Opel Arena

Model
Opel Arena Zobacz 2 zdjęcia

Opel Arena jest vanem o przeznaczeniu użytkowym (dostawczo-osobowym) produkowanym przez niemiecki koncern General Motors w latach 1997 – 2000. Opel Arena jest bliźniaczym modelem pierwszej generacji Renault Trafic przeznaczonym na rynek niemiecki. W ofercie sprzedaży zastąpił Renault Estefette, a jego następcą po zakończeniu produkcji został Renault Trafic II. Za największą konkurencję uważano modele Mercedes-Benz MB100 i Volkswagen Transporter.

Opel Arena – historia

Oryginalny model Renault Trafic zadebiutował w 1980 roku. Auto idealnie wpasowało się w okres, kiedy europejski sektor usług i handlu przeżywał renesans i nowo powstające firmy szukały ekonomicznych aut, które byłyby w stanie przewozić większe ładunki na dłuższych trasach międzymiastowych. Trafic spodobał się tak bardzo, że od razu zdecydowano się na powiększenie oferty o inne rynki i tak przy współpracy z siecią dilerską General Motors wprowadzono do sprzedaży Opla Arenę (rynek niemiecki) i Vauxhall Arenę (rynek brytyjski).

Opel Arena – dane techniczne

W przypadku Opla Areny użytkownik miał do wyboru trzy rodzaje napędów R4. Dwa silniki napędzane Dieselem o pojemności 2,1 i 2,5 litra oraz trzy benzynowe o pojemnościach od 1,4 do 2,2 i mocy 48 KM. Jednostki obsługiwała 5-biegowa manualna przekładnia, a napęd przełożony został na przednią oś pojazdu.

Opel Arena – wyposażenie

Samochód dostępny był w wersjach kombi i furgon i w zależności od tego wyposażony był w przednią kanapę dla trzech osób (wersja dostawcza) lub trzy rzędy foteli dla dziewięciu pasażerów (wersja osobowa). Opel Arena nie należał do najładniejszych, krytykowano głównie kanciaste kształty nadwozia i ubogo zaprojektowaną deskę rozdzielczą. O wiele lepiej prezentowało się standardowe wyposażenie, w którego skład wchodziły: klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, radio ze zmieniarką CD i systemem czterech głośników, dwie poduszki powietrzne i dodatkowy system antywłamaniowy.

Opel Arena – wymiary

Opel Arena odniósł sukces również dzięki wymiarom, które zapewniały znaczną ilość przestrzeni użytkowej. Jego długość wynosiła prawie 5 metrów (dokładnie 4782 mm) przy niemal dwóch metrach szerokości (dokładnie 1904 mm). Przy takim zestawieniu Opel Arena miał 1959 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosił 3098 mm. Zbiornik paliwa został powiększony, aby samochód mógł bez problemu pokonywać dłuższe trasy bez potrzeby częstego tankowania i mieścił aż 90 litrów. Nie zmniejszał jednak znacząco ładowności pojazdu, co było niewątpliwym plusem.

Opel Arena – osiągi/spalanie

Przy projektowaniu Opla Areny nadrzędnym celem konstruktorów było stworzenie auta użytkowego, które będzie jednocześnie ekonomicznym, co było jedną z głównych cech, na jakie zwracali uwagę potencjalni kontrahenci. Dziś można uznać, że udało się to osiągnąć, Opel Arena na 100 przejechanych kilometrów potrzebował ok. 8,3 litra paliwa. To bardzo dobry wynik, który z powodzeniem może konkurować z dużo przecież mniejszymi miejskimi samochodami osobowymi. Osiągi w przypadku aut o przeznaczeniu użytkowym nie są priorytetowym parametrem, ale w przypadku Opla Areny i tak jest nieźle. Samochód do setki rozpędzał się w niecałe 20 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła ok. 160 km/h.

4.32
Ocena na postawie 12 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOpel
TypSamochód osobowy
SegmentK

Generacje Opel Arena

Inne modele Opel

K - Inne modele

Opel Arena: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie