Kia Sportage 2 generacji

Generacja
Kia Sportage 2 generacji Zobacz 13 zdjęć

Kia Sportage to drugi obok Sorento samochód terenowy koreańskiej marki Kia Motors. Jego druga generacja produkowana jest od 2005 roku. Kia Sportage II stanowi konkurencję dla Nissana X-Trail, Hyundaia Tucson czy Toyoty RAV4.

Z zewnątrz nowy model znacząco różni się od poprzednika. Wymagania rynku aut klasy SUV spowodowały, że kosztem właściwości terenowych dopracowano jego wygląd. Wygląd zewnętrzny budzi kontrowersje, na pewno nie można mu odmówić oryginalności. Duże przednie reflektory oraz pokaźny grill podkreślają masywność tego modelu. Efekt ten potęgują szerokie tylne słupki oraz muskularne błotniki. Tył wyróżnia chromowana listwa tablicy rejestracyjnej oraz rozmieszczone po obu stronach owalne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze należy do słabych stron Sportage II. Przednim fotelom brak wystarczającego podparcia bocznego, a pozycja za kierownicą nie jest zbyt wygodna. Na dłuższych trasach podróż może stawać się męcząca. Za to pasażerowie tylnej kanapy nie powinni narzekać. Jest tam mnóstwo miejsca zarówno na nogi, jak i nad głową. Ergonomia także nie budzi zastrzeżeń. Obsługa poszczególnych przycisków jest intuicyjna, są też praktyczne schowki i uchwyty. Zegary są proste i czytelne. Rozczarowuje niewielka pojemność bagażnika - jedynie 332 l. Po złożeniu kanapy otrzymujemy 1411 l pojemności, co również nie jest rekordem w tej klasie. Szyba klapy otwierana jest niezależnie, co znacząco ułatwia załadunek bagaży.

Oferta obejmowała następujące wersje wyposażenia: Tour, Expedition, Expedition Plus, Freedom, Freedom Plus, Escape Brown Premium Limited. W najbogatszych opcjach wyposażenia można liczyć na takie elementy, jak: sześć poduszek powietrznych, ABS, TCS, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka boczne, komputer pokładowy, alufelgi, reflektory przeciwmgłowe, skórzana tapicerka, relingi dachowe czy podgrzewane przednie fotele.

Na rynku europejskim Kia Sportage drugiej generacji występowała w trzech odmianach silnikowych. Motor benzynowy to jednostka 2,0 o mocy 142 KM. Przy dość sporej masie (1767 kg) zapewnia wystarczające osiągi. Sportage wyposażone w ten silnik przyspiesza do 100 km/h w około 12 s i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 177 km/h. Silnik wysokoprężny 2,0 CRDi występuje w dwóch odmianach mocy. Słabszy rozwija 112 KM, a mocniejszy już 140 KM. Bardziej popularna była druga odmiana gwarantująca lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa. Na rynku amerykańskim auto występowało z motorem 2,7 o mocy 175 KM, przeważnie z przekładnią automatyczną.

Bogata była również oferta skrzyń biegów. Obejmowała dwie skrzynie manualne: 5- i 6-biegową. Jedyny automat oferowany w Kii Sportage II to skrzynia o czterech przełożeniach. Charakterystyczne dla tego modelu jest dość miękkie zawieszenie, dzięki któremu komfort jazdy na naszych drogach okazuje się całkiem przyzwoity. Na pochwałę zasługuje również płynnie działający mechanizm załączania napędu na wszystkie koła, który w razie poślizgu kół sam odpowiednio rozdziela moment napędowy na przód i tył.

Model Sportage drugiej generacji produkowano do 2010 roku, kiedy to została wprowadzona nowa, trzecia generacja tego modelu. Za kupnem tego samochodu przemawiają dość dobra opinia oraz niski koszt zakupu. Sportage II generacji to typowy przedstawiciel aut rekreacyjno-terenowych i nie ma istotnych wad. Może przeszkadzać miękkie zawieszenie powodujące duże przechyły nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

4.17
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Sportage
Produkcja od2004
Produkcja do2008

Wybrane wersje Kia Sportage 2 generacji

Inne generacje Kia Sportage

Inne modele Kia

Oceny użytkowników (6)

Kia Sportage 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Nowa Kia Sportage z polskim cennikiem. Tanio już było

... Kia w końcu opublikowała cennik nowego Sportage'a. To model, który przeszedł prawdziwą rewolucję – w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Niestety dotyczy to także cen, które trudno nazwać niskimi, choć jest powód tej zmiany. ... 105 900 ...

3 dni temu

Sprawdź 7 nowości w Škodzie Kodiaq

Kia rezygnuje z silników spalinowych. Koreańczycy podali datę

... W gronie marek, które zadeklarowały całkowitą rezygnację z napędów spalinowych, pojawiła się kolejna. To Kia, która - podobnie jak Hyundai - wycofa spalinówki w Europie do 2035 r. ... emisyjnej do roku 2045 również w kwestii produkcji pojazdów. ...

3 tygodnie temu

Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać

... Modelami e-Niro i e-Soul Kia mocno zaznaczyła swoją obecność na rynku aut elektrycznych, ale teraz przyszedł czas na coś nowego. EV6 jest dostępne wyłącznie na prąd i zaskakuje na każdym kroku. Zapraszam na film. ... 1938 Kia EV6 AWD – vlog ...

2 tygodnie temu

Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium

... Kia już od dawana nie jest kojarzona z dziwnymi, niezbyt ładnymi i trochę tandetnymi samochodami. Spójrzcie teraz na Proceeda, Xceeda, czy chociażby Sportage. Te samochody wyglądają i jeżdżą naprawdę ... 1938 Kia Sorento - test wideo Kia Sorento ...

9 miesięcy temu

TEST: Kia Stinger - właśnie dlatego jej nie kupisz

... Kiedy Stinger wchodził na rynek, zachwyceni byli chyba wszyscy, bo i nikt nie spodziewał się, że tak dobry samochód dotrze do nas z akurat Korei. Tylko że 4 lata później, wszyscy nadal są zachwyceni kią, ale jeżdżą bmw, audi lub samochodami ...

5 miesięcy temu

Kia idzie w wodór. Pierwsze będą pojazdy dla wojska

... Na początku września Hyundai zapowiedział, że zamierza położyć większy nacisk na rozwój technologii wodorowych. Bratnia Kia obierze podobną drogę, choć zacznie od pojazdów dla wojska - tak przynajmniej twierdzą lokalne, koreańskie media. ... ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie