Nowy rok po raz kolejny postawił przed branżą motoryzacyjną wyzwania związane z ograniczoną dostępnością półprzewodników. Efektem jest mniejsza niż zazwyczaj podaż nowych samochodów na europejskim rynku. W Polsce w styczniu br. odnotowano ponad 9% spadek sprzedaży względem analogicznego miesiąca ubiegłego roku, a Ford w tym wymagającym okresie zajął szóste miejsce na niezwykle konkurencyjnym rynku. Marka sprzedała w minionym miesiącu 1 964 samochody osobowe i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pozwoliło to na osiągnięcie 5,87% udziału w rynku.
W styczniu br. w segmencie samochodów osobowych nabywców znalazło 1 458 nowych Fordów. Tym samym Ford był jedną z dwóch marek z czołowej dziesiątki zestawienia sprzedaży, która poprawiła swój wynik względem grudnia 2021 r. Dzięki temu marka ma 5,03% udziału w rynku i uplasowała się na siódmym miejscu w zestawieniu sprzedaży nowych samochodów osobowych. O blisko 5% wzrosła także sprzedaż Forda wśród klientów indywidualnych, w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku.
Niekwestionowanym liderem sprzedaży wśród modeli Forda była Kuga, która dodatkowo znalazła się w pierwszej piętnastce najchętniej wybieranych samochodów osobowych na całym rynku. Na drugim miejscu znalazła się Puma, której sprzedaż względem analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosła o 44,3%. Co więcej, Puma była zdecydowanie najlepiej sprzedającym się samochodem typu mHEV w Polsce. Na podium znalazł się także Focus, którego nowa generacja lada dzień pojawi się w salonach.
W zestawieniu sprzedaży doszło także do niespotykanej wcześniej sytuacji. W pierwszej piątce sprzedaży Forda znalazł się bowiem całkowicie elektryczny Mustang Mach-E. Dodatkowo w styczniu 2022 r. model ten był zdecydowanie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce, co zapewniło Fordowi pozycję lidera sprzedaży pojazdów typu BEV w Polsce!
W styczniu 2022 r. Ford zajął pozycję wicelidera, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Marka znalazła w tym czasie nabywców na 506 pojazdów, co pozwoliło na uzyskanie 11,25% udziału w rynku.
Bestsellerem marki w omawianym okresie był Transit. Model ten sprzedał się w 273 egzemplarzach, trafiając tym samym do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się w styczniu samochodów dostawczych w Polsce. Sprzedaż legendarnego modelu Forda wzrosła zarówno względem analogicznego okresu ubiegłego roku (+6,2%), jak i grudnia 2021 r. (+10,1%). Na podium znalazły się także Transit Custom oraz Ranger.