Peugeot 508

Model
Peugeot 508 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 508

Peugeot 508 jest dużym, rodzinnym samochodem segmentu D, który w 2010 roku zastąpił dwa auta z gamy francuskiego producenta: 407 i 607. Dzieli platformę oraz znaczną część mechaniki z drugą generacją Citroëna C5, z którym jest wytwarzany w fabryce koncernu PSA - Plant Rennes oraz w chińskim Wuhan, dla tamtejszego rynku.

W porównaniu z 407 samochód stał się nieco bardziej dostojny i dojrzały. Nadal łączy ostre cięcia z łukowatymi liniami karoserii, jednak przez konieczność zastąpienia aut dwóch segmentów (D oraz E) musiał stać się zarówno stonowanym, prestiżowym wozem, jak i funkcjonalną limuzyną dla aktywnej rodziny. Zabieg się udał - front auta łączy charakterystyczną atrapę chłodnicy z trójkątnymi reflektorami. Profil charakteryzuje się zaokrągloną linią okien, a tylna część nadwozia urzeka lampami z przetłoczeniami przywodzącymi na myśl pazury lwa oraz listwą biegnącą przez szerokość klapy bagażnika. Nadwozie urosło o prawie 12 cm (mierzy 4792 mm długości, 1853 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości), dzięki czemu zwiększyła się przestrzeń wewnątrz francuskiej limuzyny. Z łatwością zmieści się w niej komplet pięciu pasażerów oraz ich bagaż. Kufer w odmianie sedan liczy 515 l pojemności, a w wersji kombi 560 l, z możliwością powiększenia do 1598 l poprzez złożenie oparć tylnej kanapy.

Deska rozdzielcza Peugeota 508 to jeden z najlepiej wykonanych kokpitów w tym segmencie. Elegancka stylistyka, świetna jakość materiałów oraz nienaganne spasowanie pozwala poczuć się jak w luksusowej limuzynie. Na tunelu środkowym umieszczono joystick do sterowania komputerem pokładowym oraz parametrami samochodu. Naprzeciw drążka zmiany biegów, w pionową ścianę konsoli centralnej, wbudowano panel odpowiadający za klimatyzację oraz zestaw audio. Nad uchwytami na kubki, pomiędzy kratkami nawiewów, ulokowano wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ABS, kontrolę trakcji, 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy przyzwoicie grające radio. W opcji znajdują się m.in. podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory biksenonowe, chłodzony schowek, system bezkluczykowy czy rozbudowany zestaw audio.

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku Francuzi zaprezentowali model 5 by Peugeot, który zwiastuje nadejście 508 Coupé. Pojazd ten ma pojawić się w oficjalnej sprzedaży na przełomie 2012 i 2013 roku. Frankfurckie Motor Show w 2011 roku przyniosło z kolei koncepcyjny samochód nazwany 508 RXH. Auto zostało zbudowane na bazie 508 w odmianie kombi i oprócz nieznacznie podniesionego zawieszenia oraz kilku stylistycznych zmian ma elektryczny motor wspierający silnik wysokoprężny. Specjalna edycja, która ma wejść do produkcji w 2013 roku, będzie zadowalała się około 4,2 l oleju napędowego na 100 km.

Do napędu fabrycznych aut producent przewidział 6 jednostek. Silniki benzynowe to 1,6 VTI o mocy 120 KM oraz 1,6 THP generujące 156 KM. Peugeot postawił na siłę motorów wysokoprężnych. W ofercie znajdują się 4 diesle. Najsłabszy z nich - 1,6 HDi, dysponuje 112 KM. Mocniejszy jest 2,0 HDi (140 KM lub 163 KM), a na szczycie oferty stoi 2,2 HDi o mocy 204 KM. Samochód z tą jednostką napędową rozpędza się do 100 km/h w 8,2 s i może mknąć 235 km/h. Do przeniesienia mocy na asfalt służą 5- i 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6-stopniowe automaty.

3.82
Ocena na postawie 25 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 508

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (7)

Peugeot 508: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 3: Concept 13

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

5 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

9 miesięcy temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

11 miesięcy temu

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

4 tygodnie temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

4 tygodnie temu

Peugeot 508 – teraz w wersji HYbrid4

... Peugeot wprowadza do swojej oferty następną hybrydę - model 508 HYbrid4. Dołącza on do 3008 HYbrid4 i 508 RXH. ... Peugeot wprowadza do swojej oferty następną hybrydę - model 508 HYbrid4. Dołącza on do 3008 HYbrid4 i 508 RXH. Jest to trzecia ...

dawno temu

Wszędobylski Peugeot 508 RXH ujawniony!

... Peugeot ujawnił swoje najnowsze dzieło - model 508 RXH, który jest lekko podniesioną i wyposażoną w napęd na wszystkie 4 koła wersją modelu 508 SW. ... Peugeot ujawnił swoje najnowsze dzieło - model 508 RXH, który jest lekko podniesioną i ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie