Hyundai Accent X3

Generacja
Hyundai Accent X3

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe). Wytwarza go wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

Pierwsza generacja Accenta pojawiła się na rynku w 1994 roku i w Korei Południowej wytwarzana była przez pięć lat, do roku 1999. Rok po debiucie rozpoczęła się produkcja tego auta w Egipcie. Tam wóz był wytwarzany do 2006 roku.

Accent I zastąpił wysłużony model Pony/Excel. W zależności od rynku auto było sprzedawane pod różnymi nazwami: Accent (np. Polska), Pony (Francja) czy Excel (Holandia). W Stanach Zjednoczonych Hyundai Accent dostępny był też jako Dodge Atitiude.

Accenta produkowano z czterema rodzajami nadwozia. Dostępny był jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.

Samochód znacznie odróżniał się od innych aut stylistyką karoserii. W połowie lat 90. przemijała już moda na obłe nadwozia, tymczasem koreański producent właśnie w takie wyposażył Accenta. Nadwozie cechowało się nie najgorszą odpornością na korozję, a jej pierwsze ogniska zwykle pojawiały się na nadkolach tylnych kół. Dopiero po wielu latach eksploatacji rdza atakowała większość miejsc.
Kabina samochodu nie należała do szczególnie przestronnych, ale była nieco większa niż typowe wnętrza aut segmentu B produkowanych w tamtych latach. Przednie fotele miały spore rozmiary i były wygodne, tylna kanapa natomiast miała nieco za krótkie siedzisko. Najwięcej miejsca oferował samochód z nadwoziem typu sedan i 5-drzwiowy hatchback. Wrażenie przestrzeni było potęgowane m.in. przez tylne drzwi, zapewniające łatwy dostęp do środka.

W Accencie największą bolączką był brak miejsca nad głowami w tylnej części wozu – szczególnie odczuwalne było to w coupé, do którego wnętrza w ogóle trudno było się dostać.
Pewien problem, szczególnie dla wysokich osób, mogło stanowić zajecie prawidłowej pozycji za kołem kierownicy. Przedni fotel nie miał zbyt dużego zakresu regulacji, a kierownica ustawiana była tylko w pionie.

Materiały wykorzystane do wykonania tapicerki siedzeń i drzwi oraz deski rozdzielczej należały do tanich, ale Accenta trzeba pochwalić za dobre ich spasowanie. Niestety, materiały użyte do wygłuszenia wnętrza miały bardzo niską jakość, co znacząco obniżało komfort podróży.

Zawieszenie złożone z przodu z kolumn MacPhersona, a z tyłu z belki skrętnej było zestrojone bardzo miękko, ale powodowało to mocne wychylanie się nadwozia Hyundaia na zakrętach podczas szybkiej jazdy. Jak wiele aut, tak i Accent miał problem z trwałością zawieszenia na niskiej jakości polskich drogach. Najczęściej dochodziło do uszkodzenia łożysk kolumn MacPhersona i wybijania mocowań stabilizatora przedniego oraz tulei wahaczy.

Hyundai Accent pod maską miał montowane trzy silniki w pięciu wariantach. Mały, 1,3-litrowy motor rozwijał moc 60 KM i 75 KM, a większy, 1,5-litrowy sprzedawany był w wersji 91-konnej i 99-konnej. Tylko dla auta z nadwoziem coupé przeznaczona była 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 105 KM. Co ciekawe, do Accenta I nie trafiały silniki wysokoprężne.

W zależności od wersji z silnikami sprzęgano 4-biegowe skrzynie automatyczne lub 5-biegowe, manualne (najczęściej). Niestety, te drugie nie cechowały się zbyt dużą trwałością ani też wysoką jakością wykonania.

Hyundai Accent nie był niestety wzorem bezpiecznego samochodu. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP południowokoreański produkt uzyskał zaledwie 1 gwiazdkę na 5 możliwych.

W 1999 roku Accent I został zastąpiony nowszym modelem o tej samej nazwie. W Polsce samochód ten zyskał sporą popularność ze względu na niską cenę zakupu i koszty eksploatacji oraz dość dużą trwałość.

3.57
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od1994
Produkcja do1997

Wybrane wersje Hyundai Accent X3

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (23)

Przejdź do strony: 1 2

Hyundai Accent X3: newsy, testy i recenzje

BMW X3 xDrive30e z wtyczką uzupełnia ofertę hybrydowych SUV-ów

... BMW sukcesywnie poszerza swoją ofertę pojazdów hybrydowych. Do gamy dołącza właśnie model, który ma duże szanse na sukces. To X3 xDrive30e plug-in, czyli hybryda, która umożliwia przejechanie nawet 46 km wyłącznie na prądzie. ... elektrycznym na ...

miesiąc temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Hyundai Vision T - hybryda plug-in w pięknej szacie

... Hyundai projektuje coraz odważniejsze samochody. Pokazuje to także nowy koncept Vision T, który tylko potwierdza że dawne czasy przeminęły, a ich przyszłość pisana jest naprawdę ładnymi samochodami. ... Hyundai zaprezentował podczas targów Los ...

2 tygodnie temu

Elektryczny Hyundai Ioniq podrożał - polski cennik

... Odświeżony Hyundai Ioniq z elektrycznym napędem właśnie wjechał do polskich salonów. Auto charakteryzuje się większą baterią, co pozytywnie wpływa na zasięg. Szkoda tylko, że trzeba za to słono zapłacić. Ioniq podrożał i to całkiem znacząco. ... ...

miesiąc temu

Hyundai Veloster Grappler to crossover, jakiego potrzebujemy

... Kolejny kompaktowy crossover? W dzisiejszych czasach nietrudno o przesyt autami tego rodzaju. Hyundai Veloster Grappler jest jednak czymś zupełnie innym. Pod względem prześwitu i wyposażenia bliżej mu do dzielnej terenówki niż miejskiej zabawki. ...

2 miesiące temu

Hyundai Veloster N Performance to koncept, którego chcemy w Europie

... Targi tuningowe SEMA w Las Vegas zbliżają się coraz większymi krokami. W związku z tym Hyundai pochwalił się już konceptem, który będzie jedną z gwiazd tej imprezy. To Veloster N Performance będący niczym innym jak bardzo szybkim hatchbackiem. ..

miesiąc temu

Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać

... Marka Hyundai w nietypowy sposób promuje swój samochód napędzany silnikiem elektrycznym, który energię czerpie z ogniw paliwowych. Udowadnia również, że wodór jest najczystszym paliwem na świecie. ... Hiszpański oddział marki Hyundai w ramach ...

2 miesiące temu

Trzy elektryczne Hyundaie Ioniq dołączyły do prezydenckiej floty

... Kancelaria Prezydenta RP zakupiła trzy kolejne auta elektryczne do swojej floty. Poza wykorzystywanym już BMW i3, prezydent Andrzej Duda będzie mógł używać także Hyundaia Ioniq. ... Trzy egzemplarze Hyundaia Ioniq zasiliły flotę Kancelarii ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Co zaprezentuje Hyundai?

... Salon we Frankfurcie w 2019 roku będzie stał pod znakiem hybryd i samochodów elektrycznych. Kolejną marką, która planuje premierę ekologicznego modelu jest Hyundai. Koreańczycy przyjadą do Niemiec z interesującym konceptem oraz zupełnie nową ...

4 miesiące temu

Nowy Hyundai i10 w oficjalnej zapowiedzi

... Hyundai i10 zadebiutuje w najnowszej odsłonie już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Koreańczycy opublikowali oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy czego mniej więcej się spodziewać. Wiadomo już, że stylistyka mieszczucha będzie ...

4 miesiące temu

Hyundai Kona Hybrid już w Polsce - znamy ceny

... Po standardowej, spalinowej odmianie oraz wersji elektrycznej przyszedł czas na trzeci już wariant koreańskiego crossovera. Hyundai Kona Hybrid jest pomostem pomiędzy klasycznym i elektrycznym napędem łącząc te dwa rozwiązania. Ile trzeba ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 także w wersji N Line

... Hyundai zaprezentował we Frankfurcie najnowsze wcielenie modelu i10. Auto wygląda zaskakująco dobrze i będzie dostępne także w usportowionej odmianie N-Line. Klienci poszukujący małego samochodu do miasta zyskali właśnie bardzo interesującą ...

3 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 zaskakuje wyglądem i wyposażeniem

... Na kilka dni przed oficjalną premierą we Frankfurcie Hyundai pochwalił się najnowszą generacją modelu i10. Auto prezentuje się zaskakująco świeżo. Może też pochwalić się dojrzale zaprojektowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Będzie nowy hit w ...

3 miesiące temu

Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg

... Z Warszawy do Wrocławia na jednym ładowaniu? Dla Hyundaia Kony Electric to żaden problem, nawet zostanie zapas. Robi to, oferując naprawdę świetne osiągi, bogate wyposażenie i zaskakująco przestronne wnętrze. Szkoda tylko, że ten zestaw aż tyle ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie