Fiat Punto ponownie poddany testom Euro NCAP. Wyniki przerażają

Jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach okazuje się być wyjątkowo niebezpieczny. Gdy Fiat Punto po raz pierwszy trafił na testy bezpieczeństwa do NCAP, zaliczył je śpiewająco. Po latach sytuacja nie prezentuje się tak kolorowo.

Fiat Punto ponownie poddany testom Euro NCAP. Wyniki przerażająFiat Punto został po raz kolejny poddany testom. Wyniki są zaskakujące
Źródło zdjęć: © stopklatka z Youtube
Mateusz Lubczański

Fiat Punto trafił do sprzedaży 12 lat temu, przez co dziś jest jedną z najstarszych konstrukcji dostępnych w salonie samochodowym. Włosi nie spieszą się z zaprezentowaniem następcy, więc Punto z dnia na dzień ma do czynienia z coraz lepiej wyposażoną, ekonomiczniejszą oraz bezpieczniejszą konkurencją.

Ten ostatni aspekt wydaje się wyjątkowo alarmujący. Pierwsze testy zderzeniowe Punto zaliczyło na pięć gwiazdek. Było to jednak w 2005 roku, a od tego czasu technologia poszła naprzód. Teraz Fiat został ponownie przetestowany przez organizację Euro NCAP. Okazało się, że uzyskał najgorszy wynik w historii. Jako pierwsze auto został oceniony na zero gwiazdek. Wcześniej tytuł najniebezpieczniejszego pojazdu nosił Rover 100 (według testów z 1997 roku), który był samochodem jeszcze z lat 80.

Euro NCAP Crash Test of Fiat Punto

Fiat Punto otrzymał najgorsze noty z kategorii elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Zerknęliśmy do polskiego cennika, by przekonać się co oferuje Fiat. Jak się okazuje, w standardzie otrzymujemy system ABS, kontrolę trakcji czy układ hydraulicznego asystenta hamowania. Dodatkowo Punto ma poduszki przednie oraz boczne. Brakuje ochrony kolan czy kurtyn powietrznych. Nie wspominamy nawet o utrzymaniu pasa czy autonomicznym hamowaniu po wykryciu zagrożenia.

Obraz
© Strona internetowa Fiat Auto Poland

Podczas testów sprzed kilkunastu lat Fiat Punto był jednym z pierwszych samochodów, które uzyskały 5 gwiazdek w swojej klasie. Niestety, technologie idą do przodu, a miejski Fiat bardzo potrzebuje następcy. W nim na pewno nie zabraknie elektroniki. Organizacja Euro NCAP stwierdziła, że w niedalekiej przyszłości pojazdy bez funkcji automatycznego hamowania po wykryciu zagrożenia nie będą mogły uzyskać najwyższych not.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę