MG ZR

Model
MG ZR Zobacz 5 zdjęć

MG ZR

ZR to model niewielkiego sportowego hatchbacka wytwarzanego przez firmę MG Rover w latach 2001-2005. ZR to sportowa odmiana modelu 25 firmy Rover. Ten był z kolei mocno spokrewniony z Hondą Civic, na bazie której powstał.

ZR był jedynym samochodem firmy MG, który sprzedawał się lepiej (mimo że był droższy) niż podstawowe odmiany Rovera 25. Najchętniej to auto kupowali młodzi ludzie. Klientów przyciągały także spore rabaty i darmowe ubezpieczenia, które miały wartość mniej więcej brytyjskiego podatku VAT. Na Wyspach Brytyjskich sprzedano kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy modelu ZR.

Nadwozie samochodu niewiele odbiegało od nadwozia Hondy Civic. Główne różnice zauważyć można przedniej części wozu. O ile większość nadwozia miała łagodne, obłe wręcz linie, to przód zarysowano ostrzejszą kreską. W przedniej części uwagę przyciągały niewielkie, interesująco wyglądające światła.
MG ZR wytwarzany był zarówno z nadwoziem 3-drzwiowym, jak i 5-drzwiowym, ale zawsze był to hatchback. W 2003 roku pojawiła się nawet wersja van.

Wnętrze samochodu nie odbiegało znacząco od kabiny Rovera 25, a ta z kolei była podobna do tej z Hondy Civic. W ZR można odnaleźć kilka sportowych akcentów, niemniej jednak wóz służył przede wszystkim do normalnej jazdy, dając przy tym nieco większe możliwości na drodze. Fotele i kanapa z tyłu były wygodne, jednak wysocy pasażerowie narzekali na brak miejsca z tyłu na nogi oraz nad głową. Oczywiście jak na okres, kiedy auto powstało jako Honda, było w nim wystarczająco dużo miejsca, ale z czasem normy i oczekiwania klientów poszły w górę.

Pod maską MG ZR montowane były dwa silniki serii K oraz jeden serii L. Najmniejsza jednostka napędowa miała objętość skokową 1,4 l i generowała moc 103 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił 123 Nm. Motor ten znany był m.in. z Poloneza Caro 1.4. Dzięki tej jednostce napędowej ZR przyspieszał do 100 km/h w 9,8 s i osiągał prędkość maksymalną 179 km/h.

Większy, 1,8-litrowy silnik dostępny był w dwóch konfiguracjach. W wersji ZR 120 motor wytwarzał moc 117 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm. Takie parametry pozwalały autu na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 8,6 s oraz osiąganie prędkości 192 km/h.

Z kolei odmiana ZR 160 była wyposażona w silnik z systemem VVC. Jednostka napędowa rozwijała moc 159 KM i szczytowy moment obrotowy 174 Nm. Niewielki sportowy hatchback z napędem na przednie koła potrzebował tylko 7,4 s, by przyspieszyć do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgała aż 211 km/h.

Osoby oszczędne mogły wybrać silnik Diesla z serii L. Była to 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa wytwarzana w dwóch specyfikacjach. Słabsze ZR TD 100 potrzebowało 9,7 s na osiągnięcie 100 km/h i rozwijało 183 km/h prędkości maksymalnej. Wszystko to dzięki 100-konnemu silnikowi o momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm.

W mocniejszej specyfikacji TD 115 wóz przyspieszał do setki w 9,1 s i rozpędzał się do 187 km/h. W stosunku do słabszego auta silnik ZR TD 115 był mocniejszy o 11 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego.

Bardzo podobne w osiągach odmiany ZR 105 i ZR TD 100 różniły się m.in. hamulcami. W samochodzie z jednostką benzynową z tyłu zamontowano hamulce bębnowe, a w aucie z dieslem tarczowe.

Podobnie jak w innych autach wyposażonych w silniki rodziny K najczęściej powtarzającą się usterką były przegrzania. Nie można jednak powiedzieć, że były to jakieś szczególnie uciążliwe dla użytkownika i często powtarzające się awarie. Można też nieco ponarzekać na wyciszenie kabiny pasażerskiej (szczególnie w wozach z silnikami Diesla).

Do zalet modelu ZR zaliczają się precyzyjny układ kierowniczy, dobre właściwości jezdne i trwały układ napędowy. Dostęp do części jest nie najgorszy.

W 2003 roku MG ZR przeszedł modernizację, w ramach której zmieniono m.in. przednie światła, przedni i tylny zderzak, klapę bagażnika i wiele innych detali. Producent zdecydował się też na wymianę tapicerki w samochodzie na trwalszą. W najdroższych wersjach w wyposażeniu znalazły się 17-calowe felgi. Wśród dodatków pojawiły się podgrzewane przednie fotele i czujniki parkowania z tyłu.

MG ZR startowało w wyścigach w Wielkiej Brytanii, a także w rajdach, jednak bez większych sukcesów.
W 2005 roku zakończono wytwarzanie modelu ZR. Powodem było ogłoszenie upadłości przez MG Rover. Po przejęciu firmy przez chińskie konsorcjum Nanjing nie wznowiono produkcji auta, a jego następcą stał się w 2008 roku nowy MG3 SW, który dostępny jest tylko w Chinach.

4.56
Ocena na postawie 19 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
TypSamochód osobowy

Generacje MG ZR

Inne modele MG

MG ZR: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

MG Dynamo EV - na 90. urodziny

... Legendarna brytyjska marka MG świętuje w tym roku 90. urodziny. Z tej okazji zaprezentuje koncept nowego pojazdu z napędem elektrycznym. ... W 2014 roku mija dokładnie 90 lat od powstania legendarnej już, chociaż obecnie będącej w cieniu, ...

dawno temu

MG zaprezentowało model GT

... Jeszcze przed oficjalnym debiutem MG zaprezentowało model GT. ... MG pokazało swój nowy model GT, kompaktowego sedana pokroju Škody Rapid. Samochód ma oryginalną stylistykę. Mówi się również o produkcji podobnego modelu typu hatchback. MG ma być ...

dawno temu

MG i WRC

... Mimo że narzeka się na kiepską promocję WRC, cykl ten jest wciąż kuszący, zwłaszcza dla producentów samochodów segmentu B. Jednak czasami na wystawieniu zespołu fabrycznego bardziej zależy niezależnym konstruktorom niż samemu producentowi. Tak ...

dawno temu

MG CS - pierwsze wizualizacje nowego konceptu

... Marka MG nie jest już tym, czym była kiedyś. Obecnie znajduje się w rękach chińskiego koncernu SAIC i na zbliżającym się salonie samochodowym w Szanghaju zaprezentuje nowy koncept. Będzie to crossover o nazwie MG CS. ... Marka MG nie jest już ...

dawno temu

MG GS – klasyczna marka wchodzi w segment crossoverów

... MG to już przez wielu zapomniana, klasyczna brytyjska marka produkująca niegdyś samochody sportowe oraz usportowione modele firmy Rover. Po wykupieniu przez chiński koncern Nanjing Automobile Group, MG ma zamiar ugryźć rynek bardzo popularnych ...

dawno temu

MG planuje produkcję sportowego auta

... Brytyjska marka MG od czasu do czasu ożywa, gdy pojawiają się plotki czy informacje o nowych modelach. ... Według nieoficjalnych informacji MG planuje produkcję sportowego samochodu, nad którym prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Oczywiście, ...

dawno temu

Ostatni wyprodukowany MG MGB Roadster trafił do muzeum

... W latach 1962-1980 MG Cars produkowało lekkiego, 2-miejscowego roadstera o nazwie MGB. Ostatni wyprodukowany egzemplarz, który zjechał z taśmy montażowej dokładnie 23 października 1980 roku, trafił właśnie do Abington County Hall Museum. Jak ...

dawno temu

MG GTS – nowy gracz w segmencie crossover

... MG GTS to nowy crossover, który w pierwszej połowie 2015 r. wejdzie do sprzedaży w Chinach. Auto ma być też oferowane w Europie, na początku w Wielkiej Brytanii. ... MG GTS to seryjna wersja CS Concept, studium zaprezentowanego na targach w ...

dawno temu

MG świętuje trzecie miejsce w BTCC 2012 - MG6 BTCC Edition

... MG nie jest już tym samym, czym było kiedyś. Teraz znajduje się w rękach chińskiego SAIC. Chińczycy chcą na nowo wypromować tę markę w Wielkiej Brytanii. W tym celu na początku 2012 roku wrócili ... do serii wyścigów BTCC, a siedzący za ...

dawno temu

Nowy model MG – wyciekły rysunki patentowe

... Do Sieci przedostały się rysunki patentowe nowego modelu z logo MG na przodzie. Wszystko wskazuje na to, że jest to produkcyjna wersja konceptu CS. ... Przypomnijmy, że brytyjska marka MG została ostatecznie zakupiona przez chiński koncern SAIC ...

dawno temu

MG, czyli brytyjski klejnot w koronie [geneza motoryzacji]

... Gdy Cecil Kimber, szef przedstawicielstwa firmy Morris, postanowił w 1923 roku rozszerzyć zakres swojej działalności, rozpoczęła się historia firmy MG. Banalnie i prosto. ... Gdy Cecil Kimber, szef przedstawicielstwa firmy Morris, postanowił w ...

dawno temu

Juan Pablo Montoya w Corvette ZR-1! [wideo]

... Pamiętacie tego kierowcę? Juan Pablo Montoya, ekskierowca Formuły 1, obecnie rezydujący w amerykańskiej serii NASCAR, zasiadł za kierownicą najszybszego i  najmocniejszego Chevroleta Corvette w historii - wersji ZR-1! Mamy wideo z tego ...

dawno temu

1985 MG EX-E [zapomniane koncepty]

... Obecnie marka MG pod chińskim przewodnictwem próbuje odzyskać swoją świetność, jednak my dziś przyjrzymy się konceptowi z przeszłości. Konkretnie z 1985 roku, kiedy to grupa Austin Rover na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentowała ...

dawno temu

MG3 - europejski wariant zaprezentowany w Szanghaju

... MG to brytyjska marka, która obecnie znajduje się w rękach chińskiego koncernu SAIC. Nic więc dziwnego, że to właśnie salon samochodowy w Szanghaju był areną premiery nowego modelu, który po wielu zapowiedziach w końcu trafi na brytyjski i ...

dawno temu

MG5 (2013) - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Brytyjska marka MG należy obecnie do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Jednak brytyjskiego oddziału nie zlikwidowano i pod nazwą MG Motor działa dalej jako marka ... - pojazd przeznaczony na rynek europejski ...

dawno temu

MGB Roadster powróci jako crossover-kabriolet?

... Pamiętacie koncept MG Icon, który zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Pekinie? W Sieci pojawiła się informacja, jakoby ten właśnie koncepcyjny crossover był bazą dla nowego wcielania kultowego modelu MGB Roadster. ... Pamiętacie ...

dawno temu

Używany Rover 75 / MG ZT 2,0 CDT/CDTi

... w tym miejscu wspomnieć o MG, nieco innej odmianie Rovera 75, produkowanej przez sportowy oddział marki Rover. Mowa o modelu MG ZT i ZT-T (drugie T od Tourer, czyli kombi). Z jednej strony MG ... inne. Pomijam fakt, że MG prezentuje się o niebo ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie