Toyota 4Runner 5 generacji

Generacja
Toyota 4Runner 5 generacji

24 września 2009 roku na Texas State Fair w Stanach Zjednoczonych Toyota przedstawiła piątą generację modelu 4Runner. Podobnie jak poprzednik auto na niektórych rynkach nosi nazwę Hilux Surf.

Wzorem starszego samochodu Toyota zaprojektowała nowego SUV-a z nadwoziem typu kombi o pięciorgu drzwi. Auto jest oferowane tylko w jednej długości karoserii. 4Runner V wyglądem nawiązuje nie do swojego bezpośredniego poprzednika, ale do pojazdu trzeciej generacji. Jego karoseria na powrót stała się kanciasta – nawet bardziej niż w wozie trzeciej serii. Co interesujące, przód tej Toyoty z większej odległości przypomina facjaty niektórych modeli Mitsubishi. Winne temu są reflektory o kształcie zbliżonym do świateł producenta spod znaku trzech diamentów.

We wnętrzu ponownie jest bardzo dużo miejsca. Zarówno z przodu, jak i z tyłu przestrzeni na nogi i nad głowami jest pod dostatkiem, tak że wysocy pasażerowie nie powinni mieć problemu z zajęciem wygodnej dla siebie pozycji. Tapicerka wykonana jest materiałów dobrej jakości, a w bogatszych wersjach deska rozdzielcza i fotele obite są skórą.

W wyposażeniu seryjnym znajduje się wiele elementów zapobiegających wypadkom i chroniących pasażerów w razie kolizji. Należą do nich przednie oraz boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu, system ABS z EBD, układ wspomagania nagłego hamowania BA, ASR oraz system stabilizacji toru jazdy ESP.

Komfort podróży podnoszą elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, podgrzewane fotele, dwustrefowa klimatyzacja z automatycznym sterowaniem, elektrycznie otwierany szyberdach czy zestaw audio z odtwarzaczem DVD i MP3. Istnieje też możliwości komunikacji z autem przez Bluetooth®.

Tradycyjnie już dla tego modelu nadwozie nie jest samonośne, ale oparto je na nowoczesnej ramie. Samochód ma niezależne zawieszenie przednie składające się z czterech drążków oraz amortyzatorów i sprężyn śrubowych. Z tyłu postawiono na sztywną belkę i zawieszenie zależne, ale również wyposażone w sprężyny śrubowe i amortyzatory.

W bogatszych wersjach montowany jest system KDSS, który zastępuje tradycyjne stabilizatory. Dodatkowo dostępny jest układ Crawl Control oraz elektroniczny system sterujący mechanizmem różnicowym tylnej osi. W przeciwieństwie do poprzednika nowy 4Runner oferowany jest z napędem zarówno na tylną, jak i na obie osie.

Podstawową jednostką napędową montowaną pod maską tej Toyoty jest 6-cylindrowa widlasta maszyna o objętości skokowej czterech litrów. Ten benzynowy motor dzięki systemowi VVT-i (zmienne fazy rozrządu) rozwija moc około 275 KM.

Do końca 2010 roku na niektórych rynkach, gdzie oferowany był 4Runner, Toyota montowała też 4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o objętości skokowej 2,7 l. Miał on moc 160 KM. Z tą jednostką 4Runner miał napęd tylko na tylne koła, a przekazywany był on wyłącznie przez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Obecnie nabywcy tego pojazdu też nie mają wyboru, bo do V-szóstki montowana jest domyślnie 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

U polskiego dilera Toyoty ten samochód jest niedostępny i trzeba sprowadzać go na indywidualne zamówienie. W Stanach Zjednoczonych najtańsza wersja SR5 kosztuje 31 090 dolarów (stan na 31.03.2012 r.).

4.62
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota 4Runner
Produkcja od2009
Produkcja do2013

Wybrane wersje Toyota 4Runner 5 generacji

Inne generacje Toyota 4Runner

Inne modele Toyota

Toyota 4Runner 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie