Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Hyundai Accent X3

Generacja
Hyundai Accent X3

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe). Wytwarza go wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

Pierwsza generacja Accenta pojawiła się na rynku w 1994 roku i w Korei Południowej wytwarzana była przez pięć lat, do roku 1999. Rok po debiucie rozpoczęła się produkcja tego auta w Egipcie. Tam wóz był wytwarzany do 2006 roku.

Accent I zastąpił wysłużony model Pony/Excel. W zależności od rynku auto było sprzedawane pod różnymi nazwami: Accent (np. Polska), Pony (Francja) czy Excel (Holandia). W Stanach Zjednoczonych Hyundai Accent dostępny był też jako Dodge Atitiude.

Accenta produkowano z czterema rodzajami nadwozia. Dostępny był jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupé.

Samochód znacznie odróżniał się od innych aut stylistyką karoserii. W połowie lat 90. przemijała już moda na obłe nadwozia, tymczasem koreański producent właśnie w takie wyposażył Accenta. Nadwozie cechowało się nie najgorszą odpornością na korozję, a jej pierwsze ogniska zwykle pojawiały się na nadkolach tylnych kół. Dopiero po wielu latach eksploatacji rdza atakowała większość miejsc.
Kabina samochodu nie należała do szczególnie przestronnych, ale była nieco większa niż typowe wnętrza aut segmentu B produkowanych w tamtych latach. Przednie fotele miały spore rozmiary i były wygodne, tylna kanapa natomiast miała nieco za krótkie siedzisko. Najwięcej miejsca oferował samochód z nadwoziem typu sedan i 5-drzwiowy hatchback. Wrażenie przestrzeni było potęgowane m.in. przez tylne drzwi, zapewniające łatwy dostęp do środka.

W Accencie największą bolączką był brak miejsca nad głowami w tylnej części wozu – szczególnie odczuwalne było to w coupé, do którego wnętrza w ogóle trudno było się dostać.
Pewien problem, szczególnie dla wysokich osób, mogło stanowić zajecie prawidłowej pozycji za kołem kierownicy. Przedni fotel nie miał zbyt dużego zakresu regulacji, a kierownica ustawiana była tylko w pionie.

Materiały wykorzystane do wykonania tapicerki siedzeń i drzwi oraz deski rozdzielczej należały do tanich, ale Accenta trzeba pochwalić za dobre ich spasowanie. Niestety, materiały użyte do wygłuszenia wnętrza miały bardzo niską jakość, co znacząco obniżało komfort podróży.

Zawieszenie złożone z przodu z kolumn MacPhersona, a z tyłu z belki skrętnej było zestrojone bardzo miękko, ale powodowało to mocne wychylanie się nadwozia Hyundaia na zakrętach podczas szybkiej jazdy. Jak wiele aut, tak i Accent miał problem z trwałością zawieszenia na niskiej jakości polskich drogach. Najczęściej dochodziło do uszkodzenia łożysk kolumn MacPhersona i wybijania mocowań stabilizatora przedniego oraz tulei wahaczy.

Hyundai Accent pod maską miał montowane trzy silniki w pięciu wariantach. Mały, 1,3-litrowy motor rozwijał moc 60 KM i 75 KM, a większy, 1,5-litrowy sprzedawany był w wersji 91-konnej i 99-konnej. Tylko dla auta z nadwoziem coupé przeznaczona była 1,6-litrowa jednostka napędowa o mocy 105 KM. Co ciekawe, do Accenta I nie trafiały silniki wysokoprężne.

W zależności od wersji z silnikami sprzęgano 4-biegowe skrzynie automatyczne lub 5-biegowe, manualne (najczęściej). Niestety, te drugie nie cechowały się zbyt dużą trwałością ani też wysoką jakością wykonania.

Hyundai Accent nie był niestety wzorem bezpiecznego samochodu. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP południowokoreański produkt uzyskał zaledwie 1 gwiazdkę na 5 możliwych.

W 1999 roku Accent I został zastąpiony nowszym modelem o tej samej nazwie. W Polsce samochód ten zyskał sporą popularność ze względu na niską cenę zakupu i koszty eksploatacji oraz dość dużą trwałość.

3.61
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od1994
Produkcja do1997

Wybrane wersje Hyundai Accent X3

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (24)

Przejdź do strony: 1 2

Hyundai Accent X3: newsy, testy i recenzje

Używany Hyundai Elantra (AD) - do ideału trochę brakuje

... Prosta konstrukcja samochodu ma gwarantować bezproblemową eksploatację. Tak będzie, ale w przypadku hyundaia elantry - za kilka lat. Teraz użytkowników trapią drobne usterki, choć to zasadniczo dobra wiadomość. To choroby wieku dziecięcego, ...

2 dni temu

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Hyundai Elantra N już bez tajemnic. Warto było czekać

... Sportowa rodzina N oficjalnie zyskała kolejnego przedstawiciela. To Hyundai Elantra N, który w nowoczesnym, odważnie wystylizowanym nadwoziu typu sedan skrywa technikę znaną już ze świetnego i30 N. Takie połączenie może być dla wielu bardzo ...

3 tygodnie temu

Znamy cenę Hyundaia Kony N. Sportowy SUV tylko w bogatej wersji

... Rodzina modeli N Hyundaia się rozrasta. Najnowszym jej członkiem jest pierwszy SUV w tej grupie, czyli Kona N. Autokult.pl nieoficjalnie dotarł do cennika tego modelu. Będzie on tylko nieznacznie droższy od odpowiadającego mu i30 N. ... W ...

2 miesiące temu

BMW odświeżyło BMW X3 i X4. To nieco więcej niż kosmetyka

... BMW nie próżnuje. Oprócz nowej Serii 4 Gran Coupe pokazało również dwa odświeżone SUV-y - X3 i X4 w wersjach standardowych oraz sportowych. Co się zmieniło? 35924 Różnice widać już na pierwszy ... nieco mniejszy, bo 10-calowy. 444125 Sporo ...

2 miesiące temu

Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie

... Mówisz hybryda, myślisz Toyota. Japoński producent stał się niemal synonimem układów hybrydowych, ale i Hyundai może pochwalić się wydajną i oszczędną konstrukcją. Poza tym ma w zanadrzu argument, który dla wielu może być kluczowy – "normalną" ...

2 miesiące temu

Hyundai Kona N nie tylko z manualem. Producent zapowiada alternatywę

... To było do przewidzenia. Hyundai Kona N, tak jak jego brat i30 N, będzie dostępny również z automatyczną przekładnią N DCT. To świetna wiadomość dla klientów, którzy niecierpliwie czekają na sportowego crossovera, lecz niekoniecznie lubią ...

4 miesiące temu

Hyundai Tucson - nie sposób przejść obojętnie

... Ta koreańska marka przeszła długą drogę od tanich, budżetowych samochodów po takie, które bez żadnych kompleksów walczą z europejskimi markami - często zresztą z nimi wygrywając. Zobaczcie, jak wygląda to teraz w najnowszym Hyundaiu Tucsonie. ...

5 miesięcy temu

Spektakularny Hyundai Staria oficjalnie. Tak się robi minivany!

... Po licznych zapowiedziach, przeciekach i pierwszych fotografiach, Hyundai nareszcie pochwalił się oficjalną specyfikacją modelu Staria. To wyjątkowy minivan wyglądający jak przybysz z przyszłości, który pod nowoczesnym nadwoziem skrywa naprawdę ...

4 miesiące temu

Hyundai Kona po liftingu już w salonach. Znamy polskie ceny

... Stracił diesla, zyskał nowy wygląd i wyposażenie. A czy podrożał? Odświeżony Hyundai Kona właśnie doczekał się oficjalnego polskiego cennika. ... Kona to popularny crossover i jedno z najciekawszych aut w gamie Hyundaia. Lifting tylko poprawił ...

7 miesięcy temu

Hyundai Kona N jeszcze w tym roku. Wiadomo, co trafi pod maskę

... Hyundai znów potwierdza to, co wiadomo od kilku dobrych miesięcy. Model Kona doczeka się ostrej wersji N, która będzie konkurentem m.in. dla Forda Pumy ST. Poznaliśmy już orientacyjną datę debiutu i dowiedzieliśmy się, jaki napęd trafi pod ...

7 miesięcy temu

Test: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć

... Hyundai Kona przeszedł ostatnio facelifting i wiecie co? Pod względem wyposażenia potrafi zawstydzić niejeden droższy samochód! ... Hyundai Kona po liftingu zyskał nową twarz, ale nie tylko. Pojawiło się w nim też nowe wyposażenie, które w ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie