Toyota Camry XV30

Generacja
Toyota Camry XV30 Zobacz 6 zdjęć

W 2006 roku japoński producent zaoferował Toyotę Camry XV30. Na niektórych rynkach samochód ten sprzedawany był pod marką Daihatsu i nazywał się Altis. Produkcja Camry VI odbywała się w Japonii, Australii, Tajlandii, Malezji, Indonezji, na Filipinach, Tajwanie i w Stanach Zjednoczonych. W USA i Australii Camry jest pozycjonowane jako pojazd klasy średniej.

W przeciwieństwie do poprzednika nowe auto dostępne było wyłącznie jako sedan. Nadwozie mierzyło aż 4,8 m długości i wyglądało znacznie nowocześniej niż w XV20. Toyota zastosowała unoszące się ku górze przednie światła oraz pionowe tylne lampy zespolone, dzięki czemu osiągnięto efekt wizualnej lekkości nadwozia.

Wnętrze było bardzo przestronne i zapewniało komfortową podróż czterem pasażerom. Również w pięć osób dłuższa jazda nie była zbytnio uciążliwa, jednak brakowało trochę miejsca na barki osób jadących na tylnej kanapie. Wystarczało go za to na nogi nawet wysokich pasażerów, którzy zdecydowali się zająć miejsce z tyłu auta. Fotele z przodu i siedzenie z tyłu były duże i odpowiednio twarde.

W większości krajów, w których można było kupić Camry, ten model miał na wyposażeniu: dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, dwie boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS z EBD, ASR, ESP, klimatyzację automatyczną z podziałem na dwie strefy, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane lusterka i przednie siedzenia, system audio czy też skórzaną tapicerkę, która zazwyczaj była podstawowym elementem wyposażenia wnętrza.

Camry XV30 było bezpiecznym samochodem. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Insurance Institute for Highway Safety auto otrzymało ocenę dobry.

Posiadacze Camry bardzo chwalili sobie system ogrzewania i przewietrzania wnętrza oraz dużą ilość miejsca w środku. Narzekali za to na automatyczne skrzynie biegów, które były ospałe w swoich reakcjach i powiększały zużycie paliwa przez silniki. A przekładnie automatyczne były najczęściej oferowanymi przez Toyotę w tym modelu. Miały one cztery lub pięć biegów. Na szczęście w niektórych wersjach sprzedawana była też manualna 5-biegowa skrzynia.

Montowane z przodu jednostki napędowe mogły napędzać zarówno przednie, jak i wszystkie koła. Pod maską instalowany był jeden z trzech silników. Najmniejszy miał 4 cylindry ustawione w rzędzie, miały one objętość skokową 2,4 l. Ten motor miał moc 160 KM.

Dostępna była też 3-litrowa V-szóstka. Przez pierwsze dwa lata ten agregat nie miał systemu VVT-i i rozwijał moc 195 KM, natomiast od 2003 roku montowano w nim układ zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu udało się podnieść moc silnika do 212 KM. Najmocniejszy był również widlasty sześciocylindrowiec, ale o objętości 3,3 l. W ofercie Toyoty Camry pojawił się on dopiero w 2004 roku. Ten motor rozwijał moc 225 KM. Cała trójka zasilana była benzyną.

Na niektórych rynkach to auto sprzedawane było również z małym, jak na standardy tej klasy samochodów, 2-litrowym benzynowym silnikiem. Głównymi rynkami zbytu były biedniejsze rejony Azji.

Wytwarzania Camry XV30 zaprzestano w 2006 roku, kiedy zostało zastąpione nowym wozem.

Toyota oferowała też model Camry Solara, który był technicznie w pewnym stopniu powiązany z normalnym Camry, jednak nie był pozycjonowany jako inna wersja japońskiego sedana. Camry Solara oferowane było jako coupé i kabriolet. Na bazie XV30 opracowano drugą generację Solary produkowaną w latach 2004-2009.

4.51
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Camry
Produkcja od2001
Produkcja do2004

Wybrane wersje Toyota Camry XV30

Inne generacje Toyota Camry

Inne modele Toyota

Toyota Camry XV30: newsy, testy i recenzje

McLaren 600LT na torze. Auto bliskie perfekcji i beznamiętnie skuteczne

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie