Daewoo Korando to trzydrzwiowy SUV, który jako Daewoo sprzedawany był w latach 1999 – 2001. Dzisiaj można spotkać go pod nazwą Tager, a produkowany jest przez rosyjski koncern TagAZ.
Daewoo Korando - historia
Nazwa Daewoo Korando to skrót od zdania ''Korea can do – Korea potrafi''. To kompaktowy crossover SUV, który jest drugą wersją produkowanego już od 1983 roku Ssang Yong Korando I. W 1999 roku koreańska firma została wykupiona przez Daewoo (stąd zmiana nazwy na Daewoo Korando), a produkcja auta przeniosła się na dwa lata (1998-2000) do Polski, a dokładnie do Lublina gdzie nowy model składano w systemie SKD.
Daewoo Korando – wyposażenie
Korando został zbudowany na klasycznej ramie nośnej. W swoim wnętrzu mieści czterech pasażerów, a z tyłu posiada zaskakująco mały jak na terenówkę bagażnik. Również w tylnej części pojazdu zainstalowano sztywny most, podczas gdy przednia oś została wyposażona w podwójne wahacze. Daewoo Korando wyposażone jest dodatkowo w ABS, poduszkę powietrzną dla kierowcy, hak, klimatyzację manualną-dwustrefową i podgrzewane lusterka i przednie siedzenia.
Daewoo Korando – dane techniczne
W pojeździe zastosowano popularne silniki o mocy w przedziale od 2,3 do 3,2 mocy. Produkty diesla to typowe wyposażenie samochodów powstałych w latach 80. Technologia nie jest najnowsza, co skutkuje wieloma niedogodnościami jak np. wolne załączanie się napędu 4x4, który potrafi zawieść w przypadku intensywnej jazdy w ciężkim terenie czy brak wtrysku Common Rail. Z drugiej strony jednostki słyną ze swojej niezawodności. W podstawowej wersji osiągi Daewoo Korando kształtują się na poziomie 120 KM przy 4000 obr./min i 256 Nm przy 2400 obr./min.
Daewoo Korando – wymiary
Korando to kompaktowy SUV co przekłada się na jego zmniejszone wymiary w stosunku do większości dostępnych na rynku crossover'ów. Szeroki na 1840 mm, przy długości 4330 mm, jest wysoki na 1845 mm. Masa Daewoo Korando wynosi 1800 kg, a rozstaw osi to 2480 mm.
Daewoo Korando – spalanie
Fakt, że model nie jest najnowszy, przekłada się najczęściej na mniejsze spalanie, które w przypadku Korando kształtuje się w okolicach 10 l/100 km w modelu z silnikiem Diesela. To dobry wynik jak na samochód z zacięciem terenowym, co z pewnością jest jednym z większych atutów samochodu.
Daewoo Korando – cena
Cena Daewoo Korando nie jest wysoka i odznacza się stabilnością. Samochód nie jest tak popularny, dlatego na rynku wtórnym za Korando nie zapłacimy najczęściej więcej niż 10 tysięcy złotych. Wśród ofert przeważają te z silnikiem diesla i pochodzące z rynku rosyjskiego, czyli Korando pod nazwą Tager TagAZ. Auto ma dobre opinie wśród użytkowników, którzy chwalą sobie głównie dużą dostępność tanich części zamiennych.
Marka | Daewoo |
---|---|
Typ | SUV |
Segment | I |