Opel Antara

Model
Opel Antara Zobacz 5 zdjęć

Opel Antara

Antara to model SUV-a produkowany od 2006 roku przez niemiecką firmę Adam Opel AG, należącą do amerykańskiego koncernu General Motors.
Nazwa Antara po raz pierwszy pojawiła się przy okazji prezentacji koncepcyjnego samochodu Antara GTC Concept (GTC – Gran Turismo Crossover) na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem. Trzydrzwiowa Antara GTC bazowała na Chevrolecie 2TX. Następnie ten sam wóz w 2006 roku był pokazywany był na salonie samochodowym w Nowym Jorku jako Saturn PreVue.
Do produkcji wszedł jednak wóz z pięciodrzwiowym nadwoziem bazujący na płycie podłogowej Theta, wyprodukowanej przez General Motors. Auto jest też sprzedawane pod różnymi nazwami, takimi jak: Chevrolet Captiva Sport, Daewoo Winstorm MaXX, GMC Terrain, Holden Captiva, Saturn Vue i Vauxhall Antara.
Antara ma ładne nadwozie kombi o długości około 4,5 m, postawione na podniesionym zawieszeniu. Charakterystycznymi cechami wyglądu są elementy nadające terenowy charakter temu Oplowi. Są to czarne plastikowe nakładki na błotniki oraz dość duże zderzaki.
Wnętrze jest duże i nawet wysokie osoby nie powinny mieć problemu ze znalezieniem miejsca na nogi i nad głowami na tylnej kanapie. Nieco problematyczna może być podróż na tylnym fotelu w komplecie trzech osób, ale z pewnością jazda na dłuższych dystansach w takim składzie jest możliwa.
Na pochwałę w Antarze zasługuje jakość wykorzystanych do obudowania kabiny materiałów. Na desce rozdzielczej, boczkach drzwi, a także na fotelach materiały są wytrzymałe, ale też miękkie i przyjemne w dotyku. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna. Spasowanie części nie pozostawia wiele do życzenia i nawet po latach w samochodzie nie powinno nic skrzypieć ani trzeszczeć.
Antara ma też atut w postaci dobrej widoczności ze środka pojazdu. Słupki nie są zbyt grube, więc nie zasłaniają dużej części pola widzenia, a wysoka pozycja sprzyja widoczności przed siebie.
Jednym z poważniejszych minusów jest niewielki jak na tę klasę pojazdów bagażnik, do którego trudno cokolwiek załadować, ponieważ krawędź załadunku znajduje się dość wysoko.
Mimo że Antara ma dość wysokie zawieszenie, nie jest samochodem terenowym, co najwyżej taki udaje. Niemniej jednak można nią wjechać w niezbyt trudny teren.
W latach 2006-2010 w Antarze montowano trzy silniki, z czego dwa były jednostkami benzynowymi. Mniejszy z benzynowców miał 2,4 l objętości skokowej zamkniętej w czterech cylindrach. Rozwijał on moc maksymalną 150 KM, łączono z nim 5-biegową, manualną skrzynię biegów. Większy motor, jednostka V6 o objętości skokowej 3,2 l miała moc 227 KM. Razem z nią instalowano tylko 5-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Mocniejszy silnik był dostępny tylko w bogatszej wersji Cosmo.
Osoby oszczędne mogły wybrać wersję z jednostką dieslowską. Miała ona 2 l objętości skokowej i w zależności od wersji osiągała moc 127 KM lub 150 KM. W tej mocniejszej odmianie nabywca mógł wybrać albo 5-biegową, manualną, albo 5-biegową, automatyczną skrzynię.
W 2010 roku Antara przeszła lifting, który objął nadwozie, wnętrze i paletę silnikową. Z zewnątrz zmienił się przede wszystkim przód wozu. W kabinie poprawiono jakość montażu części i dokonano drobnych zmian w instrumentarium.
Po restylingu pozostał już tylko jeden silnik benzynowy o objętości skokowej 2,4 i mocy 167 KM. Drugim dostępnym motorem jest 2-litrowy turbodiesel w dwóch wariantach mocy – 163 KM i 184 KM. Wszystkie trzy jednostki napędowe są łączone z 6-biegową, manualną lub automatyczną skrzynią o tej samej liczbie biegów.
Do zalet Antary zaliczają się dobre własności jezdne oraz widoczność, wśród wad wymieniane są niezbyt udane skrzynie biegów w autach sprzed modernizacji.

4.07
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
TypSamochód osobowy

Generacje Opel Antara

Inne modele Opel

Oceny użytkowników (8)

Opel Antara: newsy, testy i recenzje

Opel Crossland zgubił X w nazwie, ale zyskał zupełnie nowy przód

... Opel standaryzuje wygląd swoich crossoverów. Crossland (już bez X) zyskał przód, który znamy już z nowej Mokki. Przy okazji dostał też nowe elementy wyposażenia i wersję GS Line. Szkoda tylko, że w gamie nie pojawiły się mocniejsze silniki. ... ...

2 tygodnie temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nowy Opel Mokka już w salonach. Polskie ceny crossovera

... Odważnie wystylizowany, nowoczesny i już bez "X" w nazwie. Zupełnie nowy Opel Mokka oficjalnie zawitał w polskich salonach. Pod względem technicznym auto nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. To samo można powiedzieć o gamie silników i cenach, ...

miesiąc temu

Opel pokazał spalinową Mokkę. Najmocniejszy silnik ma 130 KM

... Jeszcze niedawno mieliśmy okazję przyglądać się elektrycznej wersji Opla Mokka, teraz Niemcy zaprezentowali odmianę napędzaną silnikami spalinowymi. Zmiany od zewnątrz są kosmetyczne, pojawiła się też wersja GS Line. ... Trudno jest rozróżnić ...

2 miesiące temu

SUV GM przechodzi lifting - Opel Antara 2011

... Podczas targów motoryzacyjnych w Bolonii, niewielkim włoskim mieście, Opel zaprezentuje nową nieco odświeżoną wersję kompaktowego SUV-a Antara. Oprócz zmian stylistycznych GM wprowadziło również nowy silnik diesla i podkręciło moc w słabszym ...

dawno temu

Nowy Opel Mokka bez tajemnic. Do wyboru napęd elektryczny i spalinowy

... Opel zaprezentował zupełnie nową odsłoną modelu Mokka. Auto zyskało znacznie nowocześniejszy wygląd i elektryczny napęd, który dotychczas nie był dostępny w ofercie. Fani klasyki nie mają jednak powodów do obaw - "spalinówki" także zagoszczą w ...

4 miesiące temu

Opel Antara z przednim napędem

... Podążając za Volkswagenem Tiguanem Opel również dąży do zwiększenia grona odbiorców oferując swojego SUV'a Antarę w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dzięki usunięciu całego systemu ... jednak dopłacić te niecałe 2 tysiące, gdyż Antara z ...

dawno temu

Opel Vivaro Kombi już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Do wersji Furgon dołącza osobowe kombi, które w razie potrzeby może stać się praktycznym transporterem. Nowy Opel Vivaro Kombi wjeżdża do polskich salonów z ceną 121 400 zł za podstawowy wariant Compact. ... Poszukujący prostego pojazdu do ...

5 miesięcy temu

Używany Opel Astra K w pigułce: ostatni kompaktowy nie francuz

... Opel Astra piątej generacji jest ostatnim kompaktowym modelem niemającym nic wspólnego z koncernem PSA. Jest też trwałą, dopracowaną konstrukcją, a czy będzie ostatnią dobrą, to się jeszcze okaże. Teraz przyjrzyjmy się tej, którą można jeszcze ...

3 miesiące temu

Opel szykuje rajdową Corsę. Tak, będzie elektryczna

... Opel dołącza do grona producentów, którzy rezygnują ze spalinowych wersji aut przygotowanych do motorsportu. Niemiecki producent przewidział specjalną serię ADAC Opel e Rally Cup, która ma wystartować w sezonie 2020/21. Zamówienia na ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie