Peugeot 406
Peugeot 406 był sedanem segmentu D, który w 1995 roku zastąpił wysłużony model 405. Samochód został opracowany na tej samej platformie, na której bazuje Citroën Xantia. 406 został jednak pozbawiony skomplikowanego systemu hydropneumatycznego zawieszenia.
Samochód był kompletnie nową koncepcją francuskiego producenta, choć zdecydowanie nawiązującą do kanciastego poprzednika. Odświeżono stylistykę - w zasadzie niezmienione kształty udekorowano bardziej płynnymi przejściami i łukami. Peugeot 406 charakteryzował się skromnym designem, niczym niewyróżniającym się na tle konkurencji, jednak mogącym się podobać. Nowoczesna stylistyka pozwoliła pozostać modelowi na rynku aż do 2004 roku (w Egipcie nawet do 2008 roku), z niewielkim liftingiem u schyłku lat 90. Samochód został zmodernizowany pod kątem bezpieczeństwa i mechaniki. 406 zyskał również kilka nowych elementów na zewnątrz. Atrapę chłodnicy uwolniono spod poziomych listew, logo zostało zmienione na większe, zmodyfikowano przednie oraz tylne klosze lamp, a we wnętrzu, oprócz nowych materiałów i lepszego spasowania, pojawiło się więcej przydatnych urządzeń i systemów, co zapewniło wyższy poziom wyposażenia.
Nadwozie Peugeota 406 liczyło 4555 mm (4725 mm w odmianie kombi) długości, 1764 mm szerokości oraz 1396 mm wysokości. Pojazd bez trudu mieścił komplet pięciu pasażerów i gwarantował bardzo komfortowe warunki podróżowania. Francuskie auto, szczególnie w wersji kombi, miało przepastny bagażnik. Liczył on 520 l (430 l w odmianie sedan); w razie potrzeby można było go powiększyć do wartości 1741 l, składając oparcia tylnych foteli.
Deska rozdzielcza modelu 406 cechowała się wysokim poziomem ergonomii. W konsoli centralnej znajdował się niewielki wyświetlacz, pod którym ulokowano klawisze obsługujące manualną klimatyzację oraz radioodtwarzacz. Samochód nie był tandetny - wnętrze wykonano z przyjemnych w dotyku i nieskrzypiących materiałów. Niektóre wersje były wyposażane także w drewnopodobne wstawki. Wyposażenie 406 obejmowało ABS, 4 poduszki powietrzne, a w lepszych wersjach nawet skórzaną tapicerkę czy nawigację satelitarną.
Dla ludzi szukających stylu oraz elegancji Francuzi przygotowali dopracowaną designersko przez Pininfarinę odmianę 406 Coupé. Samochód charakteryzował się piękną linią dwudrzwiowego nadwozia oraz kilkoma stylistycznymi smaczkami. Peugeot 406 zasłynął także w scenach filmu "Taxi". Zmodyfikowane auto mknęło przeszło 300 km/h i dowoziło klientów w ekspresowym tempie do wyznaczonego miejsca.
Pod maską Peugeota 406 w ciągu 9 lat produkcji znalazło się aż 18 jednostek napędowych. Silniki benzynowe początkowo były reprezentowane przez 8-zaworowe motory 1,6 i 1,8 o mocy 90 KM. Później przyszła pora na 16-zaworowe jednostki, wśród których znalazły się 1,8 (110 KM lub 115 KM), 2,0 (132 KM, 138 KM lub 140 KM w odmianie HPI), 2,2 (160 KM) oraz 3,0 V6 (190 KM lub 207 KM).
Ciekawą odmianą była również wersja 2,0 Turbo 8V o mocy 150 KM. Dla zwolenników diesli producent przygotował silniki o 4 pojemnościach: 1,9 TD generował 75 KM, 90 KM lub 92 KM, 2,0 HDi - 90 KM lub 110 KM, 2,1 TD - 109 KM, a 2,2 HDi - 136 KM. Napęd na przednie koła był przekazywany za pomocą 5-biegowej manualnej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.
W 2004 roku Peugeot 406, produkowany m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Egipcie, Włoszech i Iranie, został zastąpiony modelem 407.