Fiat Punto 2 generacji

Generacja
Fiat Punto 2 generacji Zobacz 5 zdjęć

Mimo że nowe Punto traktowane jest jak zupełnie nowy samochód, nie wszystkie jego części były nowe. Z Punto pierwszej generacji pozostała część silników oraz płyta podłogowa i zawieszenie.

Nadwozie zostało zmienione w znacznym stopniu. Zamiast łagodnych linii (jak w Punto I) do zaprojektowania Punto II zastosowano wyraziste krawędzie. Przednie światła były mniejsze niż w poprzedniku i pod jednym kloszem umieszczono w nich także kierunkowskazy. Tylne światła zespolone nadal znajdowały się w tylnych słupkach. Punto I zapoczątkowało trend w projektowaniu nadwozi, w którym umieszczano tylne światła w słupkach.

Choć proporcje nadwozia oraz układ szyb były bardzo podobne do poprzednika, w Punto II pogorszyła się nieco widoczność ze środka auta. Odczuwalne to było przede wszystkim przy patrzeniu do tyłu.

Podobnie jak w przypadku Punto pierwszej generacji Punto II dostępne było jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Fiat zrezygnował jednak z produkcji wersji kabriolet.

Producent zwiększył nieco ilość miejsca w kabinie pojazdu, jednak nadal mogło go brakować rosłym osobom zasiadającym na tylnej kanapie. Fotele były wygodniejsze niż w poprzedniku. Na poprawę komfortu pozytywny wpływ miały też nastawy zawieszenia (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna). Zmienił się też nieco wystrój wnętrza. Fiat zastosował nowe materiały do wykonania deski rozdzielczej.

W porównaniu z konkurentami Punto II wypadało nieco słabiej pod względem wentylacji i ogrzewania. Było to szczególnie odczuwalne w sezonie jesienno-zimowym, kiedy często parowały szyby, a wóz w środku był niedogrzany.

Początkowo w ofercie znajdowały się trzy silniki. Dwa z nich to jednostki benzynowe. Najmniejszy z nich miał 1,2 l objętości skokowej i dostępny był w dwóch wariantach. W słabszej odmianie motor rozwijał moc 60 KM i maksymalny moment obrotowy 102 Nm. W mocniejszej silnik generował 80 KM mocy i 114 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta mogła być też przystosowana do zasilania gazem ziemnym.

Nieco większy był 1,7-litrowy motor stosowany w sportowej wersji HGT. Generował on moc aż 130 KM i moment obrotowy 164 Nm.

Sprzedawano też silnik wysokoprężny o objętości 1,9 l, budowany w czterech konfiguracjach. W najsłabszej, bez turbosprężarki, wytwarzał on moc 60 KM. W odmianie z turbodoładowaniem 80 KM, a w wersji z intercoolerem dostępny był jako 85- lub 100-konny.

W 2003 roku Punto II przeszło gruntowny facelifting. Największe zmiany wizualne objęły przód, w którym wymieniono małe przednie reflektory na dużo większe. Nadały one autu bardziej wyrazisty wygląd. Zmieniła się też nieco prezencja tylnych świateł zespolonych.

Przy okazji odświeżania samochodu wprowadzono do sprzedaży kolejne dwa silniki. Benzynowy motor miał objętość 1,4 l i wytwarzał moc 95 KM, a diesel 1.3 Multijet o objętości 1,2 l rozwijał moc 70 KM i moment obrotowy 180 Nm.

Podobnie jak poprzednika Punto II chwalono za dość niezawodne silniki, sporą ilość miejsca we wnętrzu i ergonomię w kabinie pasażerskiej. W Punto II Fiat poprawił nieznacznie ochronę antykorozyjną nadwozia. Do minusów zaliczała się nieco gorsza widoczność ze środka pojazdu.

W 2005 roku Punto II zostało zastąpione przez Grande Punto, ale jest nadal produkowane jako Zastava oraz Fiat Punto Classic. W Polsce ten model jest nadal popularny, można kupić go za stosunkowo niewielkie pieniądze.

3.67
Ocena na postawie 217 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Punto
Produkcja od1999
Produkcja do2003

Wybrane wersje Fiat Punto 2 generacji

Inne generacje Fiat Punto

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (172)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 9

Fiat Punto 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie