Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 406

Model
Peugeot 406 Zobacz 6 zdjęć

Peugeot 406

Peugeot 406 był sedanem segmentu D, który w 1995 roku zastąpił wysłużony model 405. Samochód został opracowany na tej samej platformie, na której bazuje Citroën Xantia. 406 został jednak pozbawiony skomplikowanego systemu hydropneumatycznego zawieszenia.

Samochód był kompletnie nową koncepcją francuskiego producenta, choć zdecydowanie nawiązującą do kanciastego poprzednika. Odświeżono stylistykę - w zasadzie niezmienione kształty udekorowano bardziej płynnymi przejściami i łukami. Peugeot 406 charakteryzował się skromnym designem, niczym niewyróżniającym się na tle konkurencji, jednak mogącym się podobać. Nowoczesna stylistyka pozwoliła pozostać modelowi na rynku aż do 2004 roku (w Egipcie nawet do 2008 roku), z niewielkim liftingiem u schyłku lat 90. Samochód został zmodernizowany pod kątem bezpieczeństwa i mechaniki. 406 zyskał również kilka nowych elementów na zewnątrz. Atrapę chłodnicy uwolniono spod poziomych listew, logo zostało zmienione na większe, zmodyfikowano przednie oraz tylne klosze lamp, a we wnętrzu, oprócz nowych materiałów i lepszego spasowania, pojawiło się więcej przydatnych urządzeń i systemów, co zapewniło wyższy poziom wyposażenia.

Nadwozie Peugeota 406 liczyło 4555 mm (4725 mm w odmianie kombi) długości, 1764 mm szerokości oraz 1396 mm wysokości. Pojazd bez trudu mieścił komplet pięciu pasażerów i gwarantował bardzo komfortowe warunki podróżowania. Francuskie auto, szczególnie w wersji kombi, miało przepastny bagażnik. Liczył on 520 l (430 l w odmianie sedan); w razie potrzeby można było go powiększyć do wartości 1741 l, składając oparcia tylnych foteli.

Deska rozdzielcza modelu 406 cechowała się wysokim poziomem ergonomii. W konsoli centralnej znajdował się niewielki wyświetlacz, pod którym ulokowano klawisze obsługujące manualną klimatyzację oraz radioodtwarzacz. Samochód nie był tandetny - wnętrze wykonano z przyjemnych w dotyku i nieskrzypiących materiałów. Niektóre wersje były wyposażane także w drewnopodobne wstawki. Wyposażenie 406 obejmowało ABS, 4 poduszki powietrzne, a w lepszych wersjach nawet skórzaną tapicerkę czy nawigację satelitarną.

Dla ludzi szukających stylu oraz elegancji Francuzi przygotowali dopracowaną designersko przez Pininfarinę odmianę 406 Coupé. Samochód charakteryzował się piękną linią dwudrzwiowego nadwozia oraz kilkoma stylistycznymi smaczkami. Peugeot 406 zasłynął także w scenach filmu "Taxi". Zmodyfikowane auto mknęło przeszło 300 km/h i dowoziło klientów w ekspresowym tempie do wyznaczonego miejsca.

Pod maską Peugeota 406 w ciągu 9 lat produkcji znalazło się aż 18 jednostek napędowych. Silniki benzynowe początkowo były reprezentowane przez 8-zaworowe motory 1,6 i 1,8 o mocy 90 KM. Później przyszła pora na 16-zaworowe jednostki, wśród których znalazły się 1,8 (110 KM lub 115 KM), 2,0 (132 KM, 138 KM lub 140 KM w odmianie HPI), 2,2 (160 KM) oraz 3,0 V6 (190 KM lub 207 KM).
Ciekawą odmianą była również wersja 2,0 Turbo 8V o mocy 150 KM. Dla zwolenników diesli producent przygotował silniki o 4 pojemnościach: 1,9 TD generował 75 KM, 90 KM lub 92 KM, 2,0 HDi - 90 KM lub 110 KM, 2,1 TD - 109 KM, a 2,2 HDi - 136 KM. Napęd na przednie koła był przekazywany za pomocą 5-biegowej manualnej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

W 2004 roku Peugeot 406, produkowany m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Egipcie, Włoszech i Iranie, został zastąpiony modelem 407.

4.09
Ocena na postawie 113 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 406

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (97)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Peugeot 406: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

2 tygodnie temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

miesiąc temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

11 miesięcy temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

7 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

4 miesiące temu

Peugeot 406 [awarie i problemy]

... Peugeot 406 to jedno z najciekawszych aut klasy średniej połowy lat 90. Wiele egzemplarzy tego samochodu nadal jeździ po polskich drogach i ma rzeszę entuzjastów. W związku z tym postanowiliśmy spojrzeć na 406 pod kątem awaryjności. ... Peugeot ...

dawno temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

6 miesięcy temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie