Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Hyundai Elantra

Model
Hyundai Elantra Zobacz 7 zdjęć

Elantra to model samochodu klasy kompakt (segment C) oraz klasy średniej (segment D) produkowanego od 1990 roku przez koreański koncern samochodowy Hyundai. Przez ponad 20 lat produkcji Hyundai przedstawił 5 generacji tego samochodu.

W 2010 roku pojawiła się najnowsza Elantra. To auto jest zaliczane już do samochodów klasy średniej. Hyundai przesunął model Elantra z kompaktów do segmentu D w 2000 roku wraz z prezentacją pojazdu trzeciej generacji. Samochód opracował amerykański oddział Hyundaia i to właśnie w Stanach Zjednoczonych pojawiły się na ulicach pierwsze sztuki Elantry, choć prezentacja nastąpiła w Korei Południowej.

Nadwozie Elantry zostało zaprojektowane według nowej linii stylistycznej Hyundaia zwanej Fluidic sculpture. Długie na ponad 4,5 m auto charakteryzuje się wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami, nisko opadającą linią dachu oraz sięgającymi daleko na boki przednimi reflektorami i tylnymi lampami zespolonymi.

Wnętrze Elantry z przodu jest bardzo obszerne i nawet wysokie osoby nie będą miały problemów tam z zajęciem miejsca. Z tyłu również nie będzie kłopotu ze znalezieniem przestrzeni na nogi, jednak może jej zabraknąć nad głową, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm wzrostu. Przyczyną tego stanu rzeczy jest nisko opadająca linia dachu, która z zewnątrz sprawia wrażenie, jakby auto było liftbackiem.

Choć niektóre elementy wnętrza wykonane są z twardego plastiku, to zmontowano je dość dobrze i nic nie skrzypi w środku. Wyciszenie kabiny jest na zadowalającym poziomie. Deska rozdzielcza, mimo że wygląda futurystycznie, jest łatwa w obsłudze, a 485 l pojemności bagażnika to nie rekordowy wynik w klasie, ale całkiem niezły.

Hyundai Elantra już w podstawowym wyposażeniu zawiera bardzo wiele elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Standardowo klient otrzymuje dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z EBD, ESP, immobiliser, przednie szyby sterowane elektrycznie, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, odtwarzacz radiowy z obsługą plików MP3 i płyt CD oraz gniazdka USB i AUX.

W naszym kraju auto dostępne jest z trzema poziomami wyposażenia: Classic, Comfort i Style. Wspomniane wyżej wyposażenie dotyczy podstawowej wersji, czyli Classic. W najbogatszej odmianie Style nabywca zamiast manualnej klimatyzacji otrzymuje dwustrefową automatyczną. Do tego jest jeszcze tempomat, czujniki deszczu, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele czy też skórzana kierownica i gałka zmiany biegów.

W Polsce Elantra dostępna jest tylko z jednym silnikiem: 4-cylindrową jednostką napędową z serii Gamma o objętości skokowej 1,6 l. Motor nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Rozwija moc 132 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4850 obr./min. W połączeniu z 6-biegową, manualną skrzynią biegów pozwala on rozpędzić przednionapędową Elantrę do równych 200 km/h, a 100 km/h osiągnąć po 10,7 s.

Na innych rynkach w opcji znajduje się też 6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów oraz inne silniki. Na przykład w Stanach Zjednoczonych można nabyć już Elantrę z tym samym motorem Gamma co w Polsce, ale wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Z kolei na rynku niemieckim dostępny jest też ten Hyundai w odmianie z jednostką napędową 1,8 l należącą do rodziny Nu. Podobnie jak polska wersja silnika Gamma nie ma on bezpośredniego wtrysku benzyny. 1,8-litrowiec rozwija moc maksymalną wynoszącą 148 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4700 obr./min.

W Polsce najtańsza odmiana Elantry (1.6 MPI Classic) kosztuje 59 900 zł (stan na 31.01.2012 r.).

3.78
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
TypSamochód osobowy

Generacje Hyundai Elantra

Inne modele Hyundai

Hyundai Elantra: newsy, testy i recenzje

Hyundai w Polsce, czyli droga usłana sukcesami

... To niesamowite, że w tak trudnych czasach dla branży motoryzacyjnej Hyundai bije kolejne rekordy popularności. W czym tkwi sukces koreańskiej marki? Z pewnością w nowoczesnej gamie zelektryfikowanych SUV-ów. ... – tych drugich Hyundai dostarczył ...

3 dni temu

Hyundai TUCSON Hybrid – SUV wielowymiarowy

... Nie ma dziś na rynku samochodów, które muszą spełniać tak wiele wymagań jak SUV-y. Ich zadaniem jest spodobać się szerokiemu gronu odbiorców. Takie wyzwanie to jednak nie problem dla najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli – takich, ...

3 dni temu

Hyundai Elantra N już bez tajemnic. Warto było czekać

... Sportowa rodzina N oficjalnie zyskała kolejnego przedstawiciela. To Hyundai Elantra N, który w nowoczesnym, odważnie wystylizowanym nadwoziu typu sedan skrywa technikę znaną już ze świetnego i30 N. Takie połączenie może być dla wielu bardzo ...

10 miesięcy temu

Używany Hyundai Elantra (AD) - do ideału trochę brakuje

... Prosta konstrukcja samochodu ma gwarantować bezproblemową eksploatację. Tak będzie, ale w przypadku hyundaia elantry - za kilka lat. Teraz użytkowników trapią drobne usterki, choć to zasadniczo dobra wiadomość. To choroby wieku dziecięcego, ...

10 miesięcy temu

Praktyczny, inteligentny i elektryczny SUV. Hyundai ma na to przepis

... Chęć podążania za modą, zmiana przekonań, próba ratowania świata. Niezależnie od motywacji samochody hybrydowe i elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Przykładem jest Hyundai KONA ... uczynienia samochodów bardziej przyjaznymi ...

3 tygodnie temu

Test wideo: Hyundai Kona N – kto robi tak agresywne crossovery?!

... Hyundai ma dobrą passę, jeśli chodzi o linię N. Każdy kolejny samochód oznaczony tą literą zdobywa rzesze fanów, przede wszystkim za ich sportowe walory. Tylko, gdzie są granice? Jak bardzo sportowy ... 1938 Hyundai Kona N – test wideo Hyundai ...

2 tygodnie temu

Hyundai KONA Hybrid i Electric – moc elektronów

... , ale na końcu i tak okaże się, że najlepszy rezultat daje elektryfikacja układu napędowego – to dlatego, że silnik elektryczny jest rozwiązaniem nadzwyczaj sprawnym. Marka Hyundai, czyli od lat jeden ... Hyundai KONA czerpie energię ...

21 godzin temu

Hyundai IONIQ 5 – elektryczna rewolucja

... . Takim samochodem jest właśnie Hyundai IONIQ 5. Koreańska marka korzystała oczywiście ze swojego wieloletniego doświadczenia w tworzeniu pojazdów elektrycznych, ale wszystkie rozwiązania zastosowane ... % akumulatory naładujemy w zaledwie 18 ...

3 dni temu

Hyundai TUCSON Hybrid. Gdy chcesz się wyróżnić

... Jest wiele sposobów na to, by samochód wyróżniał się na ulicy. Można naszpikować go elektroniką lub stworzyć nieszablonowy design karoserii. Hyundai TUCSON Hybrid posiada obie te cechy. ... Czasy, kiedy samochody zelektryfikowane wyróżniały się ...

4 miesiące temu

Test: Hyundai i30 N – przedlift czy polift? To nie jest oczywiste

... Z tym, że Hyundai i30 N jest jednym z najfajniejszych hot hatchy, raczej nikt nie dyskutuje. Nie jest jednak tajemnicą, że do pełni szczęścia brakowało w nim automatu. Pojawił się przy okazji face liftingu, ale czy faktycznie jest teraz lepszy? ...

3 miesiące temu

Hyundai Santa Fe już bez diesla. Za to z nową, praktyczną wersją

... Największy SUV w europejskiej ofercie Hyundaia doczekał się odświeżonej oferty na rok 2022. Nie wszystkie nowości przypadną do gustu klientom. Z oferty znikają bowiem klasyczne diesle. Na pocieszenie dostaniemy jednak nietypową wersję dla 6 ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie