Fiat Stilo

Model
Fiat Stilo Zobacz 8 zdjęć

Fiat Stilo

Stilo to samochód kompaktowy produkowany w latach 2001-2007 przez włoski koncern samochodowy Fiat we Włoszech oraz w latach 2002-2010 przez brazylijski oddział Fiata w Belo Horizonte.

Stilo zastąpiło Fiaty Bravo I i Brava. Wóz był produkowany z dwoma rodzajami nadwozia w trzech wersjach. Stilo dostępne było jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi, zwane przez Fiata Multiwagon.

Stylizacja Stilo zrywała z obłymi kształtami Bravo i Bravy. Mimo niezłej sprzedaży Bravo/Bravy Fiat kojarzony był wciąż z samochodami niskiej jakości, a Stilo miało tę opinię zmienić. Zaprojektowano więc samochód o wyrazistych, ostrych i nieco kanciastych liniach, którego ogólny styl mógł przywodzić na myśl Forda Focusa. Mimo zdecydowanych linii wóz sprawiał harmonijne wrażenie.

Odmiana 3-drzwiowa została zaprojektowana nieco odważniej i miała mocniej ścięty tył z uwydatnionymi tylnymi błotnikami. Samochód wyglądał na dość muskularny. Z kolei odmiana kombi była wysoka, bo mierzyła 157 cm i przerastała większość konkurentów o 10 cm.

Wnętrze samochodu było obszerne, a fotele wygodne. Tapicerka Stilo nie powalała co prawda na kolana, ale była znacznie lepszej jakości i znaczniej lepiej spasowana niż w Bravo.

Stilo to pierwszy samochód w klasie aut kompaktowych, w którym Fiat oferował (oczywiście w opcji) aż osiem poduszek powietrznych. Ponadto dostępne były systemy ABS z EBD, ASR, ESP. Już w najtańszej odmianie podstawowe wyposażenie obejmowało dwie poduszki powietrzne, ABS oraz ESP (był też system mocowania fotelików dziecięcych Isofix). Do tego dochodziły jeszcze elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także komputer pokładowy.

W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Fiat Stilo uzyskał cztery na pięć możliwych gwiazdek.

Stilo sprzedawano z 7 silnikami w 12 konfiguracjach, z którymi w zależności od wersji można było połączyć 5-biegową lub 6-biegową, manualną skrzynię biegów lub 5-stopniowy, zautomatyzowany SeleSpeed.

Wśród silników najmniejszy był motor o objętości 1,2 l, który miał moc zaledwie 80 KM. Łączono go z 6-biegową skrzynką. Z produkcji wycofano go w 2004 roku. Mimo słabych osiągów jednostka ta charakteryzowała się bardzo niską awaryjnością i niskim zużyciem paliwa. Na uwagę zasługiwał też 1,4-litrowy motor o mocy 95 KM.

Dużo gorzej było ze 103-konnym silnikiem o objętości 1,6 l, który spalał sporo oleju silnikowego, a do tego często dotykały go awarie cewki zapłonowej. Również nie najlepszym rozwiązaniem był zakup modelu Abarth ze 170-konnym silnikiem, w którym często psuły się panewki wału korbowego.

Spośród jednostek napędowych spalających olej napędowy bardzo dobry był motor JTD o mocy 115 KM. Wysoką trwałością i kulturą pracy charakteryzował się też silnik Multijet, szczególnie w najmocniejszych wersjach. Do 2005 roku na szczycie znajdowała się jego 140-konna odmiana, a modyfikacjach w 2005 roku silnik wzmocniono do 150 KM.

Niestety, z dobrymi silnikami Diesla nie szły w parze nietrwałe dwumasowe koła zamachowe. Problemem Fiatów Stilo była też awaryjna elektronika (np. notorycznie przepalające się żarówki H7). Również do nie najtrwalszych należy zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. W pierwszej fazie produkcji z przodu często pękały wyprodukowane z wadliwego materiału sprężyny śrubowe (przeprowadzono wymianę tych elementów w ramach gwarancji). Nietrwałe były też tuleje tylnej belki i końcówki drążka kierowniczego. Na szczęście ich naprawa nie należała do kosztownych.

W 2004 roku auto przeszło facelifting, w którym poprawiono nie tylko wygląd zewnętrzny, ale też materiały w kabinie oraz usunięto sporo drobnych, lecz uciążliwych usterek.

Ogólnie Fiat Stilo to udany samochód z bardzo trwałymi jednostkami napędowymi, ale z drobnymi, irytującymi usterkami. Auta używane można kupić w cenie poniżej 10 tys. zł. Niestety, dla pierwszych nabywców straciły one szybko na wartości właśnie przez wspomniane drobne usterki. Przy zakupie wozu warto zdecydować się na wersję po liftingu.

W 2007 roku model Stilo Fiat zastąpił nowym Bravo. Stilo nie sprzedawało się tak, jak życzyłby sobie włoski koncern. Winą za to można obarczyć wysoką cenę wozu. W Polsce najtańsze Stilo kosztowało ponad 50 tys. zł.

4.07
Ocena na postawie 132 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy

Generacje Fiat Stilo

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (93)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Fiat Stilo: newsy, testy i recenzje

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

4 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Fiat Panda Trussardi spodoba się wielbicielom włoskiego stylu

... Włoskie marki lubią trzymać się razem. Panda Trussardi to kolejny z wielu przykładów włosko-włoskiej kooperacji. Fiat połączył siły ze znaną marką odzieżową, dzięki czemu powstało całkiem interesujące auto, które powinno przypaść do gustu ...

4 tygodnie temu

Fiat świętuje 120 lat swojej historii

... Niewiele marek może poszczycić się tak długą tradycją produkcji i tak ogromnym wpływem na historię motoryzacji jak włoski Fiat. ... Jedenastego lipca 1899 roku w Turynie założono „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" firmę, ...

5 miesięcy temu

Fiat 126 buggy z brytyjskiego ogłoszenia. Jacyś chętni?

... Fiat 126 przez lata doczekał się licznych przeróbek, a to jedna z ciekawszych. Imponujące buggy zostało wystawione na jednej z facebookowych grup sprzedażowych w Wielkiej Brytanii. Auto jest niezłym kąskiem dla kolekcjonera, szczególnie, że cena ...

2 miesiące temu

Elektryczny koncept Fiat Centoventi zapowiada następcę Pandy

... Nie myślcie, że Fiat zapomniał o Pandzie. Miejskie auto wkrótce doczeka się następcy i elektryczny koncept Centoventi pokazuje, jak może wyglądać. Wygląda tak stylowo, że rola modelu 500 jest zagrożona. ... Najpierw nazwa. Centoventi to po ...

8 miesięcy temu

Awarie i problemy: Fiat Stilo

... Fiat od zarania dziejów kojarzy się z tym, co tandetne, tanie i awaryjne. Starsze modele w pełni zasługiwały na krytykę, ale z drugiej strony broniły się niską ceną. Przecież jeśli coś jest tanie, to nie może być wysokiej jakości. Tym razem ...

dawno temu

Używany Fiat Stilo [2001-2007] - poradnik kupującego

... Stilo to samochód niepozorny z wyglądu, tani w zakupie i mało popularny. Choć Fiat nie jest specjalnie dumny z tego modelu, to jego użytkownicy nie narzekają. Czy to dobra alternatywa dla konkurencyjnych, niekiedy dwa razy droższych kompaktów? ...

dawno temu

Fiat Fullback schodzi z rynku. Ostatnie sztuki z ogromnymi rabatami

... Duży pick-up ze znaczkiem Fiata zostanie zapamiętany jako krótki epizod w historii włoskiego koncernu. Fullback schodzi z rynku po zaledwie trzech latach od momentu, gdy na niego wszedł. Powodem ... Sprzedaż pick-upów utrzymuje się na stabilnym ...

5 miesięcy temu

Fiat Tipo Sport. Nowa wersja dołącza do oferty

... Po odmianach Mirror, Street oraz S-Design, do gamy kompaktowego Fiata dołącza kolejna wersja. Nosi ona nazwę Sport. Nieco na wyrost, ponieważ nie znajdziecie tu mocnych silników czy sztywnych nastawów podwozia. Trzeba jednak przyznać, że wygląd ...

9 miesięcy temu

Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?

... Tej jesieni na polski rynek wszedł odświeżony Fiat 500X. Klienci dostali do wyboru 3 diesle i 2 silniki benzynowe. Producent wraz z wprowadzeniem 500X po liftingu, wprowadził do standardowego wyposażenia kilka wartych uwagi dodatków. ... Ceny ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie