Hyundai Elantra

Model
Hyundai Elantra Zobacz 7 zdjęć

Elantra to model samochodu klasy kompakt (segment C) oraz klasy średniej (segment D) produkowanego od 1990 roku przez koreański koncern samochodowy Hyundai. Przez ponad 20 lat produkcji Hyundai przedstawił 5 generacji tego samochodu.

W 2010 roku pojawiła się najnowsza Elantra. To auto jest zaliczane już do samochodów klasy średniej. Hyundai przesunął model Elantra z kompaktów do segmentu D w 2000 roku wraz z prezentacją pojazdu trzeciej generacji. Samochód opracował amerykański oddział Hyundaia i to właśnie w Stanach Zjednoczonych pojawiły się na ulicach pierwsze sztuki Elantry, choć prezentacja nastąpiła w Korei Południowej.

Nadwozie Elantry zostało zaprojektowane według nowej linii stylistycznej Hyundaia zwanej Fluidic sculpture. Długie na ponad 4,5 m auto charakteryzuje się wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami, nisko opadającą linią dachu oraz sięgającymi daleko na boki przednimi reflektorami i tylnymi lampami zespolonymi.

Wnętrze Elantry z przodu jest bardzo obszerne i nawet wysokie osoby nie będą miały problemów tam z zajęciem miejsca. Z tyłu również nie będzie kłopotu ze znalezieniem przestrzeni na nogi, jednak może jej zabraknąć nad głową, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm wzrostu. Przyczyną tego stanu rzeczy jest nisko opadająca linia dachu, która z zewnątrz sprawia wrażenie, jakby auto było liftbackiem.

Choć niektóre elementy wnętrza wykonane są z twardego plastiku, to zmontowano je dość dobrze i nic nie skrzypi w środku. Wyciszenie kabiny jest na zadowalającym poziomie. Deska rozdzielcza, mimo że wygląda futurystycznie, jest łatwa w obsłudze, a 485 l pojemności bagażnika to nie rekordowy wynik w klasie, ale całkiem niezły.

Hyundai Elantra już w podstawowym wyposażeniu zawiera bardzo wiele elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Standardowo klient otrzymuje dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z EBD, ESP, immobiliser, przednie szyby sterowane elektrycznie, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, odtwarzacz radiowy z obsługą plików MP3 i płyt CD oraz gniazdka USB i AUX.

W naszym kraju auto dostępne jest z trzema poziomami wyposażenia: Classic, Comfort i Style. Wspomniane wyżej wyposażenie dotyczy podstawowej wersji, czyli Classic. W najbogatszej odmianie Style nabywca zamiast manualnej klimatyzacji otrzymuje dwustrefową automatyczną. Do tego jest jeszcze tempomat, czujniki deszczu, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele czy też skórzana kierownica i gałka zmiany biegów.

W Polsce Elantra dostępna jest tylko z jednym silnikiem: 4-cylindrową jednostką napędową z serii Gamma o objętości skokowej 1,6 l. Motor nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Rozwija moc 132 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4850 obr./min. W połączeniu z 6-biegową, manualną skrzynią biegów pozwala on rozpędzić przednionapędową Elantrę do równych 200 km/h, a 100 km/h osiągnąć po 10,7 s.

Na innych rynkach w opcji znajduje się też 6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów oraz inne silniki. Na przykład w Stanach Zjednoczonych można nabyć już Elantrę z tym samym motorem Gamma co w Polsce, ale wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Z kolei na rynku niemieckim dostępny jest też ten Hyundai w odmianie z jednostką napędową 1,8 l należącą do rodziny Nu. Podobnie jak polska wersja silnika Gamma nie ma on bezpośredniego wtrysku benzyny. 1,8-litrowiec rozwija moc maksymalną wynoszącą 148 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4700 obr./min.

W Polsce najtańsza odmiana Elantry (1.6 MPI Classic) kosztuje 59 900 zł (stan na 31.01.2012 r.).

3.78
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
TypSamochód osobowy

Generacje Hyundai Elantra

Inne modele Hyundai

Hyundai Elantra: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nowy Hyundai i20 ma już polskie ceny. Jest droższy od wielu rywali

... Hyundai podzielił się polskim cennikiem nowej generacji i20. Względem poprzednika wzbogacono przede wszystkim wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a klient będzie miał większe możliwości konfiguracyjne. Nie zabraknie też modnych i luksusowych ...

2 tygodnie temu

Hyundai Kona przejdzie lifting. Szykują się poważne zmiany

... Hyundai Kona to bardzo ciekawa propozycja w segmencie crossoverów nie tylko z uwagi na odważny design, lecz przede wszystkim z powodu zróżnicowanej gamy napędów. Klienci poza klasycznym benzyniakiem ... będzie montowane na masce lub atrapie ...

miesiąc temu

Nowy Hyundai Tucson prawdopodobnie zyska 290-konną wersję N

... Do oficjalnej premiery nowego Hyundaia Tucsona zostało kilka dni. Po oficjalnym ujawnieniu pierwszych zdjęć i ukończeniu testów drogowych, światło dzienne ujrzała nieoficjalna informacja o gamie silnikowej. Nas najbardziej interesuje jednak to, ...

2 tygodnie temu

Hyundai i10 w ostrzejszej wersji N Line już w salonach. Ile kosztuje?

... Najnowsza odsłona Hyundaia i10 doczekała się sportowo wyglądającego wydania N Line. To jedna z ciekawszych, ale i droższych wersji w gamie modelu. Czym się wyróżnia i ile trzeba za nią wyłożyć? ... Hyundai i10 dołącza do rodziny modeli N Line ...

2 miesiące temu

Ioniq elektryczną marką Hyundaia. Będzie trochę jak BMW

... Hyundai jest kolejnym koncernem, który postanowił wydzielić linię poszczególnych modeli jako oddzielną markę. Mowa o autach elektrycznych, a konkretnie sedanach i SUV-ach na prąd, które od przyszłego roku będą oferowane pod nazwą Ioniq. ... jego ...

2 miesiące temu

Nowy Hyundai Elantra na horyzoncie. Zmiany są zaskakująco duże

... Odświeżony przez Hyundaia w ubiegłym roku globalny model Elantra zawita do polskich salonów jeszcze w styczniu 2019 roku. Pierwsze cenniki mają się pojawić w przyszłym tygodniu. Zmiany są zaskakująco duże. ... , takie jak asystent pasa ruchu czy ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie