Toyota Camry XV40

Generacja
Toyota Camry XV40 Zobacz 6 zdjęć

W 2006 roku japoński producent zaoferował Toyotę Camry XV40. Na niektórych rynkach samochód ten sprzedawany był pod marką Daihatsu i nazywał się Altis. Produkcja Camry VII odbywała się w Japonii, Australii, Rosji i Stanach Zjednoczonych. W USA i Australii Camry jest pozycjonowane jako pojazd klasy średniej.

Camry XV40 nie kontynuowało linii stylistycznej swojego poprzednika. Jest to pewna tradycja u Toyoty, że ten model samochodu co generację wygląda zupełnie inaczej i nie nawiązuje do starszego wozu (inaczej, niż robią to np. Audi czy Mercedes-Benz). Mierzące 4,8 m długości Camry wyglądało bardzo elegancko, a przy tym dynamicznie. Wąskie światła przednie i tylne potęgowały wrażenie dużych rozmiarów Toyoty. Auto być może nie miało charakterystycznego wyglądu, dzięki któremu wyróżniałoby się spośród innych przedstawicieli tej klasy, jednak nie można było mu zarzucić, że wyglądało nijak.

Wnętrze pojazdu było bardzo luksusowe i duże. Przestrzeni było tyle, że nawet bardzo wysokie osoby zasiadające z tyłu za równie wysokimi osobami zajmującymi przednie fotele miały wystarczająco dużo miejsca na nogi. O przestrzeń nad głowami również nie trzeba było się martwić.

Kabinę wykończono materiałami bardzo wysokiej jakości. Na większości rynków podstawowa była skórzana tapicerka. Pojawiały się też drewniane wstawki na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Fotele były bardzo duże i wygodne. Do tego miały elektryczną regulację ustawienia i pamięć ustawień.

W zależności od rynku i wersji auto mogło być wyposażone w dwie poduszki powietrzne czołowe, dwie boczne poduszki gazowe, kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z EBD, BA, ASR, ESP, automatyczną dwustrefową klimatyzację, nawigację satelitarną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane lusterka i przednie fotele, zestaw audio z odtwarzaczem DVD i MP3, czujniki parkowania, czujniki deszczu, ksenonowe reflektory główne i inne dodatki.

Może nie najistotniejszym w tej klasie pojazdów, ale jednak ważnym atutem był spory bagażnik o pojemności ponad 500 l (w wersji hybrydowej 389 l).

Zazwyczaj wóz napędzany był na przednie koła, jednak bywały wersje z napędem na obie osie. Źródłami energii były trzy różne silniki – wszystkie benzynowe. Podstawowa była 2,4-litrowa jednostka napędowa o czterech cylindrach ustawionych w rzędzie. W zależności od rynku rozwijała ona moc od 159 do 167 KM. Ten sam motor wykorzystywany był w wersji hybrydowej i razem z silnikiem elektrycznym osiągał moc 190 KM.

Kolejny silnik był o około 100 cm3 większy i również był czterocylindrową jednostką rzędową o mocy od 170 do 180 KM. Łączono z nim 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów.

Najlepszymi parametrami mogła się pochwalić 6-cylindrowa widlasta maszyna o objętości skokowej 3,5 l. To serce Camry mogło się pochwalić sporą mocą wynoszącą 272 KM. Do silnika dołączana była tylko 6-biegowa automatyczna przekładnia, a napęd przenoszony był wyłącznie na przednie koła.

W 2009 roku Toyota dokonała odświeżenia swojego wozu, modernizując w nim nadwozie, wnętrze i wzbogacając wyposażenie. W 2011 roku Camry XV40 zostało zastąpione wersją XV50.

Przy okazji produkcji tego modelu Toyota miała wiele problemów związanych z nieumiejętnym posługiwaniem się przez Amerykanów samochodem. Późniejsze testy i całe śledztwo ujawniły, że część kierowców myliła pedał gazu z hamulcem i doprowadzała do kolizji lub innego zagrożenia. Początkowo za wszystko obarczano Toyotę, sugerując wadliwe dywaniki i potencjometry pedałów gazu. Firma z tego tytułu wypłaciła 70 mln dolarów odszkodowania, ponieważ nie chciała narazić się na jeszcze wyższe wyroki sądowe. Jak się potem okazało, producent bardzo się pospieszył i niepotrzebnie wypłacił pieniądze.

Ponadto marka ucierpiała wizerunkowo, a Toyota wzywała wiele aut na naprawy serwisowe, które były zupełnie niepotrzebne.

4.60
Ocena na postawie 21 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Camry
Produkcja od2006
Produkcja do2009

Wybrane wersje Toyota Camry XV40

Inne generacje Toyota Camry

Inne modele Toyota

Toyota Camry XV40: newsy, testy i recenzje

McLaren 600LT na torze. Auto bliskie perfekcji i beznamiętnie skuteczne

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie