Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4

Najmniej kłopotliwe SUV‑y i samochody 4x4

mechanik
mechanik
Źródło zdjęć: © Fotolia/Dmitry Vereshchagin
Tomasz Budzik
01.04.2017 00:19, aktualizacja: 20.10.2022 20:24

Na rynku pierwotnym SUV-y i crossovery biją rekordy popularności. Samochody tego typu są również rozchwytywane po kilku latach od wyjechania z salonu. Jakie modele warto kupić jako auta używane?

Odpowiedzi na to pytanie może dostarczyć nam brytyjska firma Warranty Direct, oferująca usługę przedłużonej gwarancji. Ranking Reliability Index tworzony jest na podstawie zgłoszeń klientów i prezentuje awaryjność poszczególnych modeli. Opiera się on o specjalne wyliczony indeks niezawodności, który uwzględnia nie tylko prawdopodobieństwo awarii, ale też koszt jej usunięcia i czas, jaki samochód musi spędzić w serwisie. Im niższa wartość, tym lepiej.

8. Nissan X-Trail

Nissan X-Trail
Nissan X-Trail© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 81

Średni wiek: 4,7 roku

Najczęściej naprawiany element: instalacja elektryczna/elektronika

Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 1,7 h

Japońska propozycja zachęca sporymi możliwościami w terenie i dużą ilością miejsca dla pasażerów oraz bagaży. Wadą X-Traila jest stosunkowo wąska gama silników. Motory benzynowe nie współpracują wzorowo z instalacją LPG.

7. Renault Koleos

Renault Koleos
Renault Koleos© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 79

Średni wiek: 4,5 roku

Najczęściej naprawiany element: instalacja elektryczna/elektronika

Średni koszt naprawy: 1,2 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 2,1 h

Francuski SUV jest spokrewniony z X-Trailem, a na rynku wtórnym jest najbardziej poszukiwany z dwulitrową jednostką dCi o mocy 150 lub 172 KM. Silnik jest trwały i oszczędny, ale wymaga skrócenia interwału wymiany oleju.

6. Citroën C-Crosser

Citroen C-Crosser
Citroen C-Crosser© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 73

Średni wiek: 4,5 roku

Najczęściej naprawiany element: zawieszenie

Średni koszt naprawy: 1,6 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h

C-Crosser i Peugeot 4007 to auta bliźniacze względem Mitsubishi Outlandera. Tyle tylko, że znacznie mniej popularne. Citroen na rynku pierwotnym był lepiej wyposażony niż jego japoński odpowiednik, a przez to również o wiele droższy. W przypadku kilkuletnich samochodów różnice w cenach są niewielkie. Samochód oferowany był z motorem benzynowym o pojemności 2,4 l (170 KM) oraz dieslem 2,2 l (156 KM).

5. Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara© WP.PL

Indeks niezawodności: 59

Średni wiek: 5,1 roku

Najczęściej naprawiany element: silnik

Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 2,4 h

To propozycja dla tych, którzy rzeczywiście zamierzają zjeżdżać z asfaltu. Na drogach Grand Vitara nie zachwyca własnościami trakcyjnymi. W terenie docenimy jednak stały napęd na cztery koła, centralną blokadę dyferencjału i reduktor. Decydując się na trwałą wersję z benzynowym silnikiem 2,4 l (166 lub 169 KM) musimy pogodzić się z wysokim spalaniem. Wybierając zapożyczonego od Renault diesla o pojemności 1,9 l (129 KM), nie spodziewajmy się wysokiej dynamiki. Silnik ten nie ma też pochlebnych opinii wśród mechaników.

4. Honda CR-V

Honda CR-V
Honda CR-V© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 59

Średni wiek: 5 lat

Najczęściej naprawiany element: instalacja elektryczna/elektronika

Średni koszt naprawy: 1,8 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 1,8 h

Ten popularny w swoim czasie SUV nie obiecuje imponujących własności terenowych, ale w mieście i podczas urlopowego wyjazdu sprawdzi się doskonale. Na rynku wtórnym najczęściej spotyka się auto z benzynowym silnikiem 2,0 l. Jest on bardzo trwały, ale nie ma co liczyć na jednocyfrowe spalanie.

3. Suzuki SX4

Suzuki SX4
Suzuki SX4© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 55

Średni wiek: 4,8 roku

Najczęściej naprawiany element: zawieszenie

Średni koszt naprawy: 930 zł

Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h

Japońska propozycja – wraz ze swoim włoskim bliźniakiem Fiatem Seidici – na rynku pierwotnym były propozycjami z niższej półki cenowej. Pod względem trwałości SX4 jednak nie zawodzi. Suzuki ma szerszą ofertę silnikową niż Fiat. Możemy wybrać tu pomiędzy benzynowymi motorami o pojemności 1,5 l, 1,6 l oraz 2,0 l, a także dieslami 1,6 l, 1,9 l i 2,0 l. Trzeba pamiętać, że samochód oferuje 2,5 metra rozstawu osi i 270 l podstawowej pojemności bagażnika, więc nie sprawdzi się jako wakacyjny środek transportu dla pięcioosobowej rodziny.

2. Suzuki Jimny

Suzuki Jimny
Suzuki Jimny© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 37

Średni wiek: 5,4 roku

Najczęściej naprawiany element: zawieszenie

Średni koszt naprawy: 1 tys. zł

Średni czas spędzony w serwisie: 2,4 h

To propozycja dla miłośników jazdy w terenie, którym nie przeszkadzają spartańskie warunki panujące w kabinie. Dla zwolenników delikatnego off-roadu to niska cena za małe zwisy nadwozia, reduktor i ogromne możliwości. Najbardziej polecany jest benzynowy silnik 1,3 l o mocy 80 lub 85 KM.

1. Audi A4 Allroad

Audi A4 Allroad
Audi A4 Allroad© materiały prasowe

Indeks niezawodności: 33

Średni wiek: 3,7 roku

Najczęściej naprawiany element: instalacja elektryczna / elektronika

Średni koszt naprawy: 1 tys. zł.

Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h

Pozostawienie w pobitym polu japońskich rywali to nie byle wyczyn. A4 Allroad zadowoli tych, którzy czują się pewniej, podróżując samochodem z napędem na cztery koła i nieco podwyższonym zawieszeniem, ale nie wybierają klasycznego SUV-a ze względu na jego niższą praktyczność. Niemieckie kombi zapewni kierowcy mniejszą dawkę niepotrzebnych emocji na zimowych śliskich drogach, a latem da satysfakcję z szybkiego pokonywania zakrętów. Wnętrze jest wykonane z dużą starannością, a potencjalny nabywca może wybrać jedną z wielu opcji silnikowych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)