Fiat Seicento

Model
Fiat Seicento Zobacz 4 zdjęcia

Seicento/600 to model małego samochodu (zaliczany do segmentu A) produkowanego przez włoski koncern samochodowy Fiat w latach 1998-2010. Auto wytwarzano tylko w Polsce. W roku 2005 zmieniono nazwę samochodu z "Seicento" na "600". Również wtedy Fiat zmienił dopuszczalną liczbę osób w tym samochodzie z pięciu na cztery.

Seicento zastąpiło nie tylko model Cinquecento na rynku, ale również Fiata 126p, którego produkcja wkrótce po wprowadzeniu Seicento została zakończona.

Rozmiary zewnętrzne Seicento były podobne do Cinquecento. Wygląd również nawiązywał do starszego samochodu, ale nadwozie nakreślono znacznie łagodniejszymi liniami. Najbardziej do poprzednika podobne były tylne światła.

Podobnie jak Cinquecento 600 nie zapewniał wiele miejsca z przodu ani z tyłu. Wyżsi kierowcy mogli próbować zająć dogodną pozycję za kierownicą tylko wtedy, kiedy przesunęli fotel maksymalnie do tyłu.

W takiej sytuacji osoby znajdujące się z tyłu nie miały już w ogóle miejsca na nogi. Przestrzeni na nogi brakowało zresztą nawet wtedy, kiedy fotele przesunięte były całkiem do przodu. Podobnie było z miejscem nad głowami i na boki.

W przypadku tej ostatniej niewygody zmieniło się to nieco w 2005 roku, kiedy Fiat zdecydował się zmienić nazwę samochodu i rejestrować go jako pojazd 4-osobowy.

Fiat Seicento, niestety, nie był bezpiecznym samochodem. W teście Euro NCAP małe włoskie autko uzyskało tylko dwie gwiazdki na pięć możliwych. Następnie, po zmianie rygorów dotyczących tych testów, Seicento straciło jedną gwiazdkę. Dla porównania, jeszcze mniejszy od Fiata Smart Fortwo w teście NCAP dostał trzy punkty.

Tak jak poprzednik Seicento było w środku głośnym samochodem. Wynikało to z zastosowania niskiej jakości materiałów wygłuszających oraz pozostawienia sporych powierzchni drzwi i boków w środku bez tapicerki.

Do napędu służyły tylko dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał objętość niespełna 0,9 l (pochodził jeszcze z modelu Cinquecento). Jeszcze w połowie lat 90. ubiegłego wieku dokonano w nim modernizacji polegającej na wstawieniu wtrysku paliwa zamiast gaźnika. Silnik miał moc 39 KM.

Większa jednostka pochodziła z modelu Cinquecento Sporting i była też montowana w Seicento Sporting. Silnik miał 1,1 l objętości skokowej i moc 54 KM. Cztery lata od rozpoczęcia produkcji Seicento Sporting zniknęło z rynku (2002 rok). Pozostała więc tylko wersja słabsza.

Sprzedawana była też wersja z silnikiem elektrycznym zwana Elettra, która cieszyła się największym wzięciem wśród rzymskiej policji.

Aby podnieść sprzedaż, przez wszystkie lata produkcji Fiat wypuścił aż 29 różnych wersji wyposażeniowych (w tym Van), które zwykle niewiele się od siebie różniły. Co ciekawe, odmiany Suite i Sporting były dostępne również z klimatyzacją.

Seicento, podobnie jak jego starszy brat, to samochód awaryjny. Bez względu na wybrany silnik trzeba było liczyć się z pewnymi wydatkami. Mniejszy motor charakteryzował się podwyższonym zużyciem oleju silnikowego, a w większym często zdarzały się awarie w postaci wypalenia uszczelki pod głowicą. Normą były też uszkodzenia cewek zapłonowych. Często silniki przeciekały – użytkownicy skarżą się na wycieki spod pokrywy zaworów, z miski olejowej czy uszczelniaczy wału korbowego.

Wszechobecna jest też korozja, która oprócz nadwozia mocno atakuje układ wydechowy, a nawet zbiornik paliwa. Bywa, że niekontrolowane zgrzewy baku przerdzewieją tak, że dochodzi do wycieków benzyny.

Uszkodzeniom ulegają też alternator, gumowe osłony półosi, a także łożyska kół. Szybko potrafi zużywać się sprzęgło, a tuleje wahaczy wybijają się już po kilkunastu tysiącach kilometrów.
Mimo że Seicento jest dość awaryjne, jego naprawa nie jest zwykle kosztowna, a do tego łatwo ją przeprowadzić, więc poradzi sobie z nią każdy mechanik.

W 2010 roku zakończono produkcję modelu Seicento, który już wtedy nazywał się 600. Zastąpiły go dwa samochody – tańsza Panda i droższe 500.

3.64
Ocena na postawie 213 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentA

Inne modele Fiat

A - Inne modele

Oceny użytkowników (173)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 9

Fiat Seicento: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Fiat 500e w wersji "La Prima" wyceniony. To topowy pakiet wyposażenia

... Już "standardowe" Fiaty 500 nie należą do najtańszych, a elektryczna odmiana również jest bardzo odważnie wyceniona. Trzeba jednak pamiętać, że kwota przekraczająca 150 tys. zł za Fiata 500e dotyczy tylko pierwszych egzemplarzy, które wyposażone ...

6 miesięcy temu

Fiat Tipo z pełnym cennikiem na rok 2021. Po liftingu jest drożej

... Fiat Tipo po faceliftingu doczekał się szczegółowego polskiego cennika. W ofercie pojawiły się nowe wersje i silniki. Auto nadal jest atrakcyjną propozycją dla szukających taniego kompaktu, ale o wyjątkowo niskich cenach można niestety ...

4 miesiące temu

Wyprzedaż rocznika 2020 – Fiat obniżył ceny rodziny 500

... Fiat jak co roku przygotował dla klientów specjalną ofertę na modele ze schodzącego rocznika. W przypadku rodziny 500 wiąże się to z rabatami gotówkowymi. Panda i Tipo są z kolei objęte specjalnym finansowaniem z niską, miesięczną ratą. ... W ...

4 miesiące temu

Używany Fiata Seicento - test - Auto Dla Kowalskiego [wideo]

... Fiat Seicento, to samochód, który można kupić za równowartość średniej jakości roweru. Najtańsze egzemplarze, nadające się do jazdy kosztują ok. 1500 zł. Czy warto zatem rozważyć zakup tego modelu? ... Dowiecie się tego, oglądając test Fiata ...

dawno temu

Test: Fiat 500X Sport - efekt halo

... Fiat 500X Sport robi świetne pierwsze wrażenie, ale to może nie wystarczyć w coraz bardziej zatłoczonym segmencie. Zapraszam na wideotest tego samochodu. ... 20491 Fiat 500X - test wideo ^^^Fiat 500X to ciekawe auto, które niedawno zostało ...

9 miesięcy temu

Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić?

... O Fiacie Seicento zrobiło się głośniej w ostatnich dniach, niż o jakimkolwiek innym modelu samochodu. Dlaczego? Ponieważ brało udział w wypadku z udziałem premier, Beaty Szydło. Wielu mogło pomyśleć ... Małe jest piękne, ale czy bezpieczne? ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie