Nissan Almera N15

Generacja
Nissan Almera N15

Nissan Almera N15 jest bezpośrednim następcą udanego modelu Sunny. Zadebiutował w 1995 roku. Od początku był oferowany jako 3- lub 5-drzwiowy kompaktowy hatchback lub jako 4-drzwiowy sedan. W rodzimej Japonii identyczne auto nosiło nazwę Nissan Pulsar. Produkcję N15 zakończono w roku 2000 w momencie debiutu jego następcy – Nissana Almery N16.

Almera od początku nie miała łatwego zadania. Ostatnia generacja Nissana Sunny ustawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Pod względem wizualnym N15 był rozwinięciem koncepcji poprzednika; miał klasyczne, wyważone linie bez charakterystycznych detali. Mało atrakcyjna stylizacja w pierwszych latach produkcji odbiła się na wynikach sprzedaży. Ważące niewiele ponad 1030 kg nadwozie mierzy 4120 mm długości (4320 mm w sedanie), 1690 mm szerokości 1390 mm wysokości. Pojemność bagażnika w zależności od wersji wynosiła 340 l lub 440 l na korzyść sedana. Dużą wadą egzemplarzy z całego okresu produkcji jest niewystarczające zabezpieczenie antykorozyjne, zarówno nadwozia, jak i podwozia.

Do Almery oferowano kilka 4-cylindrowych jednostek napędowych. Zaczynając od silników benzynowych, klient miał do wyboru 1,4 l o kodowym oznaczeniu GA14DE, występujący w 2 wariantach mocy: 75 KM i 87 KM. Na środku listy znajdował się GA16DE, generujący z pojemności 1,6 l, w zależności od wersji, 90 KM lub 99 KM. Najmocniejszy, dostępny tylko w odmianie GTI motor o oznaczeniu SR20DE, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym dysponował mocą 143 KM, gwarantując przy niewielkiej masie auta bardzo dobre osiągi.

Wszystkie jednostki benzynowe wyposażone były w głowicę o 4 zaworach na cylinder.
Jedyną propozycja wysokoprężną w ofercie Almery był niewysilony (75 KM), choć bardzo trwały motor CD20 o pojemności 2 l.

Zawieszenie modelu Almera nie należy do skomplikowanych, co czyni je również nieawaryjnym i łatwym w eksploatacji. Dobrze tłumi nierówności, zapewniając równowagę między komfortem jazdy i pewnością prowadzenia. Daje dobre wyczucie drogi, a utwardzone nastawy w wersji GTI pozwalają pojechać nawet bardziej sportowo. Tak jak w przypadku innych modeli Nissana minusem są wysokie ceny oryginalnych części zamiennych.

Wnętrze Almery pierwszej generacji zaprojektowane jest w prosty, typowy dla aut japońskich z tamtego okresu sposób. Dominuje funkcjonalność i intuicyjność. Do zalet nie można raczej zaliczyć jakości wykorzystanych materiałów, ale ich spasowanie nie jest już na tak złym poziomie. Znanym problemem Nissanów z lat 90. jest niewydajna wentylacja i kiepski układ ogrzewania, który ponadto często ulega awariom.

W 1998 roku Nissan zaserwował Almerze radykalną kurację odświeżającą. Modyfikacje opatrzone nazwą Phase 2 objęły przeprojektowanie zderzaków, zmianę kształtu lamp i dopracowanie pakietu aerodynamicznego w celu dodania autu agresji i sportowego ducha. Szczególnie dobrze lifting wpłynął na najmocniejszą wersję GTI, która w tym kształcie jest autem poszukiwanym i chętnie kupowanym do dziś. Lifting wyraźnie poprawił sprzedaż modelu Almera.

Ogólnie Almera uchodzi za dobrą konstrukcję. Na rynku wtórnym cieszy się sporym zainteresowaniem, wynikającym także z niezbyt wysokiej ceny.

4.21
Ocena na postawie 139 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Almera
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Nissan Almera N15

Inne generacje Nissan Almera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (100)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Nissan Almera N15: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie