Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 508

Model
Peugeot 508 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 508

Peugeot 508 jest dużym, rodzinnym samochodem segmentu D, który w 2010 roku zastąpił dwa auta z gamy francuskiego producenta: 407 i 607. Dzieli platformę oraz znaczną część mechaniki z drugą generacją Citroëna C5, z którym jest wytwarzany w fabryce koncernu PSA - Plant Rennes oraz w chińskim Wuhan, dla tamtejszego rynku.

W porównaniu z 407 samochód stał się nieco bardziej dostojny i dojrzały. Nadal łączy ostre cięcia z łukowatymi liniami karoserii, jednak przez konieczność zastąpienia aut dwóch segmentów (D oraz E) musiał stać się zarówno stonowanym, prestiżowym wozem, jak i funkcjonalną limuzyną dla aktywnej rodziny. Zabieg się udał - front auta łączy charakterystyczną atrapę chłodnicy z trójkątnymi reflektorami. Profil charakteryzuje się zaokrągloną linią okien, a tylna część nadwozia urzeka lampami z przetłoczeniami przywodzącymi na myśl pazury lwa oraz listwą biegnącą przez szerokość klapy bagażnika. Nadwozie urosło o prawie 12 cm (mierzy 4792 mm długości, 1853 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości), dzięki czemu zwiększyła się przestrzeń wewnątrz francuskiej limuzyny. Z łatwością zmieści się w niej komplet pięciu pasażerów oraz ich bagaż. Kufer w odmianie sedan liczy 515 l pojemności, a w wersji kombi 560 l, z możliwością powiększenia do 1598 l poprzez złożenie oparć tylnej kanapy.

Deska rozdzielcza Peugeota 508 to jeden z najlepiej wykonanych kokpitów w tym segmencie. Elegancka stylistyka, świetna jakość materiałów oraz nienaganne spasowanie pozwala poczuć się jak w luksusowej limuzynie. Na tunelu środkowym umieszczono joystick do sterowania komputerem pokładowym oraz parametrami samochodu. Naprzeciw drążka zmiany biegów, w pionową ścianę konsoli centralnej, wbudowano panel odpowiadający za klimatyzację oraz zestaw audio. Nad uchwytami na kubki, pomiędzy kratkami nawiewów, ulokowano wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ABS, kontrolę trakcji, 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy przyzwoicie grające radio. W opcji znajdują się m.in. podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory biksenonowe, chłodzony schowek, system bezkluczykowy czy rozbudowany zestaw audio.

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku Francuzi zaprezentowali model 5 by Peugeot, który zwiastuje nadejście 508 Coupé. Pojazd ten ma pojawić się w oficjalnej sprzedaży na przełomie 2012 i 2013 roku. Frankfurckie Motor Show w 2011 roku przyniosło z kolei koncepcyjny samochód nazwany 508 RXH. Auto zostało zbudowane na bazie 508 w odmianie kombi i oprócz nieznacznie podniesionego zawieszenia oraz kilku stylistycznych zmian ma elektryczny motor wspierający silnik wysokoprężny. Specjalna edycja, która ma wejść do produkcji w 2013 roku, będzie zadowalała się około 4,2 l oleju napędowego na 100 km.

Do napędu fabrycznych aut producent przewidział 6 jednostek. Silniki benzynowe to 1,6 VTI o mocy 120 KM oraz 1,6 THP generujące 156 KM. Peugeot postawił na siłę motorów wysokoprężnych. W ofercie znajdują się 4 diesle. Najsłabszy z nich - 1,6 HDi, dysponuje 112 KM. Mocniejszy jest 2,0 HDi (140 KM lub 163 KM), a na szczycie oferty stoi 2,2 HDi o mocy 204 KM. Samochód z tą jednostką napędową rozpędza się do 100 km/h w 8,2 s i może mknąć 235 km/h. Do przeniesienia mocy na asfalt służą 5- i 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6-stopniowe automaty.

3.77
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 508

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (6)

Peugeot 508: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

9 miesięcy temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

9 miesięcy temu

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... Samochód zadebiutował w 2013 r., czyli rok po ...

tydzień temu

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

4 tygodnie temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... ...

dawno temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

11 miesięcy temu

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi - polska gama i cenniki

... Po premierze bezkompromisowego sedana, na polskim rynku pojawiła się wersja SW nowego PEUGEOT 508. Nowy PEUGEOT 508 SW czerpie inspiracje ze świata nadwozi shooting brake i łamie wszystkie kanony ... obowiązujące na konkurencyjnym rynku modeli ...

11 miesięcy temu

Test Peugeota 508: auto dla kierowcy, stworzone na długie trasy

... Po pierwszym kontakcie z Peugeotem 508 w marcu, zadeklarowałem dość odważnie, że mogę nim pojechać na koniec świata. Tyle czasu nie mam, ale wybrałem się na koniec Polski, by potwierdzić to, co tak na dobrą sprawę mi się wydawało. Nie byłem ...

dawno temu

Nowy Peugeot 508: auto, którym mogę jechać na koniec świata

... W dniu premiery Peugeota 508 okrzyknięto najpiękniejszym modelem klasy średniej, a to samo powtórzyło się przy odmianie kombi. Jednak dopiero jazda tym autem pokazuje, że piękno nie jest jego jedyną zaletę. Jest tak wygodny, że chciałoby się nim ...

dawno temu

Peugeot 508 – teraz w wersji HYbrid4

... Peugeot wprowadza do swojej oferty następną hybrydę - model 508 HYbrid4. Dołącza on do 3008 HYbrid4 i 508 RXH. ... Peugeot wprowadza do swojej oferty następną hybrydę - model 508 HYbrid4. Dołącza on do 3008 HYbrid4 i 508 RXH. Jest to trzecia ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie