Ford Flex

Model
Ford Flex Zobacz 5 zdjęć

Projektanci Forda mieli twardy orzech do zgryzienia, kiedy rynek minivanów w Stanach Zjednoczonych zaczął tracić na popularności na rzecz SUV-ów. Mieli przecież wtedy swojego Forda Freestara w tym segmencie. Niestety poniósł on sromotną klęskę wśród amerykańskich miłośników aut, a Ford planował nawet porzucić produkcję minivanów. Wtedy nastała moda na crossovery, a inżynierom Forda zaświtał pomysł stworzenia samochodu, który - będąc crossoverem - spełniałby funkcje minivana. I tak powstał Ford Flex - samochód pojemny i rodzinny jak minivan, ale zaprojektowany z wysoką dbałością o estetykę nadwozia.

Nadwozie Forda Flex

Ford zaklasyfikował model Flex jako crossover. Chcąc jak najdalej odsunąć skojarzenia z minivanami, projektanci Forda Flex zrezygnowali nawet z zastosowania drzwi przesuwnych i zastąpili je tradycyjnymi. Trudno jednak zaprzeczać, że Ford Flex minivanem jest, ale to bardzo stylowy i elegancki minivan.

Projekt nadwozia Forda Flex robi ogromne wrażenie. Nawiązuje trochę do historii samochodów typu Station Wagon, a jednocześnie jest bardzo nowoczesny i dynamiczny, dzięki zastosowaniu delikatnych wtłoczeń w linii bocznej Forda Flex. Nic więc dziwnego, że samochód szybko podbił serca Amerykanów.

Co ciekawe Ford Flex był pierwszym samochodem, w którym wyeliminowano odkręcany korek do wlewu paliwa i zastąpiono go zamykanym automatycznie.

Wnętrze Forda Flex

Wyposażenie wewnętrzne robi nie mniejsze wrażenie niż karoseria Forda Flex. Przestrzeń w środku jest tak duża, że w Fordzie Flex zmieści się nawet siedem osób bez uszczerbku na komforcie jazdy. Zadbano bowiem o to, żeby w środku było jak najwięcej schowków, uchwytów, miejsca na nogi, a fotele pozwalały rozsiąść się komfortowo.

Minus jest taki, że rozłożenie tylnych siedzeń w Fordzie Flex powoduje znaczne zmniejszenie pojemności bagażnika. Jeśli jednak wybieramy opcję Forda Flex dla pięciu osób, to uzyskujemy nie tylko przepadzisty bagażnik, ale również królewskie warunki do podróżowania.

Ekstrawagancji dodaje tapicerka skórzana na fotelach w Fordzie Flex i skórzane podłokietniki. Poza tym design wnętrza samochodu jest raczej klasyczny. Nowoczesność w środku możemy natomiast podziwiać nocą. Podświetlane elementy we wnętrzu Forda Flex robią niezłe wrażenie.

Silnik w Fordzie Flex

Do produkcji minivanów najczęściej używano silników V6, które zapewniały przyzwoite osiągi przy umiarkowanym spalaniu paliwa. Podobnie postąpili inżynierzy Forda Flex.

Podstawowym silnikiem Forda Flex jest jednostka benzynowa V6 o pojemności 3.5 l. Dostępna jest także wersja Ecoboost, czyli ten sam silnik 3.5 l V6, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami. "Eco" w nazwie odnosi się do spalania paliwa, które utrzymuje się na poziomie V6, ale zapewnia osiągi V8 - silnik Ecoboost do Forda Flex dawał moc 355 koni mechanicznych.

Dodatkowo Ecoboost kusi łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi obok kierownicy oraz lekko obniżonym i utwardzonym zawieszeniem.

Komfort jazdy Fordem Flex

Napęd na cztery koła połączony z mocą silnika Ecoboost powoduje, że Forda Flex prowadzi się niemal tak wygodnie, jak osobówkę. Zwłaszcza podczas jazdy w mieście.

Ponadto wnętrze samochodu zostało zaprojektowane tak, żeby dawało jak największy komfort zarówno kierowcom, jak i pasażerom. Wszystko to sprawia, że za kierownicą Forda Flex łatwo zapomnieć, do jakiego segmentu należy to auto, ponieważ czujemy się w nim, jak w zgrabnej osobówce.

Facelifting Forda Flex

Ford Flex był produkowany od 2008 do 2015 roku. W 2013 roku przeprowadzono facelifting w Fordzie Flex, w wyniku którego zmieniono cały pas przedni, a także atrapę chłodnicy i klosze reflektorów.

Pojawiły się też nowe alufelgi i wzory lakieru, a zamiast znaczka "Ford" na grillu umieszczono napis "Flex". Modernizacji uległo również wnętrze Forda Flex. Unowocześniono na przykład deskę rozdzielczą, montując na niej 8-calowy ekran, za pomocą którego można obsługiwać system multimedialny My Ford Touch.

Dostępność Forda Flex

Zdecydowanym minusem jest cena Forda Flex. W Stanach Zjednoczonych samochód z salonu w wersji podstawowej kosztował 30 000 dolarów. Mocniejsza wersja z silnikiem Ecoboost już sporo więcej, bo 39 995 dolarów. Natomiast wersja Forda Flex z 2013 roku po faceliftingu była warta 49 900 dolarów. Oczywiście, można również znaleźć modele Forda Flex na rynku wtórnym, na którym ceny są znacznie przystępniejsze.

4.75
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy
Segmentcrossover

Generacje Ford Flex

Inne modele Ford

Ford Flex: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie