Ford Kuga 2 generacji

Generacja
Ford Kuga 2 generacji Zobacz 5 zdjęć
Ford Kuga 2 generacji - test i recenzja

Na salonie samochodowym w Detroit na początku 2013 roku Ford zaprezentował drugą generację swojego SUV-a – Kugi. W przeciwieństwie do poprzednika nowa Kuga jest zaprojektowana zgodnie z hasłem, że Fordy mają być samochodami światowymi. Oznacza to, że producent nie będzie różnicował wyglądu czy palety jednostek napędowych dla każdego z kontynentów. Nowe Fordy, niezależnie od tego, czy kupione w Polsce czy w RPA, mają być niemal identyczne.

Kuga II nawiązuje stylistyką do starszej siostry – widać, którego modelu jest następcą nowa Kuga, a jednocześnie wygląda inaczej i optycznie bliżej jej do obecnego Focusa lub S-Maxa niż Kugi I. Z przodu uwagę przyciąga zderzak z wielkimi otworami wentylacyjnymi (część z nich to atrapy) i rozciągnięte aż na nadkola przednie reflektory. Z kolei z tyłu wzrok przykuwają nieco wyłupiaste światła, które zaczynają się jeszcze z boku Forda.

Wnętrze jest spójne stylistycznie z nadwoziem, a większość pokręteł, przycisków i innych elementów pochodzi z bratnich modeli Kugi. Uwagę zwraca wystający w górnej części deski rozdzielczej panel do sterowania m.in. radiem. Większość elementów kabiny jest dobrze spasowana, ale trafiają się także twarde plastiki, które nie wyglądają tak solidnie, jak powinny.

Mimo że Kuga II ma tę samą płytę podłogową co starszy SUV, nowy Ford urósł wzdłuż o 8 cm. Jest to odczuwalne we wnętrzu, w którym mogą podróżować nawet wysokie osoby. Siedzenia są wygodne i zapewniają dobre podparcie w trakcie jazdy. Nowy wóz ma znacznie, bo aż o 96 l większy bagażnik. Teraz kufer mieści 456 l bagażu.

Auto ma sztywniejsze od większości konkurentów zawieszenie oraz stawiający większy opór układ kierowniczy. Nie każdemu przypadnie taki zestaw do gustu, ale osoby chcące mieć szczyptę sportu w rodzinnym samochodzie będą zadowolone.

Wóz jest dostępny z dwoma poziomami wyposażenia. W podstawowym pakiecie standardem są czołowe i boczne poduszki powietrzne, kolanowa poduszka gazowa dla kierowcy, ABS, ESP, elektrycznie sterowane wszystkie szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja czy podgrzewane przednie fotele. W opcji znajdują się automatycznie uruchamiane reflektory, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat itd.

Do napędu Kugi Ford wykorzystuje na razie tylko dwa silniki: jeden benzynowy i jeden wysokoprężny. Ten pierwszy to 1,6-litrowa konstrukcja z rodziny EcoBoost. Wyposażony w turbodoładowanie motor rozwija moc 150 lub 180 KM. W słabszej odmianie jest on łączony z manualną 6-biegową przekładnią i napędem na przednie koła, a w mocniejszej skrzynia jest automatyczna i przekazuje napęd na wszystkie koła.

Dieslowska jednostka to silnik o objętości skokowej 2,0 l, który także ma turbosprężarkę do pomocy. Jest też oczywiście bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail. Turbodiesel jest oferowany w wersji 140- i 163-konnej. W pierwszej odmianie instalowana jest manualna skrzynia o sześciu przełożeniach lub jej dwusprzęgłowy zautomatyzowany odpowiednik. Jeśli z motorem współpracuje to drugie urządzenie, to Kuga może mieć tylko napęd na obie osie. Mocniejsza wersja dostępna jest wyłącznie jako odmiana 4x4, ale klient może wybrać, czy chce ręczną skrzynię przekładniową czy dwusprzęgłową zautomatyzowaną konstrukcję.

W zależności od wybranego silnika i skrzyni biegów prędkość maksymalna waha się od 188 do 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 11,2 do 9,7 s. Jak widać, osiągi wszystkich odmian silnikowych są do siebie zbliżone, więc czynnikiem decydującym przy wyborze wyposażenia Kugi, poza ceną, powinno być zużycie paliwa. Pod tym względem najlepiej wypada 2-litrowy diesel z manualną skrzynią i napędem na przednie koła.

W Polsce ceny Forda Kugi drugiej generacji startują z poziomu 95 900 zł (stan na 29.03.2013 r.).

4.18
Ocena na postawie 34 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Kuga
Produkcja od2013
Produkcja do2017

Wybrane wersje Ford Kuga 2 generacji

Inne generacje Ford Kuga

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (3)

Ford Kuga 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie