Audi A6 (C6)

Generacja
Audi A6 (C6)

Audi A6 C6 to trzecia generacja modelu Audi A6, produkowana przez markę Audi w latach 2004 – 2012.

Audi A6 C6 – ogólne informacje

Po raz pierwszy Audi A6 C6 zaprezentowano w 2004 w roku w Paryżu podczas targów motoryzacyjnych. Pierwsze auto zaprojektował Walter de Silva. Generacja może poszczycić się nagrodą Światowego samochodu roku otrzymaną w 2005 roku. Audi A6 C6 to udoskonalona poprzednia generacja, wzbogacona o system MMI. W 2005 roku na rynku pojawiła się wersja kombi, rok później wersja Allroad z podniesionym zawieszeniem. W 2006 roku wprowadzono usportowione Audi S6 wyposażone w dziesięciocylindrowy silnik z Lamborghini Gallardo.

2008 rok to pierwszy facelifting Audi A6 C6. Tylnie i przednie reflektory wykonano w technologii LED, zmieniono grill. Ponadto zmodyfikowano zawieszenie i elektronikę. Poprawiono stylistykę. Wraz z faceliftingiem wprowadzono nowy model Audi RS6 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 580 KM. Generacja wprowadza nowe silniki benzynowe 2.8 FSI oraz 3.0 TFSI. Diesele pojawiają się w dwóch nowych odsłonach 2.0 TDIe oraz 2.0 TDI. Od 2005 roku Chiny produkują wydłużoną wersję Audi A6 C6 z przeznaczeniem tylko na rynek chiński. Auto nazwano A6L.

Audi A6 C6 – dane techniczne

Audi A6 C6 dostępne było w wersjach z silnikiem benzynowym lub silnikiem diesel. Moc silników waha się w granicach 170 – 580 KM w benzynowych i 140 – 240 w dieselu. Maksymalny moment obrotowy Audi A6 C6 to 230 – 540 Nm w silnikach benzynowych i 320 – 500 Nm w silnikach wysokoprężnych. Pojazd może jechać z maksymalną prędkością 228 – 250 km/h.

Auto ma napęd na przednie koła lub pełny napęd quattro, wyposażony w mechanizm różnicowy typu Torsen odpowiedzialny za rozdzielanie momentu obrotowego. Pojazd można dostać z nadwoziem sedan (czterodrzwiowy) lub kombi (pięciodrzwiowy). Wśród skrzyń biegów można wybierać między sześciobiegową manualną a sześciostopniowym Tiptronic lub siedmiobiegowym bezstopniowym Multitronic. Przednie i tylne zawieszenie składa się układów wielowahaczowych, a wersja Allroad posiada dodatkowo elementy pneumatyczne.

Wymiary Audi A6 C6 to 4927 mm długości, 1855 mm szerokości i 1459 mm wysokości (w wersji kombi 1463 mm). Auto waży 1500 - 1845 kg. Pojemność zbiornika paliwa Audi A6 C6 wynosi 70 – 80 l. Samochód posiada bagażnik o pojemności 545 l, a w odmianie kombi 560 - 1660 l.

Wady i zalety Audi A6 C6

Wśród najczęstszych minusów Audi A6 C6 spotyka się problemy z napinaczami łańcucha rozrządu u wszystkich silników V6 i V8 przed liftingiem. Ponadto awarie w silnikach są często uciążliwe. Kierowcy skarżą się także na pracę skrzyni Multitronic i szwankującą nawigację. Kolejnymi wadami są problemy z systemem audio i przyciskami do otwierania szyb. Kłopotliwe są także wypalające się diody LED w reflektorach i tylnych lampach oraz częste awarie wiązki elektrycznej w hamulcu ręcznym.

Wśród zalet Audi A6 C6 należy wymienić doskonałe zabezpieczenie przed korozją oraz wysoką jakość wykończenia – wszystko jest dobrze dopasowane i wykonane z najlepszych materiałów. Atutem Audi A6 C6 jest bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Samochód pozwala na rewelacyjne osiągi. Plusem jest też duży bagażnik.

3.82
Ocena na postawie 70 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi A6
Produkcja od2004
Produkcja do2012

Inne generacje Audi A6

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (31)

Przejdź do strony: 1 2

Audi A6 (C6): newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie