Kia Carnival 1 generacji

Generacja
Kia Carnival 1 generacji

Kia Carnival to koreański minivan produkowany w chińskich fabrykach od 1998 roku. Na rynku amerykańskim model Carnival konkurował z takimi autami, jak Toyota Sienna, Honda Odyssey, Ford Windstar czy Chrysler Voyager, a w Europie z Renault Espace czy Fordem Galaxy. Po wprowadzeniu na rynek amerykański był to najlepiej sprzedający się model tej marki.

Projektanci Carnivala wzorowali się na amerykańskich odpowiednikach. Szczególne podobieństwo widać do drugiej generacji Forda Windstara. Model Carnival ma dwubryłowe nadwozie z wyraźnie wyodrębnioną maską. Carnival wyróżnia się także sporymi wymiarami: długość 4,89 m, szerokość 1,90 m, wysokość 1,73 m, a rozstaw osi aż 2,90 m. Z przodu znajdują się duże, obłe reflektory oraz grill z poprzecznym użebrowaniem. Carnivala z motorem wysokoprężnym można poznać po charakterystycznym wlocie powietrza na masce. W 2003 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego poprawiono kształt reflektorów, przedniego zderzaka i zamontowanych w nim halogenów.

Tak duże wymiary zewnętrzne zapewniają mnóstwo miejsca we wnętrzu. Przewidziano w nim miejsce aż dla siedmiu osób. Cztery miejsca to osobne fotele, pozostałe trzy to kanapa w ostatnim rzędzie. W razie potrzeby fotele da się dowolnie ustawiać (obracają się wokół własnej osi), składać oparcie (środkowe fotele mogą posłużyć jako stolik) lub w ogóle wyjąć. Również wnętrze wykończone jest w amerykańskim stylu. Zastosowane plastiki są twarde i nieprzyjemne w dotyku. Ponure wnętrze w niektórych wersjach ożywia imitujące drewniane wykończenie deski rozdzielczej. Wymontowanie foteli pozwala zwiększyć niewielki bagażnik o pojemności zaledwie 334 l. Na dachu Carnivala znajdują się dodatkowo relingi z przesuwanymi poprzeczkami.

Standardowe wyposażenie obejmowało: dwie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, regulowaną wysokość kierownicy, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowaną antenę. Boczne poduszki powietrzne były dostępne w późniejszych latach produkcji, ale tylko za dopłatą. Auto bardzo słabo wypadło w testach zderzeniowych Euro NCAP, w których uzyskało jedynie dwie gwiazdki.

Gama silników oferowanych w modelu Carnival obejmowała cztery silniki benzynowe oraz trzy motory wysokoprężne. Najsłabszą jednostką benzynową był motor 2,5 V6 o mocy 150 KM. Następna na liście była jednostka 2,5 V6 24V oferowana w dwóch wariantach: 165 KM i 175 KM. Najmocniejszy motor benzynowy to 3,5 V6 o mocy 205 KM. Silniki wysokoprężne to jednostki 2,9 TD o mocy 126 KM lub 135 KM oraz 2,9 CRDi rozwijający moc 144 KM.

Nowy Carnival mógł być wyposażony w jedną z dwóch przekładni automatycznych lub przekładnię manualną. Przekładnie automatyczne oferowano w wariancie o czterech lub pięciu przełożeniach. Jedyna oferowana skrzynia manualna miała pięć biegów.

Kię Carnival produkowano do 2006 roku. Główne zalety modelu Carnival to przestronne wnętrze i niska cena zakupu. Auto ma niestety także wiele wad. Kia Carnival słynie z zawodności. Model ten przez wiele lat plasował się na ostatnich miejscach raportów niezawodności. Nie był dostatecznie zabezpieczony przed korozją, więc wiele egzemplarzy dotyka korozja. Często pojawiają się również awarie układu klimatyzacji. Z uwagi na masę bardzo szybko zużywają się elementy układu hamulcowego. Typowymi usterkami są też wycieki z przekładni kierowniczej oraz awarie skrzyń biegów.

4.93
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Carnival
Produkcja od1999
Produkcja do2002

Wybrane wersje Kia Carnival 1 generacji

Inne generacje Kia Carnival

Inne modele Kia

Kia Carnival 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nowa Kia Carnival to idealne auto dla rodzin - nawet tych największych

... Może się wydawać, że minivany są umierającym gatunkiem, ale są jeszcze rynki, gdzie takie auta cieszą się sporym wzięciem. Trudno się dziwić – nowa Kia Carnival wygląda świetnie, jest pojemna i ma naprawdę bogate wyposażenie. ... Nawet 4 rzędy ...

3 miesiące temu

Minivany nie umarły. Kia zapowiada nowego Carnivala

... Choć minivany stopniowo ustępują miejsca SUV-om i crossoverom, niektórzy producenci nie zamierzają rezygnować z typowo rodzinnego segmentu. Zalicza się do nich Kia, która właśnie zapowiedziała nową, czwartą już generację modelu Carnival. ... ...

5 miesięcy temu

Używana Kia Rio III w pigułce. Trochę niedoceniona, ale czy dobra?

... Można by ją opisać jako nie Fabia, nie Fiesta, nie Corsa, nie Polo, lecz mało rozpoznawalna po samej nawie Kia Rio. Trzecia generacja modelu zasłużyła sobie na dobre opinie, szczególnie za dopracowane silniki, ale nie jest pozbawiona problemów. ...

2 miesiące temu

Odświeżona Kia Stonic podrożała, ale nadrabia to wyposażeniem

... Kia Stonic po faceliftingu zyskała ciekawszy wygląd i lepsze wyposażenie. Z gamy zniknął jednak silnik diesla. Klienci są więc skazani wyłącznie na jednostki benzynowe, w topowych wersjach wspomagane systemem tzw. miękkiej hybrydy. ... ...

2 miesiące temu

Kia Stonic debiutuje w wersji GT Line. Wygląda naprawdę dobrze

... Odświeżona Kia Stonic doczekała się sportowo wystylizowanej wersji GT Line. Jak przystało na topową pozycję w cenniku, auto wyróżnia się nie tylko ciekawym wyglądem, ale i bogatym wyposażeniem. ... O istnieniu wydania GT Line wiadomo już od ...

2 miesiące temu

Kia Picanto po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 3 latach od rozpoczęcia produkcji trzecia generacja Kii Picanto doczekała się faceliftingu. Auto zyskało ciekawszy wygląd i znacznie bogatsze wyposażenie. Za podstawową odmianę zapłacimy niespełna 40 tys. zł. ... Odświeżoną Kię Picanto ...

5 miesięcy temu

Kia Rio po liftingu już w salonach. Polskie ceny modelu

... Odświeżona Kia Rio debiutuje z lepszym wyposażeniem, miękką hybrydą i... wyższą ceną, choć bazowa wersja niewiele różni się od poprzedniej. Mimo to auto wciąż jest jedną z ciekawszych i rozsądnie wycenionych propozycji w segmencie B. ... Po 4 ...

4 miesiące temu

Kia Stinger przeszła lifting. Najbardziej zmienił się tył

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Kia zdecydowała się na facelifting Stingera. Zmiany nie są duże - dotyczą głównie multimediów, oświetlenia i zderzaków. Czy wystarczą, by podtrzymać zainteresowanie klientów? ... W niedawnych czasach pojawiały ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie