000 roku Camry V przeszło lifting obejmujący nie tylko nadwozie i wnętrze, ale też silniki. Te dostosowywano do normy czystości spalin Euro 3. Po modyfikacjach jednostki straciły nieco mocy. 2,2-litrowiec miał 121 KM, a 3-litrowy agregat – 184 KM mocy maksymalnej. Mimo tej zmiany oba motory były i są nadal cenione przez klientów jako wystarczające do poruszania tego samochodu, a do tego dosyć niezawodne.
Produkcję Camry XV20 zakończono w 2001 roku. Zastąpił go model o kodzie wewnętrznym XV30.
Na bazie Camry powstał też samochód coupé i kabriolet o nazwie Camry Solara, który oferowano przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Auto w pierwszej odsłonie produkowane było w latach 1998-2003.
Marka | Toyota |
---|---|
Model | Toyota Camry |
Produkcja od | 1997 |
Produkcja do | 2000 |