Volvo S90

Model
Volvo S90 Zobacz 7 zdjęć

Volvo S90

Volvo rozpoczęło swoją intensywną ofensywę modelową drugą generacją swojego popularnego SUV-a - XC90. W rozwój tego samochodu szwedzka marka zainwestowała 11 miliardów dolarów. Ta kwota rozłożyła się jednak na kilka innych modeli, które miały dołączyć do gamy później i miały bazować na tych samych, nowych rozwiązaniach. Pod koniec roku 2015 Szwedzi przedstawili drugi samochód, który jest owocem potężnej inwestycji i tym samym - krewnym dużego SUV-a. To duży sedan S90.

Nowy model jest następcą S80. Volvo umieściło S90 w segmencie E, przez co sedan ten stał się bezpośrednim konkurentem Mercedesa Klasy E, BMW Serii 5, Audi A6, Jaguara XF, Infiniti Q70 i Lexusa GS. Nadwozie tego Volvo mierzy 4963 mm długości, 1443 mm wysokości i 2019 mm szerokości z lusterkami. Rozstaw osi S90 wynosi 2941 mm.

Design S90 odpowiada językowi stylistycznemu, który poznaliśmy przy okazji premiery drugiej generacji XC90. Przednie światła wyposażone są w diodowe pasy układające się w literę T, którą Volvo określa mianem młota Thora. Całe auto jest narysowane prostymi liniami, ale poprowadzonymi w bardzo przemyślany sposób. Stylistom Volvo udało się uzyskać nadwozie eleganckie, pozbawione przesadnie ostrych kształtów, ale wyraźne. Po premierze kontrowersje wzbudził jedynie pas tylny. Według krytyków tylne światła są przeprojektowane - ich złożony kształt nie pasuje do schludnej reszty S90.

Wnętrze nie jest może kalką z XC90 II, ale bez wątpienia było projektowane z myślą o spójności z tym modelem. Króluje tu drewno, aluminium i skóra. Podobnie jak nadwozie, kabinę tworzą proste kształty. Elementem centralnym jest duży wyświetlacz w orientacji pionowej. Po S90 można spodziewać się dobrego wykonania, ponieważ Volvo podkreśla, że podobnie jak w XC90, tak i tutaj nie ma imitacji. Jeśli coś wygląda na drewno, aluminium czy włókno węglowe, to właśnie tym jest.

Wnętrze S90 jest przestronne. Z przodu oferuje ono aż 1027 mm odległości między siedziskiem a sufitem. Z tyłu wymiar ten mierzy 961 mm. Bagażnik S90 jest w stanie zmieścić równe 500 l bagażu.

Początkowo Volvo oferuje swojego sedana z dieslami D4 o mocy 190 KM oraz D5 AWD rozwijającym 235 KM. Gama jednostek benzynowych obejmuje T6 AWD z automatem w standardzie. Wariant ten rozwija 320 KM. Ta moc wystarczy, by rozpędzić S90 do 100 km/h w 5,8 s. Jeszcze lepsze parametry będzie oferować S90 T8, który zostanie wprowadzony do oferty 14 listopada 2016 roku. Volvo zapowiedziało, że będzie to hybryda, rozwijająca ponad 400 KM, z czego 84 KM ma zapewniać jednostka elektryczna. Razem z T8 w gamie pojawi się także diesel D3 o mocy 150 KM. Wszystkie silniki spalinowe będą miały pojemność skokową wynoszącą 2 l.

Obecnie (marzec 2016) cena podstawowa Volvo S90 wynosi 209 300 zł. W tej cenie otrzymamy diesla D4 z napędem FWD i automatyczną, 8-biegową skrzynią Geartronic. Ceny jednostek benzynowych zaczynają się od 218 900 zł za T5 FWD. Oba silniki podstawowe oferowane są na razie bazowo z wyposażeniem Momentum.

14 listopada 2016 roku wraz z nowymi jednostkami napędowymi do gamy Volvo S90 w Polsce dołączy wyposażenie Kinetic dla jednostek wysokoprężnych. Wtedy Najtańszym wariantem będzie D3 FWD z ręczną skrzynią biegów i wspomnianym poziomem opcji. Cennik takiego auta będzie otwierać kwota 171 600 zł. Na drugim biegunie będzie topowe T8 AWD, które w wersji Momentum ma startować od 330 500 zł.

4.62
Ocena na postawie 19 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy

Generacje Volvo S90

Inne modele Volvo

Volvo S90: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.2 - Poznań Motor Show, McLaren 600LT i używana Alfa 159

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie