Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Ford Explorer 2 generacji

Generacja
Ford Explorer 2 generacji Zobacz 5 zdjęć

Pierwsze egzemplarze Forda Explorera drugiej generacji ujrzały światło dzienne w 1995 roku. Model ten produkowany był w Louisville i St. Louis (USA) oraz w Walencji (Wenezuela). Od poprzednika różni się delikatniejszymi kształtami. Światła przednie straciły formę prostokątów – zastąpiły je owalne lampy. Również grill nabrał większej delikatności. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji na rynku dostępne były modele 3- i 5-drzwiowe. Obie wersje zostały minimalnie wydłużone, zwiększono ich wysokość, szerokość natomiast pozostała taka sama.

Explorery I napędzane były przez 4-litrowe widlaste szóstki Cologne. Do gamy dostępnych silników drugiej generacji dodano 5-litrowy Windsor V8. Zarówno w starszej, jak i odmłodzonej wersji Forda instalowano 5-biegowe skrzynie manualne oraz 4-biegowe automatyczne przekładnie. W sprzedaży dostępne były modele z napędem na cztery lub na tylne koła. Nabywca mógł również wybrać model 4-drzwiowy albo 2-drzwiowy wariant Explorer Sport.

W 1997 roku na rynku pojawiła się wersja Mercury Mountaineera. Od pierwowzoru odróżniało ją lepsze wyposażenie. Była ona droższa od Explorera drugiej generacji o kilka tysięcy dolarów. Model ten nie osiągnął takiej popularności, na jaką liczył oczekiwał Ford.

W razie wystąpienia usterki części zamienne dla Forda Explorera są dość łatwo dostępne, co wynika między innymi z tego, że niektóre z nich da się zastąpić częściami z 5-litrowej wersji Mustanga, z którym duży model Forda dzieli wspomniany silnik V8 Windsor.

Druga generacja Explorera była pierwszym modelem spośród SUV-ów dostępnych wówczas na rynku, który miał poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Na tle konkurencji samochód ten wyróżniał się także osiągami. Szczególnie dobre wyniki osiągały modele napędzane 5-litrowym silnikiem V8.
Podobnie jak podstawowy model Explorer Sport doczekał się zmian wprowadzonych w 1995 roku. Wersja ta była wyposażona w charakterystyczną dla pick-upów skrzynię załadowczą, umiejscowioną zaraz za parą drzwi prowadzących do kabiny. Największą innowacją tego wariantu było wprowadzenie w 2001 roku wersji Explorer Sport Trac, w której skrzynia znajdowała się za dwiema parami drzwi. Odrębny model Explorera stanowiła wersja North Face, dostępna wyłącznie w Wielkiej Brytanii.
Ford Explorer drugiej generacji to samochód o niepowtarzalnym charakterze. Z pewnością nie zawiedzie kierowcy przy wyprzedzaniu – dobra dynamika gwarantuje radość z jazdy. Mocne silniki mają jednak swoje wady – specjaliści Forda powinni zwrócić większą uwagę na ekonomię pojazdu, ponieważ spore spalanie daje się właścicielom we znaki. Model ten aż kipi od elektroniki, która niestety dość często się psuje. Zaletami Explorera są łatwa dostępność części zamiennych i ich dość przyzwoita cena. We wnętrzu jest sporo przestrzeni, więc ten Ford doskonale sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wykończenie zaprojektowano całkiem schludnie i elegancko, jego jakość jest bez zarzutu.

Warto zdecydować się na zakup egzemplarza używanego, ponieważ stosunek ceny do możliwości Explorera jest całkiem korzystny. Model ten osiągnął wielki sukces w USA, gdzie kierowcy gustują w potężnych samochodach. Brytyjczycy nie byli już tak zachwyceni. Tamtejsi potencjalni nabywcy zazwyczaj rozważali opcję zakupu Explorera w roli typowego samochodu terenowego. Model ten nadaje się dla kierowców poruszających się głównie po mieście i autostradach, którzy jednak od czasu do czasu mają potrzebę przebycia gorszej drogi. Dlatego Brytyjczycy zazwyczaj wybierali modele konkurencji, które miały zbliżoną cenę do Explorera, ale większe możliwości terenowe. Produkcję drugiej generacji tego Forda zakończono w 2001 roku.

4.51
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Explorer
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Wybrane wersje Ford Explorer 2 generacji

Inne generacje Ford Explorer

Inne modele Ford

Ford Explorer 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Fordy Puma, Kuga i Explorer w Polsce. Co przyniesie przyszłość?

... 5 grudnia odbyła się polska premiera 3 ważnych modeli Forda, które do oferty wejdą w 2020 roku. Są to miejski crossover Puma, kompaktowy SUV o znanej nazwie Kuga oraz największe auto osobowe marki - pełnowymiarowy SUV Explorer. Dowiedzieliśmy ...

8 miesięcy temu

Ford zakończył produkcję Fusiona. Mondeo pozostaje w ofercie

... Po 8 latach obecności na rynku Ford oficjalnie zakończył produkcję swojego popularnego sedana. Fusion, bo o o nim mowa, nie doczeka się bezpośredniego następcy. Marka zamierza skupić swoje wysiłki na crossoverach, SUV-ach i pojazdach ...

3 dni temu

Dziedzictwo Forda Bronco – samochód nie mniej istotny niż Mustang

... Choć Bronco jest modelem w Europie mało znanym, w połowie lat 60. był dla Forda nie mniej istotny niż Mustang. Miał dać Amerykanom to, co już dał Jeep, ale w lepszej formie. Miał być pierwszym masowym SUV-em. Dziś można powiedzieć, że stał się ...

4 tygodnie temu

Ford Transit Connect i Tourneo Connect debiutują w wersji Active

... Większy prześwit, dodatkowe osłony podwozia i atrakcyjniejszy wygląd. Praktyczne Fordy doczekały się wersji Active skierowanej do klientów, którym częściej zdarza się zjechać z utwardzonych szlaków. ... Całkiem niedawno Ford chwalił się modelami ...

3 tygodnie temu

Ford zapowiada mocną Pumę ST. Debiut już we wrześniu

... Segment niewielkich crossoverów z mocnym napędem dopiero się rodzi, a Ford szykuje już swojego gracza. Puma ST zadebiutuje w drugiej połowie września - producent potwierdził to za pośrednictwem wideo ... ...

2 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie