Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Lancia Voyager

Model
Lancia Voyager Zobacz 5 zdjęć

Lancia Voyager

Voyager to samochód typu van produkowany od 2011 roku pod marką Lancia w amerykańskiej fabryce Chryslera przez włoski koncern Fiat. Lancia Voyager jest europejską wersją najnowszego Chryslera Grand Voyager. Jest to drugi po modelu Zeta van produkowany pod marką Lancia. Poprzednie auto zostało opracowane z koncernem PSA.

Wygląd nowego modelu Lancii nie odbiega zbytnio od Chryslera Voyagera. Auto ma kanciastą sylwetkę, wybijającą się spośród obecnie dostępnych aut Lancii, ale jej styl nawiązuje nieco do wspomnianej Zety. Przynależność do włoskiej marki i pewne powiązanie z nowym modelem Thema podkreślają nowe przednie reflektory i podobna do tej z Themy atrapa chłodnicy. Aby podnieść prestiż, z tyłu producent zastosował biegnący przez całą pokrywę bagażnika, chromowany pas. Podobnie jak w oryginalnym Voyagerze w Lancii tylne boczne drzwi są przesuwane.

Wóz ma 5,2 m długości, 2 m szerokości i 175 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi w nim aż 3,1 m. W jego wnętrzu swobodnie mieści się siedem osób, ale klienci spragnieni prawdziwego luksusu mogą nabyć wersję 6-osobową. Wtedy Lancia Voyager będzie wyposażona w pojedyncze, przesuwane do przodu i do tyłu z możliwością regulacji kąta pochylenia oparcia fotele.

Voyager ma opatentowany przez Chryslera system składania środkowego i tylnego rzędu siedzeń. Można je złożyć tak, że będą tworzyły płaską podłogę. W wersji 6-osobowej fotele również można składać i obracać, tworząc z nich swojego rodzaju stoliki.

Lancia Voyager może się pochwalić bardzo dużym bagażnikiem. W wersji 7-miejscowej część bagażowa ma aż 934 l pojemności. Po złożeniu tylnego rzędu powiększa się ona do 2394 l, a złożenie środkowej kanapy pozwala wywindować ją do niemal 4000 l. Do tego Voyager ma zadowalającą ładowność.
Nietypowym rozwiązaniem w tej Lancii jest umieszczenie dźwigni zmiany biegów nie na konsoli środkowej, ale bezpośrednio przy kierownicy. To amerykańskie rozwiązanie ostało się z oryginalnej wersji samochodu. W Europie ostatnim autem z tak umiejscowionym lewarkiem było BMW serii 7 poprzedniej generacji.

Tunel środkowy kryje dwa zasuwane schowki i dwa 12-woltowe gniazdka, dzięki czemu można np. w czasie jazdy ładować telefon. U góry pod sufitem pasażerowie mają do dyspozycji cztery schowki oraz regulowane oświetlenie diodowe, pozwalające np. czytać książkę podczas jazdy. Wyposażenie dodatkowe obejmuje szyberdach, elektrycznie przesuwane tylne drzwi i elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika.

Wśród elementów poprawiających bezpieczeństwo za dopłatą są kamera cofania, czujniki cofania i 40 różnych innych elementów, włącznie z rozszerzonym pakietem poduszek powietrznych.
Włoski producent zmienił nastawy zawieszenia samochodu tak, aby dostosować go do potrzeb europejskich klientów. Istnieje też możliwość zakupu samopoziomującego zawieszenia.

W europejskim Voyagerze na razie montowane są tylko dwa silniki. Pierwszy z nich to 3,6-litrowy motor V6, który spala benzynę, drugi - jednostka dieslowska o objętości skokowej 2,8 l. Silnik benzynowy rozwija moc 283 KM i moment obrotowy 344 Nm, a motor wysokoprężny ma sporo niższą, bo wynoszącą 163 KM moc, ale wyższy, bo sięgający 360 Nm maksymalny moment obrotowy.

Dzięki mocniejszemu silnikowi włoski wóz potrafi pomknąć z prędkością 209 km/h i rozpędzić się do niej w zaledwie 8,5 s. Z kolei samochód z dieslem może się pochwalić niższym, bo wynoszącym średnio 7,9 l/100 km zużyciem paliwa.

W tej chwili nie można powiedzieć nic o wadach i zaletach samochodu wynikających z jego eksploatacji, ponieważ jest zbyt krótko dostępny na rynku.

3.90
Ocena na postawie 15 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLancia
TypSamochód osobowy

Inne modele Lancia

Oceny użytkowników (1)

Lancia Voyager: newsy, testy i recenzje

Odświeżona Lancia Voyager jedzie do Genewy

... Efektem mieszania gam modelowych pomiędzy markami koncernu Fiata, czyli także Chryslera jest m.in. Lancia Voyager. Na targach w Genewie Włosi zaprezentują auto po delikatnym faceliftingu. Lancia Voyager to europejska wersja Chryslera ...

dawno temu

2014 Lancia Delta i Voyager S - pożyczone odświeżone

... Targi motoryzacyjne Frankfurt Motor Show 2013 zbliżają się wielkimi krokami. Lancia poinformowała, że przywiezie na nie poliftingową Deltę oraz Voyagera w wersji S. ... MultiJet o mocy 105 oraz 120 KM, a także 120-konny motor Turbo-Jet oferowany ...

dawno temu

Lancia zostaje z samym Ypsilonem

... Wiadomo, jakie będą dalsze losy Lancii. Niestety, przyszłość legendarnej włoskiej marki nie maluje się w różowych barwach. ... Delty. Tak się jednak nie stanie. Lancia będzie teraz marką dostępną wyłącznie na rynku włoskim. Na dodatek producent ...

dawno temu

Lancia z silnikiem Ferrari

... na rynek, chcąc w ten sposób wyjść naprzeciw klientom. Ciekawą propozycję przygotowała wtedy m.in. Lancia, która w swojej topowej wówczas limuzynie zamontowała silnik pochodzący wprost z Ferrari. Tak powstała Thema 8.32. ... w motosporcie - w ...

dawno temu

Koniec Lancii Delty już w tym roku

... W ogromnym raporcie Fiata dotyczącym planów na najbliższe 5 lat nie ujęto Lancii. Jasne było, że marka zostanie powoli uśmiercona. Teraz pojawiło się więcej informacji na temat tego procesu. ... , a w 2015 uśmiercony zostanie Voyager. Nie padły ...

dawno temu

Lancia Thema do serwisu. 31 właścicieli może mieć problem

... W rzadko spotykanej i nieprodukowanej już Lancii Themie może dojść do poważnej awarii tempomatu, a w związku z tym do niekontrolowanej zmiany prędkości. Informujemy o tym, ponieważ usterka ma duży wpływ na bezpieczeństwo. ... Akcja serwisowa ...

dawno temu

Lancia Thema ujawnia swoje wnętrze

... Wszyscy bardzo dobrze wiemy, że nowa Lancia Thema to nic innego jak Chrysler 300 z logo włoskiej marki. Z zewnątrz praktycznie nic się nie zmieniło, a więc może wewnątrz Lancia postanowiła dać ... o sobie znać? Niestety nie, jednak trzeba ...

dawno temu

Nowa czy odświeżona Lancia Ypsilon (2015)?

... Produkowana w tyskiej fabryce Lancia Ypsilon niedługo po prezentacji nowego Fiata 500 przeszła odświeżający lifting. Co ciekawe, Fiat Chrysler Automobiles twierdzi, że to nowy model. ... rynku modeli Lancii, przy czym w rzeczywistości jedyny, ...

dawno temu

Złe wieści dla marki Lancia, dobre dla Alfy Romeo

... Lancia ma sprzedawać auta tylko we Włoszech, a w jej gamie będzie tylko jeden model. ... pojawiły się Thema (Chrysler 300), Voyager (Chrysler Voyager/Town & Country) i Flavia Cabrio (Chrysler 200). W 2012 r. Lancia sprzedała w Europie trochę ...

dawno temu

Lancia Delta

... Wreszcie jest - oczekiwana od tak dawna - Lancia Delta. Jest to chyba już ostatni członek grupy FIAT, który powraca z wielkim hukiem. Przypomnę jedynie, że auto bazuje na zmodyfikowanej platformie ... Fiata Bravo i trzeba powiedzieć, że Lancia ...

dawno temu

Lancia traci duszę... | Genewska ofensywa zza oceanu

... Nie od dzisiaj wiadomo, że po zacieśnieniu współpracy Fiata z amerykańskim Chryslerem samochody tego producenta zza oceanu będą sprzedawane w Europie pod znakiem Lancii. Mieliśmy jednak nadzieję ... ta przekazywana jest na tylne koła za pomocą ...

dawno temu

Amerykańskie Lancie we Frankfurcie

... Niestety na festiwalu filmowym w Wenecji nie było zbyt wielu dziennikarzy motoryzacyjnych. Tam bowiem odbyła się nieoficjalna premiera pierwszej Lancii z tabliczką Made in USA. Na tę w pełni ... Chryslerem 300. Auto sprzedawane będzie w Europie ...

dawno temu

Mała Lancia Delta - Deltina

... Lancia planuje wypuszczenie na rynek kolejnego modelu. Miałby to być pojazd wyglądający i bazujący na Lancii Delta ale o mniejszych gabarytach (coś na wzór modelu Ypsilon). Informacja wydaje ... się być prawdziwą, wszakże nie od dziś wiadomo, że ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie