Wnętrze nowej Kii Carnival jest aż za dobre, jak na rodzinnego minivana

Minivany wymierają, ale są producenci, którzy wciąż dzielnie walczą w tym segmencie. Zalicza się do nich Kia, która niedawno pochwaliła się nadwoziem, a teraz wnętrzem nowego Carnivala. Auto zapowiada się zaskakująco ciekawie.

Kokpit Carnivala zdecydowanie może się podobać.Kokpit Carnivala zdecydowanie może się podobać.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mimo, że segment rodzinnych minivanów nie należy do najbardziej dochodowych, Koreańczycy naprawdę przyłożyli się do pracy. Patrząc na nowego Carnivala, można odnieść wrażenie, że Kia chciała stworzyć bardzo komfortowe, żeby nie powiedzieć luksusowe auto rodzinne i chyba się jej udało. Wystarczy rzut oka na kokpit, by się o tym przekonać.

Koreańczycy postawili na modny ostatnio zabieg połączenia wskaźników przed kierowcą i ekranu multimediów w jednej, wspólnej obudowie otoczonej aluminiową listwą. Oba wyświetlacze mają identyczną przekątną wynoszącą po 12,3 cala. Na szczególną uwagę zasługuje też spora liczba fizycznych przycisków zarówno na kierownicy, jak i pokaźnej konsoli środkowej.

Na tunelu umieszczonym poniżej znalazło się miejsce na duży podłokietnik ze schowkiem, uchwyty na kubki i pokrętło wyboru przełożeń automatycznej skrzyni biegów, które zastąpi wykorzystywaną w poprzedniku klasyczną dźwignię.

Sama kabina ma zapewniać jeszcze większą przestrzeń niż dotychczas za sprawą rozstawu osi zwiększonego o 30 mm i nadwozia poszerzonego o 10 mm. Kia twierdzi, że przestrzeń na nogi pasażerów tylnej kanapy będzie odczuwalnie większa, choć wiele zależy do wybranej wersji. Nowy Carnival będzie bowiem oferowany w 7, 9, a nawet 11-miejscowej konfiguracji z trzema lub czterema rzędami siedzeń do wyboru.

Oficjalna premiera nowego minivana Kii to kwestia kilku najbliższych tygodni. Sprzedaż w rodzimej Korei ruszy natomiast w trzecim kwartale tego roku. Na europejską wersję niestety raczej nie mamy co liczyć.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇