Fiat Punto ponownie poddany testom Euro NCAP. Wyniki przerażają

Jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach okazuje się być wyjątkowo niebezpieczny. Gdy Fiat Punto po raz pierwszy trafił na testy bezpieczeństwa do NCAP, zaliczył je śpiewająco. Po latach sytuacja nie prezentuje się tak kolorowo.

Fiat Punto został po raz kolejny poddany testom. Wyniki są zaskakująceFiat Punto został po raz kolejny poddany testom. Wyniki są zaskakujące
Źródło zdjęć: © stopklatka z Youtube
Mateusz Lubczański

Fiat Punto trafił do sprzedaży 12 lat temu, przez co dziś jest jedną z najstarszych konstrukcji dostępnych w salonie samochodowym. Włosi nie spieszą się z zaprezentowaniem następcy, więc Punto z dnia na dzień ma do czynienia z coraz lepiej wyposażoną, ekonomiczniejszą oraz bezpieczniejszą konkurencją.

Ten ostatni aspekt wydaje się wyjątkowo alarmujący. Pierwsze testy zderzeniowe Punto zaliczyło na pięć gwiazdek. Było to jednak w 2005 roku, a od tego czasu technologia poszła naprzód. Teraz Fiat został ponownie przetestowany przez organizację Euro NCAP. Okazało się, że uzyskał najgorszy wynik w historii. Jako pierwsze auto został oceniony na zero gwiazdek. Wcześniej tytuł najniebezpieczniejszego pojazdu nosił Rover 100 (według testów z 1997 roku), który był samochodem jeszcze z lat 80.

Euro NCAP Crash Test of Fiat Punto

Fiat Punto otrzymał najgorsze noty z kategorii elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Zerknęliśmy do polskiego cennika, by przekonać się co oferuje Fiat. Jak się okazuje, w standardzie otrzymujemy system ABS, kontrolę trakcji czy układ hydraulicznego asystenta hamowania. Dodatkowo Punto ma poduszki przednie oraz boczne. Brakuje ochrony kolan czy kurtyn powietrznych. Nie wspominamy nawet o utrzymaniu pasa czy autonomicznym hamowaniu po wykryciu zagrożenia.

Obraz
© Strona internetowa Fiat Auto Poland

Podczas testów sprzed kilkunastu lat Fiat Punto był jednym z pierwszych samochodów, które uzyskały 5 gwiazdek w swojej klasie. Niestety, technologie idą do przodu, a miejski Fiat bardzo potrzebuje następcy. W nim na pewno nie zabraknie elektroniki. Organizacja Euro NCAP stwierdziła, że w niedalekiej przyszłości pojazdy bez funkcji automatycznego hamowania po wykryciu zagrożenia nie będą mogły uzyskać najwyższych not.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne