MG F to brytyjskie auto typu roadster, z napędem skierowanym na tylną oś. Jego produkcję rozpoczęto w 1995 roku. Koncern MG to angielska marka zajmująca się produkcją aut osobowych. MG ma już dosyć spore doświadczenie, gdyż firmę powołano do życia już w 1920 roku, a jej założycielem był William Richard Morris.
MG F – historia modelu
Skrótowiec MG powstał od nazwy „Morris Garages” (Morris Garages to nazwa salonu samochodowego w Oksfordzie, w którym sprzedawano pojazdy marki Morris). Wielbiciel motoryzacji i dealer samochodowy William Morris zaczął eksperymentować z własnymi wersjami samochodów, opierając się na projektach Cecila Kimbera (do MG trafił już rok po założeniu firmy, w 1921 roku).
Firmę MG rozsławiło przede wszystkim wytwarzanie niedużych, dwuosobowych roadsterów ze sportowym pazurem. Jednym z nich był niepowtarzalny MG F kabriolet z napędem na tylne koła i ważący niecałe 1000 kilogramów.
MG F – opis modelu
Silnik w MG F został zainstalowany centralnie (w tylnej części samochodu, za plecami pasażerów). Motor MG F podatny jest na usterki występujące w autach Rover i innych modelach MG (kłopoty z chłodzeniem, szybko się rozgrzewa) Warto zauważyć, że układ chłodzenia w MG F jest bardziej skomplikowany w odróżnieniu od reszty modeli, gdyż chłodnica znajduje się na przodzie, a jednostka napędowa z tyłu auta.
MG F cechuje się niestandardowym zawieszeniem, w którym nie uświadczymy sprężyn. MG F posiada układ oparty o hydrogazowe gruszki, dzięki którym możemy regulować twardość zawieszenia (na myśl od razu przychodzi hydropneumatyczne zawieszenie, stosowane przez Francuzów, ale zawieszenie stosowane przez Brytyjczyków jest prostsze i mniej awaryjne).
MG F wyróżnia się ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. W tym sportowym aucie siedzi się nisko, za plecami zaś słyszymy pomruki silnika. MG F, przez tylny napęd i motor zainstalowany centralnie, może łatwo wpaść w poślizg na śliskiej powierzchni. Podróżowanie brytyjskim roadsterem w deszczowy dzień nie będzie kłopotliwe, gdy wybierzemy wersję z twardym dachem.
Jak na sportowe auto, MG F posiada bardzo wygodne fotele, może nawet zbyt komfortowe. Ponadto, w środku MG F znajduje się mnóstwo schowków oraz wyposażony jest w dwa bagażniki (z przodu i z tyłu).
MG F – silniki
Większa część aut MG F pod maską kryje jednostkę 1.8. Przeważnie silniki o tej pojemności występują w najsłabszych odmianach, generujących moc 120 KM. To zbyt mało jak na sportowego roadstera. Małą moc w słabszych wersjach silnika wynagradza nam dosyć oszczędne spalanie, wynoszące około 8 litrów na 100 kilometrów. Ale przecież w sportowych samochodach nie chodzi o ekonomiczne spalanie, a o dynamizm i moc silnika.
Wkrótce więc pojawił się dynamiczniejszy MG F w wersji VVT osiągający moc 145 KM i posiadający imponujące przyspieszenie do 100 km/h, wynoszące 8 sekund. Najbardziej wyścigową odmianą MG F jest wersja Trophy, generująca moc 160 KM (dzisiaj odmianę tę ciężko spotkać na rynku).
Marka | MG |
---|---|
Typ | Samochód osobowy |