Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Stilo

Model
Fiat Stilo Zobacz 8 zdjęć

Fiat Stilo

Stilo to samochód kompaktowy produkowany w latach 2001-2007 przez włoski koncern samochodowy Fiat we Włoszech oraz w latach 2002-2010 przez brazylijski oddział Fiata w Belo Horizonte.

Stilo zastąpiło Fiaty Bravo I i Brava. Wóz był produkowany z dwoma rodzajami nadwozia w trzech wersjach. Stilo dostępne było jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, zwane przez Fiata Multiwagon.

Stylizacja Stilo zrywała z obłymi kształtami Bravo i Bravy. Mimo niezłej sprzedaży Bravo/Bravy Fiat kojarzony był wciąż z samochodami niskiej jakości, a Stilo miało tę opinię zmienić. Zaprojektowano więc samochód o wyrazistych, ostrych i nieco kanciastych liniach, którego ogólny styl mógł przywodzić na myśl Forda Focusa. Mimo zdecydowanych linii wóz sprawiał harmonijne wrażenie.

Odmiana 3-drzwiowa została zaprojektowana nieco odważniej i miała mocniej ścięty tył z uwydatnionymi tylnymi błotnikami. Samochód wyglądał na dość muskularny. Z kolei odmiana kombi była wysoka, bo mierzyła 157 cm i przerastała większość konkurentów o 10 cm.

Wnętrze samochodu było obszerne, a fotele wygodne. Tapicerka Stilo nie powalała co prawda na kolana, ale była znacznie lepszej jakości i znaczniej lepiej spasowana niż w Bravo.

Stilo to pierwszy samochód w klasie aut kompaktowych, w którym Fiat oferował (oczywiście w opcji) aż osiem poduszek powietrznych. Ponadto dostępne były systemy ABS z EBD, ASR, ESP. Już w najtańszej odmianie podstawowe wyposażenie obejmowało dwie poduszki powietrzne, ABS oraz ESP (był też system mocowania fotelików dziecięcych Isofix). Do tego dochodziły jeszcze elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także komputer pokładowy.

W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Fiat Stilo uzyskał cztery na pięć możliwych gwiazdek.

Stilo sprzedawano z 7 silnikami w 12 konfiguracjach, z którymi w zależności od wersji można było połączyć 5-biegową lub 6-biegową, manualną skrzynię biegów lub 5-stopniowy, zautomatyzowany SeleSpeed.

Wśród silników najmniejszy był motor o objętości 1,2 l, który miał moc zaledwie 80 KM. Łączono go z 6-biegową skrzynką. Z produkcji wycofano go w 2004 roku. Mimo słabych osiągów jednostka ta charakteryzowała się bardzo niską awaryjnością i niskim zużyciem paliwa. Na uwagę zasługiwał też 1,4-litrowy motor o mocy 95 KM.

Dużo gorzej było ze 103-konnym silnikiem o objętości 1,6 l, który spalał sporo oleju silnikowego, a do tego często dotykały go awarie cewki zapłonowej. Również nie najlepszym rozwiązaniem był zakup modelu Abarth ze 170-konnym silnikiem, w którym często psuły się panewki wału korbowego.

Spośród jednostek napędowych spalających olej napędowy bardzo dobry był motor JTD o mocy 115 KM. Wysoką trwałością i kulturą pracy charakteryzował się też silnik Multijet, szczególnie w najmocniejszych wersjach. Do 2005 roku na szczycie znajdowała się jego 140-konna odmiana, a modyfikacjach w 2005 roku silnik wzmocniono do 150 KM.

Niestety, z dobrymi silnikami Diesla nie szły w parze nietrwałe dwumasowe koła zamachowe. Problemem Fiatów Stilo była też awaryjna elektronika (np. notorycznie przepalające się żarówki H7). Również do nie najtrwalszych należy zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. W pierwszej fazie produkcji z przodu często pękały wyprodukowane z wadliwego materiału sprężyny śrubowe (przeprowadzono wymianę tych elementów w ramach gwarancji). Nietrwałe były też tuleje tylnej belki i końcówki drążka kierowniczego. Na szczęście ich naprawa nie należała do kosztownych.

W 2004 roku auto przeszło facelifting, w którym poprawiono nie tylko wygląd zewnętrzny, ale też materiały w kabinie oraz usunięto sporo drobnych, lecz uciążliwych usterek.

Ogólnie Fiat Stilo to udany samochód z bardzo trwałymi jednostkami napędowymi, ale z drobnymi, irytującymi usterkami. Auta używane można kupić w cenie poniżej 10 tys. zł. Niestety, dla pierwszych nabywców straciły one szybko na wartości właśnie przez wspomniane drobne usterki. Przy zakupie wozu warto zdecydować się na wersję po liftingu.

W 2007 roku model Stilo Fiat zastąpił nowym Bravo. Stilo nie sprzedawało się tak, jak życzyłby sobie włoski koncern. Winą za to można obarczyć wysoką cenę wozu. W Polsce najtańsze Stilo kosztowało ponad 50 tys. zł.

4.07
Ocena na postawie 132 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy

Generacje Fiat Stilo

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (93)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Fiat Stilo: newsy, testy i recenzje

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

3 miesiące temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

3 miesiące temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

6 miesięcy temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

3 miesiące temu

Awarie i problemy: Fiat Stilo

... Fiat od zarania dziejów kojarzy się z tym, co tandetne, tanie i awaryjne. Starsze modele w pełni zasługiwały na krytykę, ale z drugiej strony broniły się niską ceną. Przecież jeśli coś jest tanie, to nie może być wysokiej jakości. Tym razem ...

dawno temu

Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł

... Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa ...

4 miesiące temu

Używany Fiat Stilo [2001-2007] - poradnik kupującego

... Stilo to samochód niepozorny z wyglądu, tani w zakupie i mało popularny. Choć Fiat nie jest specjalnie dumny z tego modelu, to jego użytkownicy nie narzekają. Czy to dobra alternatywa dla konkurencyjnych, niekiedy dwa razy droższych kompaktów? ...

dawno temu

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

8 miesięcy temu

Fiat 126 buggy z brytyjskiego ogłoszenia. Jacyś chętni?

... Fiat 126 przez lata doczekał się licznych przeróbek, a to jedna z ciekawszych. Imponujące buggy zostało wystawione na jednej z facebookowych grup sprzedażowych w Wielkiej Brytanii. Auto jest niezłym kąskiem dla kolekcjonera, szczególnie, że cena ...

10 miesięcy temu

Fiat świętuje 120 lat swojej historii

... Niewiele marek może poszczycić się tak długą tradycją produkcji i tak ogromnym wpływem na historię motoryzacji jak włoski Fiat. ... Jedenastego lipca 1899 roku w Turynie założono „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" firmę, ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie