Opel Commodore C

Generacja
Opel Commodore C

Opel Commodore C to osobowy samochód produkowany w latach 1978 – 1982 przez firmę Opel.


Opel Commodore C – ogólne informacje

Przy produkcji Opla Commodore C wzorowano się na modelu Rekord E1. Samochód można było dostać w wersji dwudrzwiowego lub czterodrzwiowego sedana lub kombi (model Commodore Voyage). Nie powstała wersja coupe Opla Commodore C – została zastąpiona Oplem Monza i wersją coupe Opla Senator. Do produkcji użyto jednego silnika 2.5 S o mocy 115 KM, który zasilany był gaźnikiem. Od 1981 roku dostępny był także silnik 2.5 E o mocy 130 KM, charakteryzujący się zasilaniem jednopunktowym układem wtryskowym firmy Bosch. Produkcja Opla Commodore C objęła prawie 83 000 egzemplarzy. Wielka Brytania pokusiła się o własną wersję Opla Commodore – Vauxhall Viceroy. W Australii z kolei pojawił się Holden Commodore VB, później VC i VH.

Opel Commodore C – dane techniczne

Silnik Opla Commodore C był 4-suwowy, rzędowy i sześciocylindrowy zasilany gaźnikiem. Łączna pojemność wynosiła 2490 cm3. Auto charakteryzowało się mocą 115 KM przy 5200 obr/min. Moment obrotowy Opla Commodore C to 179 Nm. Auto dostępne było z automatyczną skrzynią biegów z trzema położeniami.

Zawieszenie Opla Commodore C było połączeniem typów zawieszeń dwóch modeli – przednie zawieszenie zaczerpnięto z modelu Senatora, a tylne powstało w oparciu o model Rekord. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, stabilizator i wahacze poprzeczne. Tylne zaś stanowiła sztywna oś z podłużnymi ramionami i poprzecznym drążkiem Panharda. Ponadto użyto tu amortyzatorów teleskopowych, sprężyn śrubowych oraz stabilizatora. Opel Commodore C zawierał dwuobwodowe hamulce ze wspomaganiem, z przodu - tarczowe, z tyłu – bębnowe. Hamulec postojowy i ręczny zarazem uruchamiany był ręcznie i działał za sprawą hamulców bębnowych włączanych rozpieraczami mechanicznymi.

Całkowita masa Opla Commodore C wynosiła 1740 kg. Auto osiągało maksymalną prędkość w granicach 175 – 180 km/h przy przyspieszeniu do 100 km/h wahającym się w 11,5 – 13 s. Średnie zużycie paliwa Opla Commodore C z automatyczną skrzynią biegów wynosiło 11,9 l / 100 km. Wymiary Opla Commodore C to 4705 mm długości, 1722 mm szerokości oraz 1410 mm wysokości przy rozstawie osi 2668 mm.

Opel Commodore C w opinii użytkowników

Kierowcy podkreślają, że auto posiada duży silnik, w związku z czym dużo pali, zwłaszcza zimą. Ponadto ciężki silnik często skutkuje pękającymi blachami, co wymusza częste kontrole geometrii na przodzie. Zatem Opel Commodore nie jest ekonomicznym samochodem, jednak jeździ się nim bezpiecznie i komfortowo.

4.11
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Commodore
Produkcja od1978
Produkcja do1982

Inne generacje Opel Commodore

Inne modele Opel

Opel Commodore C: newsy, testy i recenzje

Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik

... Facelifting Renaulta Mastera był dość znaczącym wydarzeniem w branży transportowej, ale odświeżenie Opla Movano przeszło bez echa. Tymczasem zmiany wprowadzone w tym modelu są dokładnie takie same jak w aucie Renault, tylko trudniej je zauważyć ...

4 tygodnie temu

Opel szykuje rajdową Corsę. Tak, będzie elektryczna

... Opel dołącza do grona producentów, którzy rezygnują ze spalinowych wersji aut przygotowanych do motorsportu. Niemiecki producent przewidział specjalną serię ADAC Opel e Rally Cup, która ma wystartować w sezonie 2020/21. Zamówienia na ...

2 miesiące temu

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

4 miesiące temu

Opel Insignia po faceliftingu. Co się zmieniło?

... Po nieco ponad dwóch latach od rozpoczęcia produkcji druga generacja Insignii doczekała się odświeżonego wydania. Zmiany nie są spektakularne. Ograniczono się głównie do detali, dzięki którym duży Opel upodobnił się do pozostałych modeli marki. ...

3 miesiące temu

Frankfurt 2019: co zaprezentuje Opel?

... Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie wystartuje już 10 września. Opel jest jedną z marek, które przybędą na to wydarzenie z liczną reprezentacją, pokazującą w jakim kierunku zmierza firma. Nie zabraknie przede wszystkim hybrydowych i ...

6 miesięcy temu

Toyota C-HR przeszła facelifting. Pod maską mocna hybryda

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Toyota zdecydowała się nieco odświeżyć swojego hitowego crossovera. Mowa oczywiście o modelu C-HR, który teraz nareszcie zyska mocniejszy napęd. To 184-konny, hybrydowy zestaw znany już m.in z Corolli. ... , ...

5 miesięcy temu

Nowości Opla na salonie samochodowym we Frankfurcie

... Targi motoryzacyjne we Frankfurcie jasno wskazują, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Opel jest na nią doskonale przygotowany – widać to nie tylko na przykładzie nowej, elektrycznej Corsy-e, ale i hybrydowego SUV-a Grandland X ...

5 miesięcy temu

Oszczędny, szybki, praktyczny. Opel zaprezentował flagowego SUV-a

... Opel wybiega w przyszłość dzięki elektryfikacji kolejnych modeli. Najlepszym tego przykładem jest topowy, hybrydowy SUV Grandland X Hybrid4. Co ciekawe, choć ma pod maską wydajny silnik benzynowy, wizyty na stacjach benzynowych będą należeć do ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie