Ford Explorer 2 generacji

Generacja
Ford Explorer 2 generacji Zobacz 5 zdjęć

Pierwsze egzemplarze Forda Explorera drugiej generacji ujrzały światło dzienne w 1995 roku. Model ten produkowany był w Louisville i St. Louis (USA) oraz w Walencji (Wenezuela). Od poprzednika różni się delikatniejszymi kształtami. Światła przednie straciły formę prostokątów – zastąpiły je owalne lampy. Również grill nabrał większej delikatności. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji na rynku dostępne były modele 3- i 5-drzwiowe. Obie wersje zostały minimalnie wydłużone, zwiększono ich wysokość, szerokość natomiast pozostała taka sama.

Explorery I napędzane były przez 4-litrowe widlaste szóstki Cologne. Do gamy dostępnych silników drugiej generacji dodano 5-litrowy Windsor V8. Zarówno w starszej, jak i odmłodzonej wersji Forda instalowano 5-biegowe skrzynie manualne oraz 4-biegowe automatyczne przekładnie. W sprzedaży dostępne były modele z napędem na cztery lub na tylne koła. Nabywca mógł również wybrać model 4-drzwiowy albo 2-drzwiowy wariant Explorer Sport.

W 1997 roku na rynku pojawiła się wersja Mercury Mountaineera. Od pierwowzoru odróżniało ją lepsze wyposażenie. Była ona droższa od Explorera drugiej generacji o kilka tysięcy dolarów. Model ten nie osiągnął takiej popularności, na jaką liczył oczekiwał Ford.

W razie wystąpienia usterki części zamienne dla Forda Explorera są dość łatwo dostępne, co wynika między innymi z tego, że niektóre z nich da się zastąpić częściami z 5-litrowej wersji Mustanga, z którym duży model Forda dzieli wspomniany silnik V8 Windsor.

Druga generacja Explorera była pierwszym modelem spośród SUV-ów dostępnych wówczas na rynku, który miał poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Na tle konkurencji samochód ten wyróżniał się także osiągami. Szczególnie dobre wyniki osiągały modele napędzane 5-litrowym silnikiem V8.
Podobnie jak podstawowy model Explorer Sport doczekał się zmian wprowadzonych w 1995 roku. Wersja ta była wyposażona w charakterystyczną dla pick-upów skrzynię załadowczą, umiejscowioną zaraz za parą drzwi prowadzących do kabiny. Największą innowacją tego wariantu było wprowadzenie w 2001 roku wersji Explorer Sport Trac, w której skrzynia znajdowała się za dwiema parami drzwi. Odrębny model Explorera stanowiła wersja North Face, dostępna wyłącznie w Wielkiej Brytanii.
Ford Explorer drugiej generacji to samochód o niepowtarzalnym charakterze. Z pewnością nie zawiedzie kierowcy przy wyprzedzaniu – dobra dynamika gwarantuje radość z jazdy. Mocne silniki mają jednak swoje wady – specjaliści Forda powinni zwrócić większą uwagę na ekonomię pojazdu, ponieważ spore spalanie daje się właścicielom we znaki. Model ten aż kipi od elektroniki, która niestety dość często się psuje. Zaletami Explorera są łatwa dostępność części zamiennych i ich dość przyzwoita cena. We wnętrzu jest sporo przestrzeni, więc ten Ford doskonale sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wykończenie zaprojektowano całkiem schludnie i elegancko, jego jakość jest bez zarzutu.

Warto zdecydować się na zakup egzemplarza używanego, ponieważ stosunek ceny do możliwości Explorera jest całkiem korzystny. Model ten osiągnął wielki sukces w USA, gdzie kierowcy gustują w potężnych samochodach. Brytyjczycy nie byli już tak zachwyceni. Tamtejsi potencjalni nabywcy zazwyczaj rozważali opcję zakupu Explorera w roli typowego samochodu terenowego. Model ten nadaje się dla kierowców poruszających się głównie po mieście i autostradach, którzy jednak od czasu do czasu mają potrzebę przebycia gorszej drogi. Dlatego Brytyjczycy zazwyczaj wybierali modele konkurencji, które miały zbliżoną cenę do Explorera, ale większe możliwości terenowe. Produkcję drugiej generacji tego Forda zakończono w 2001 roku.

4.51
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Explorer
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Wybrane wersje Ford Explorer 2 generacji

Inne generacje Ford Explorer

Inne modele Ford

Ford Explorer 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Nadjeżdża elektryczny Ford Explorer. Wiemy, kiedy będzie gotowy

... Elektryczny Explorer miał ujrzeć światło dzienne w 2023 roku, ale dziś media mówią o premierze w ciągu dwóch lat. Opóźnienie w stosunku do pierwotnego terminu jest podobno wynikiem sporego zainteresowania Mustangiem Mach-E. ... Elektryczny Ford ...

5 miesięcy temu

SUV-y Ford z rocznika 2022 – najlepszy moment na zakup!

... Wraz z rozpoczęciem nowego roku SUV-y Forda dostępne są w jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach i w korzystnych modelach finansowania. Zobaczmy, jakie oferty przygotowała marka w 2022 r. ... , prestiżowa i świetnie wykończona Kuga, legendarny ...

6 miesięcy temu

Co oferuje Ford E-Transit w Polsce? Ten van zmienia zasady gry

... E-Transit, pierwszy całkowicie elektryczny samochód dostawczy Forda, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed wprowadzeniem na rynek. Trudno jednak się temu dziwić. Niezwykle bogate ... Ford E-Transit to nowa jakość bezpieczeństwa i ...

miesiąc temu

Test: BMW 2 Active Tourer - osobiście jestem na nie, ale...

... Po w sumie ośmiu latach i jednym faceliftingu na rynku pojawiła się nowa odmiana modelu BMW 2 Active Tourer, która w aktualnej gamie BMW, patrząc na inne auta, z pewnością nie jest już najbrzydszym, za które uważałem poprzednią generację. Nie ...

miesiąc temu

Ford wstrzymał produkcję Fiesty w Kolonii. Na długo

... Ford kontynuuje przerwę produkcyjną w niemieckiej fabryce w Kolonii. Powstaje tam jeden z kluczowych modeli marki, jakim jest Fiesta. Sytuacja ma wrócić do normy dopiero pod koniec kwietnia. ... Portal Automobilwoche powołujący się na rzecznika ...

2 miesiące temu

Ekolodzy mogą się schować. Ford pokazał Bronco Raptora

... Podczas gdy w Europie producenci starają się upchnąć w gamie jak najwięcej hybryd (oczywiście z racji ekologii), Ford w Stanach Zjednoczonych tworzy auta wykraczające poza zdrowy rozsądek. Ostatnim przykładem takiego działania jest Bronco ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie