Lancia Voyager

Model
Lancia Voyager Zobacz 5 zdjęć

Lancia Voyager

Voyager to samochód typu van produkowany od 2011 roku pod marką Lancia w amerykańskiej fabryce Chryslera przez włoski koncern Fiat. Lancia Voyager jest europejską wersją najnowszego Chryslera Grand Voyager. Jest to drugi po modelu Zeta van produkowany pod marką Lancia. Poprzednie auto zostało opracowane z koncernem PSA.

Wygląd nowego modelu Lancii nie odbiega zbytnio od Chryslera Voyagera. Auto ma kanciastą sylwetkę, wybijającą się spośród obecnie dostępnych aut Lancii, ale jej styl nawiązuje nieco do wspomnianej Zety. Przynależność do włoskiej marki i pewne powiązanie z nowym modelem Thema podkreślają nowe przednie reflektory i podobna do tej z Themy atrapa chłodnicy. Aby podnieść prestiż, z tyłu producent zastosował biegnący przez całą pokrywę bagażnika, chromowany pas. Podobnie jak w oryginalnym Voyagerze w Lancii tylne boczne drzwi są przesuwane.

Wóz ma 5,2 m długości, 2 m szerokości i 175 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi w nim aż 3,1 m. W jego wnętrzu swobodnie mieści się siedem osób, ale klienci spragnieni prawdziwego luksusu mogą nabyć wersję 6-osobową. Wtedy Lancia Voyager będzie wyposażona w pojedyncze, przesuwane do przodu i do tyłu z możliwością regulacji kąta pochylenia oparcia fotele.

Voyager ma opatentowany przez Chryslera system składania środkowego i tylnego rzędu siedzeń. Można je złożyć tak, że będą tworzyły płaską podłogę. W wersji 6-osobowej fotele również można składać i obracać, tworząc z nich swojego rodzaju stoliki.

Lancia Voyager może się pochwalić bardzo dużym bagażnikiem. W wersji 7-miejscowej część bagażowa ma aż 934 l pojemności. Po złożeniu tylnego rzędu powiększa się ona do 2394 l, a złożenie środkowej kanapy pozwala wywindować ją do niemal 4000 l. Do tego Voyager ma zadowalającą ładowność.
Nietypowym rozwiązaniem w tej Lancii jest umieszczenie dźwigni zmiany biegów nie na konsoli środkowej, ale bezpośrednio przy kierownicy. To amerykańskie rozwiązanie ostało się z oryginalnej wersji samochodu. W Europie ostatnim autem z tak umiejscowionym lewarkiem było BMW serii 7 poprzedniej generacji.

Tunel środkowy kryje dwa zasuwane schowki i dwa 12-woltowe gniazdka, dzięki czemu można np. w czasie jazdy ładować telefon. U góry pod sufitem pasażerowie mają do dyspozycji cztery schowki oraz regulowane oświetlenie diodowe, pozwalające np. czytać książkę podczas jazdy. Wyposażenie dodatkowe obejmuje szyberdach, elektrycznie przesuwane tylne drzwi i elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika.

Wśród elementów poprawiających bezpieczeństwo za dopłatą są kamera cofania, czujniki cofania i 40 różnych innych elementów, włącznie z rozszerzonym pakietem poduszek powietrznych.
Włoski producent zmienił nastawy zawieszenia samochodu tak, aby dostosować go do potrzeb europejskich klientów. Istnieje też możliwość zakupu samopoziomującego zawieszenia.

W europejskim Voyagerze na razie montowane są tylko dwa silniki. Pierwszy z nich to 3,6-litrowy motor V6, który spala benzynę, drugi - jednostka dieslowska o objętości skokowej 2,8 l. Silnik benzynowy rozwija moc 283 KM i moment obrotowy 344 Nm, a motor wysokoprężny ma sporo niższą, bo wynoszącą 163 KM moc, ale wyższy, bo sięgający 360 Nm maksymalny moment obrotowy.

Dzięki mocniejszemu silnikowi włoski wóz potrafi pomknąć z prędkością 209 km/h i rozpędzić się do niej w zaledwie 8,5 s. Z kolei samochód z dieslem może się pochwalić niższym, bo wynoszącym średnio 7,9 l/100 km zużyciem paliwa.

W tej chwili nie można powiedzieć nic o wadach i zaletach samochodu wynikających z jego eksploatacji, ponieważ jest zbyt krótko dostępny na rynku.

3.90
Ocena na postawie 15 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLancia
TypSamochód osobowy

Inne modele Lancia

Oceny użytkowników (1)

Lancia Voyager: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie