Renault Captur

Model
Renault Captur Zobacz 7 zdjęć

Renault Captur

To niewielki SUV, którego produkcyjną wersję po raz pierwszy pokazano na genewskim salonie samochodowym wiosną 2013. Pierwszy koncept o tej nazwie również zaprezentowano w Genewie, ale dwa lata wcześniej. W Korei Południowej Renault Captur jest sprzedawany jako Samsung QM3.

Bazą konstrukcyjną dla Renaulta Captura jest Clio 4. generacji. Oba samochody dzielą płyty podłogowe, ale także silniki oraz wiele innych elementów wyposażenia. W bardzo dużym uproszczeniu można napisać, że Captur to uterenowiona wersja Clio, jednak oficjalnie poprzednikiem Captura było Renault Modus.

Poza tym, że Captur ma nieco podniesione zawieszenie w stosunku do tego, co jest w Clio, nie ma elementów podnoszących jego dzielność w terenie. Jedyny oferowany typ napędu to napęd na przednią oś. Oczywiście o jakichkolwiek blokadach mechanizmu różnicowego można tylko pomarzyć, podobnie jak i o reduktorze.

Osobom, którym podoba się wytwarzane obecnie Renault Clio, prawdopodobnie spodoba się też nadwozie Captura. Mięsiste błotniki i wąskie światła przednie sprawiają, że Captur wydaje się być większy niż jest w rzeczywistości, a do tego sprawia wrażenie auta, w którym zainstalowane są bardzo mocne jednostki napędowe.

Wnętrze małego SUV-a Renault bardzo przypomina kabinę pasażerską Renault Clio. Na środku deski rozdzielczej dominuje wielki wyświetlacz. Jest on otoczony jeszcze większym elementem z tworzywa sztucznego pomalowanym na czarny fortepianowy kolor. Materiały są dobrej jakości i dobrze spasowane.

W Capturze pasażerowie odnajdą sporo schowków, wśród których największym jest ten przed pasażerem. Bagażnik ma 377 litrów objętości, ale można go powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu. Wtedy można zyskać dodatkowo prawie 80 litrów. Złożenie oparcia tylnej kanapy skutkuje wzrostem objętości bagażnika do 1235 litrów.

Auta przeznaczone na polski rynek dostępne są z czterema pakietami wyposażenia: Life, Zen, Intens oraz Holly Hansen. Tylko Zen i Intens oferowane są z pełną paletą silnikową, która wcale nie jest przesadnie bogata.

Niezależnie od wybranej opcji wyposażenia klient zawsze dostanie co najmniej ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki gazowe, ASR i Isofix z tyłu. Zaskakujące jest to, że w najtańszej wersji za choćby manualną klimatyzację trzeba zapłacić aż 2000 zł. Automatyczna w odmianie Life nie jest w ogóle dostępna.

W droższych pakietach w cenie auta lub dodatkowo dostępne są takiej dodatki jak czujnik deszczu, czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane tylne szyby i podgrzewane przednie fotele.

Oferta silnikowa jest bardzo wąska i obejmuje dwa silniki benzynowe i jednostkę dieslowską. Najsłabszy w palecie jest 0,9-litrowy benzynowiec o mocy zaledwie 90 KM i momencie obrotowym 135 Nm. Natomiast drugi z motorów spalających benzynę (o objętości 1,2 l) ma moc 120 KM. Dopiero taka liczba koni mechanicznych przekłada się na przyzwoite osiągi na drodze.

Turbodiesel ma moc 90 KM, a ponieważ Captur z tym silnikiem jest cięższy, jazda nim nie należy do przyjemności. Przyspieszenie do setki w 13,5 s dalekie jest od sportowych osiągów. Za to średnie spalanie paliwa waha się w granicach 4-4,5 l. Pod tym względem motory benzynowe wypadają znacznie gorzej.

Podstawowy silnik jest dostępny tylko z 5-biegową ręczną skrzynią biegów, 120-konny agregat sprzedawany jest wyłącznie z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Jedynie w przypadku diesla nabywa ma wybór między 6-biegową manualną skrzynią a również 6-biegową przekładnią zautomatyzowaną, wyposażoną w dwa sprzęgła.

Ceny Captura startują w Polsce od 54 600 zł (stan na 30 sierpnia 2014 r.)

4.00
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Captur

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (2)

Renault Captur: newsy, testy i recenzje

Renault Captur na ostro. Wersja R.S. Line wygląda naprawdę dobrze

... Po Clio przyszedł czas na Captura. Francuski oddział Renault pochwalił się nowym wariantem wyposażenia, jakim jest R.S. Line. To sportowo nacechowane wydanie zdecydowanie może się podobać. Co więcej, w gamie znajdziemy tylko mocniejsze napędy. ...

2 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

10 miesięcy temu

Renault Arkana z polskimi cenami. To kompakt większy od Kadjara

... Renault wprowadza na polski rynek kolejnego SUV-a, tym razem z mocno opadającym dachem. Arkana jest już znana z rynku rosyjskiego, lecz oferowane pojazdy w Europie będą oparte na zupełnie nowej platformie. Poznaliśmy też polskie ceny. ... ...

18 godzin temu

Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

... Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem. ... Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych ...

4 tygodnie temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... Choć ...

10 miesięcy temu

Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić!

... Czy zakup własnej lawety, na przykład takiej zbudowanej na renault masterze, może być opłacalny? ... Dostaliśmy do testów Renault Master z zabudową typu laweta. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest mieć taki samochód jako osoba prywatna i czy ...

miesiąc temu

Renault prezentuje hybrydy: Captur E-Tech Plug-in oraz Clio E-Tech

... Hybrydowe Renault Captur oraz Clio były już zapowiedziane, ale dopiero teraz doczekały się oficjalnej premiery. Nazywają się E-Tech i mają różne napędy. Ten pierwszy jest hybrydą typu plug-in, a drugi korzysta z tradycyjnego rozwiązania. ... ...

dawno temu

Nowe Renault Captur wycenione. Kosztuje co najmniej 66 900 zł

... Druga generacja Renault Captur wjeżdża do polskich salonów. Auto jest większe i dojrzalsze niż poprzednik, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową odmianę trzeba wyłożyć niecałe 67 tysięcy złotych. Klienci mogą wybierać spośród ...

dawno temu

Renault Captur w polskich salonach sprzedaży

... Ceny Renault Captur w Polsce startują od 53 900 zł. ... Ceny Renault Captur w Polsce startują od 53 900 zł. Captur to miejski crossover, który został po raz pierwszy pokazany w styczniu, a oficjalną premierę dla szerokiej publiczności miał w ...

dawno temu

Renault Captur w wersji Helly Hansen

... Renault połączyło siły ze znanym producentem odzieży sportowej i turystycznej w celu stworzenia specjalnej odmiany modelu Captur. ... Helly Hansen specjalizuje się w produkcji ubrań, obuwia i akcesoriów m.in. dla miłośników żeglarstwa, ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie