MG F

Model
MG F Zobacz 10 zdjęć

MG F to brytyjskie auto typu roadster, z napędem skierowanym na tylną oś. Jego produkcję rozpoczęto w 1995 roku. Koncern MG to angielska marka zajmująca się produkcją aut osobowych. MG ma już dosyć spore doświadczenie, gdyż firmę powołano do życia już w 1920 roku, a jej założycielem był William Richard Morris.

MG F – historia modelu

Skrótowiec MG powstał od nazwy „Morris Garages” (Morris Garages to nazwa salonu samochodowego w Oksfordzie, w którym sprzedawano pojazdy marki Morris). Wielbiciel motoryzacji i dealer samochodowy William Morris zaczął eksperymentować z własnymi wersjami samochodów, opierając się na projektach Cecila Kimbera (do MG trafił już rok po założeniu firmy, w 1921 roku).

Firmę MG rozsławiło przede wszystkim wytwarzanie niedużych, dwuosobowych roadsterów ze sportowym pazurem. Jednym z nich był niepowtarzalny MG F kabriolet z napędem na tylne koła i ważący niecałe 1000 kilogramów.

MG F – opis modelu

Silnik w MG F został zainstalowany centralnie (w tylnej części samochodu, za plecami pasażerów). Motor MG F podatny jest na usterki występujące w autach Rover i innych modelach MG (kłopoty z chłodzeniem, szybko się rozgrzewa) Warto zauważyć, że układ chłodzenia w MG F jest bardziej skomplikowany w odróżnieniu od reszty modeli, gdyż chłodnica znajduje się na przodzie, a jednostka napędowa z tyłu auta.

MG F cechuje się niestandardowym zawieszeniem, w którym nie uświadczymy sprężyn. MG F posiada układ oparty o hydrogazowe gruszki, dzięki którym możemy regulować twardość zawieszenia (na myśl od razu przychodzi hydropneumatyczne zawieszenie, stosowane przez Francuzów, ale zawieszenie stosowane przez Brytyjczyków jest prostsze i mniej awaryjne).

MG F wyróżnia się ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. W tym sportowym aucie siedzi się nisko, za plecami zaś słyszymy pomruki silnika. MG F, przez tylny napęd i motor zainstalowany centralnie, może łatwo wpaść w poślizg na śliskiej powierzchni. Podróżowanie brytyjskim roadsterem w deszczowy dzień nie będzie kłopotliwe, gdy wybierzemy wersję z twardym dachem.

Jak na sportowe auto, MG F posiada bardzo wygodne fotele, może nawet zbyt komfortowe. Ponadto, w środku MG F znajduje się mnóstwo schowków oraz wyposażony jest w dwa bagażniki (z przodu i z tyłu).

MG F – silniki

Większa część aut MG F pod maską kryje jednostkę 1.8. Przeważnie silniki o tej pojemności występują w najsłabszych odmianach, generujących moc 120 KM. To zbyt mało jak na sportowego roadstera. Małą moc w słabszych wersjach silnika wynagradza nam dosyć oszczędne spalanie, wynoszące około 8 litrów na 100 kilometrów. Ale przecież w sportowych samochodach nie chodzi o ekonomiczne spalanie, a o dynamizm i moc silnika.

Wkrótce więc pojawił się dynamiczniejszy MG F w wersji VVT osiągający moc 145 KM i posiadający imponujące przyspieszenie do 100 km/h, wynoszące 8 sekund. Najbardziej wyścigową odmianą MG F jest wersja Trophy, generująca moc 160 KM (dzisiaj odmianę tę ciężko spotkać na rynku).

3.55
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
TypSamochód osobowy

Generacje MG F

Inne modele MG

MG F: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie