#SsangYong Korando

SsangYong Korando

SsangYong Korando to kompaktowy SUV crossover (pierwszy segment), którego produkcja odbywała się w okresie między 1983, a 2006 rokiem (W 2010 roku, po czteroletniej przerwie, produkcja Korando ruszyła no nowo). Za konstrukcję modelu odpowiedzialna była firma Geohwa, następnie Dong-A Motor, który przerodził się potem w SsangYong. Nazwa modelu Korando to skrótowiec pochodzący od zdania w języku angielskim - Korea can do (tłumacząc na polski – Korea potrafi).

  • SsangYong Korando produkowany był w latach 1983-2006. Po czteroletniej przerwie produkcja auta ponownie ruszyła
  • Przez krótki okres czasu, w latach 1998 -2000, SsangYong Korando produkowany był na terenie Polski, w Lublinie
  • Przy konstruowaniu SsangYong Korando, wzorowano się na stylistyce amerykańskiego Jeepa
  • Nowy SsanYong Korando pożegnał się z terenowym charakterem i przybrał cechy SUV-a
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8] SsangYong Korando produkowany był w latach 1983-2006. Po czteroletniej przerwie produkcja auta ponownie ruszyła

SsangYong Korando – początki modelu

Na początku SsangYong Korando był niedużym crossoverem. Ta typowa terenówka wytwarzana była na licencji Jeepa CJ-7. Druga generacja Korando (1996 r.) powiększyła swój rozmiar do auta kompaktowego. W Polsce SsangYong Korando występował jako Daewoo Korando (produkcja tego auta odbywała się w Lublinie , w latach 1998-2000).

Patrząc na wygląd zewnętrzny Korando, szybko można odkryć podobieństwo do wspomnianego już Jeepa CJ-7. Mimo to, koncern SsangYong do modelu Korando chciał dodać coś swojego, aby nie przypominał amerykańskiego odpowiednika. Efekt był taki, że Korando, owszem, różniło się pod względem stylistyki od CJ-7, ale nie dorównywał estetyce i harmonii Jeepa. Pomimo tego, Korando posiadał zadowalające właściwości terenowe oraz napęd 4x4.

SsangYong Korando dostępny był w wersji kabriolet lub w wersji zamkniętej. Koreańskie auto z nadwoziem zamkniętym mogło zabrać na swój pokład cztery, sześć, a nawet dziewięć osób! Pod maską Korando znajdował się skromny diesel 2.2, generujący moc 68 KM.

SsangYong Korando – rozwój

Korando II generacji prezentował się znacznie nowocześniej. Auto posiadało płaski i daleko wysunięty przód, stopniowo rozszerzający się do połowy drzwi. Na klapie bagażnika nadal znajdowało się koło zapasowe, a nadwozie było trzydrzwiowe.

Również gamma silników była większa. Pojawiły się jednostki benzynowe: silnik 16V o poj. 2.0, silnik 16 V o poj 2.3, silnik 24V o poj. 3.2, generujące moc rzędu 120 i 140 KM oraz 210 i 220 KM. Wśród diesli pojawił się silnik 2.3 generujący moc 80 KM (wersja z turbosprężarką osiągała moc 101 KM) oraz silnik 2.9 o mocy 99 KM (wersja z turbosprężarką osiągała moc 120 KM). Największa zaś moc, jaką rozwija silnik znajdujący się pod maską Korando, to 220 KM.

Wymiary SsangYong Korando prezentują się następująco: długość – od 4,33 do 4,41 metra, szerokość – od 1,83 do 1,85 metra, wysokość – od 1,67 do 1,84 metra.