Chrysler Aspen

Model
Chrysler Aspen Zobacz 5 zdjęć

Historia Chryslera Aspena jest dosyć krótka. Jeszcze na początku XXI wieku firma Chrysler była znana tylko ze względu na produkcję samochodów osobowych oraz minivanów. Dlatego włodarze Chryslera stwierdzili, że koniecznie trzeba poszerzyć ofertę. W związku z tym Chrysler zaczął pracować nad pierwszym SUV-em w swoich dziejach.

Jednym z powodów podjęcia takiej decyzji były prężne działania konkurencji, której modele z segmentu SUV, takie jak Lincoln Navigator czy Cadillac Escalade, cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Odpowiedzią Chryslera na SUV-y od Lincolna, Cadillaca czy Lexusa został właśnie model Aspen, który ostatecznie trafił do sprzedaży w 2006 roku. Co ciekawe Aspen to jeden z najpopularniejszych w Stanach Zjednoczonych kurortów narciarskich, i to właśnie na cześć tej miejscowości nazwano pierwszego SUV-a w historii Chryslera.

Ponieważ Chrysler był powiązany kapitałowo z firmą Dodge, do produkcji modelu Aspen wykorzystano patenty zastosowane wcześniej w Dodge'u Durango. Jednak Chrysler Aspen nie był kopią tego samochodu. Choćby nadwozie Chryslera Aspena mocno różniło się od designu charakterystycznego dla aut ze stajni Dodge'a. Zresztą w Aspenie znalazło się dużo miejsca na rozwiązania typowe dla Chryslera, takie jak maskownica pokryta chromem, która wcześniej została zamontowana w Chryslerze 300C, czy przetłoczenia blachy znajdujące się poprzednio na masce modelu Chrysler Crossfire.

Mimo nie najgorszych recenzji produkcja Chryslera Aspena została zakończona już w 2009 roku, po raptem 3 latach. Powodem były złe wyniki sprzedażowe Chryslera Aspena.

Chrysler Aspen – dane techniczne

Jak na SUV-a przystało, wymiary Chryslera Aspena są całkiem pokaźne i trudno powiedzieć, czy większe wrażenie robi długość auta (5,1 m), szerokość (1,93 m) czy wysokość (1,89 m). Mimo to Chrysler Aspen porusza się całkiem żwawo, a to dzięki napędowi na cztery koła i mocnym silnikom.

Nawet najsłabszy silnik Chryslera Aspena, czyli 6-cylindrowa jednostka o mocy 215 koni mechanicznych, to nie byle co, a przecież samochód był też sprzedawany z o wiele mocniejszym sprzętem. Jakim? Dwa pozostałe silniki, które montowano w Chryslerze Aspenie, to 8-cylindrowe jednostki o mocy odpowiednio 307 i 340 koni mechanicznych.

Co ciekawe im mocniejszy był silnik Chryslera Aspena, tym mniej palił. Spalanie w Chryslerze Aspenie z silnikiem o mocy 215 KM wynosiło nieco ponad 15 l/100 km, a w przypadku tego samego auta z 340-konnym silnikiem – już tylko 13 l. Warto dodać, że Chrysler Aspen miał naprawdę duży zbiornik na paliwo – jego pojemność wynosiła 102 litry.

Chrysler Aspen był sprzedawany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, która mogła mieć 4 lub 5 przełożeń, a promień skrętu tego samochodu to równe 6 m.

Wyposażenie i wnętrze Chryslera Aspena

Wyposażenie Chryslera Aspena imponuje zwłaszcza w najdroższej wersji pojazdu. Chrysler Aspen mógł być wzbogacony m.in. o automatyczną klimatyzację, odtwarzacz płyt DVD, system nawigacyjny GPS czy skórzaną tapicerkę.

Ponadto Chrysler Aspen był dostępny nie tylko w wersji z przednimi, ale też bocznymi oraz kurtynowymi poduszkami powietrznymi. Poza tym Chrysler Aspen charakteryzował się systemem ERM zapobiegającym dachowaniu auta.

We wnętrzu Chryslera Aspena przy odpowiedniej konfiguracji siedzeń może przebywać do 8 osób, a fotele da się ustawić nawet w 3 rzędach. Złożone fotele oznaczają natomiast znaczny wzrost pojemności ładunkowej Chryslera Aspena, której maksymalna wartość to 3070 l.

4.72
Ocena na postawie 45 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChrysler
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Chrysler Aspen

Inne modele Chrysler

I - Inne modele

Chrysler Aspen: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie