Peugeot 5008

Model
Peugeot 5008 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 5008

Peugeot 5008 to auto segmentu K, które zadebiutowało w czerwcu 2009 roku. Crossover budowany we francuskim Sochaux jest mocno spokrewniony technologicznie z Citroënem Grand C4 Picasso. Producent twierdzi, że nazwa nowego modelu nie jest przypadkowa. Cyfra 5 oznacza pojazdy rodzinne, podwójne środkowe zero przejmuje nazewnictwo właściwe autom wysokim pod względem budowy i miejsca kierowcy, z kolei 8 określa generację, do której samochód należy.

Peugeot 5008 charakteryzuje się oryginalną stylistyką. W mniejszym stopniu nawiązuje on do przyjętej ostatnio linii Peugeota, jednak ma liczne elementy, które nie pozwalają zapomnieć, jaka to marka. W przedniej części samochodu uwagę zwraca agresywnie narysowany potężny zderzak. Jego dolna część ma trójsegmentową budowę i jest okryta trzema srebrnymi poprzeczkami. U ich krańców znajdują się okrągłe światła halogenowe. Wyżej, tuż nad powierzchnią przeznaczoną do zamocowania tablicy rejestracyjnej, designerzy narysowali kolejny wlot powietrza ze srebrną kreską pośrodku. Mocno wygięte reflektory zostały ulokowane nad poziomymi wlotami przyozdobionymi chromowaną otoczką. Stylistyka frontu przypieczętowana jest potężnym logo ze srebrną obwódką.

Z profilu design Peugeota 5008 intryguje chromowaną linią, ciągnącą się od początku mocno pochylonego słupka A aż do zachodzących niemal na błotniki wygiętych kloszy lamp tylnych. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest słupek D pomalowany na czarno, który świetnie komponuje się z seryjnie montowanymi ciemnymi szybami.

Nadwozie Peugeota 5008 mierzy 4529 mm długości, 1837 mm szerokości oraz 1639 mm wysokości, dzięki czemu foremna karoseria zmieści komplet pasażerów. Może ich być nawet 7. Wnętrze nie jest na tyle duże, żeby pomieścić taką gromadę, dlatego optymalnym wyborem będzie pięć osób plus bagaż, a ławkę zamontowaną w bagażniku lepiej traktować jako ostatnią deskę ratunku. Dla siedmioosobowych rodzin Peugeot ma w ofercie model 807. Kiedy dodatkowe siedziska 5008 znajdują się w podłodze, przestrzeń bagażowa wynosi 579 l. Przesunięcie tylnej kanapy maksymalnie do przodu pozwala uzyskać 678 l pojemności. Jeśli potrzeba, drugi rząd siedzeń 5008 również można złożyć, dzięki czemu dwójka pasażerów będzie miała do dyspozycji kufer o pojemności 2506 l (do linii dachu).

Producent przewidział dwie wersje wyposażeniowe Peugeota 5008: Trendy i Premium. W bogatszej odmianie, oprócz standardowo montowanego ABS z ESP, elektryki szyb i foteli, 6 poduszek powietrznych czy klimatyzacji, często znajdują się m.in. skórzana tapicerka, świetne audio z systemem multimedialnym w zagłówkach, panoramiczny dach czy podgrzewane i wentylowane fotele.

Do napędu 5008 producent przewidział dwie jednostki benzynowe oraz trzy diesle. W pierwszej grupie są silniki 1,6 VTi (120 KM) i 1,6 THP (156 KM). Można także zamówić motory wysokoprężne; do wyboru są jednostki 1,6 HDi (110 KM) oraz 2,0 HDi (150 KM lub 163 KM). Najmocniejszy silnik w gamie oprócz zadowalających osiągów cechuje się także całkiem przyzwoitym spalaniem (około 6,8 l oleju napędowego na każde 100 km). Moc przekazywana jest na przednią oś przez 5- lub 6-biegową skrzynię manualną albo 6-stopniowy automat.

4.12
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Inne modele Peugeot

Peugeot 5008: newsy, testy i recenzje

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy faktycznie francuska marka ma do zaoferowania coś więcej. I kilka razy zaskoczyło mnie to, co peugeot ma na pokładzie. ... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze ...

2 miesiące temu

Tola Szlagowska i Mercedes EQA, czyli "Pokolenie Wrażliwców"

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 i 5008 po liftingu już dostępne. Polskie ceny modeli

... Peugeot 3008 i jego większy brat 5008 doczekały się odświeżonych wersji z nowocześniejszym przodem i bogatszym wyposażeniem. Właśnie poznaliśmy polskie ceny oraz specyfikację obu modeli. ... Obecna generacja Peugeota 3008 debiutowała w 2016 ...

9 miesięcy temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

4 tygodnie temu

Nowy Peugeot 5008 (2017) - premiera

... Koncern PSA, a konkretnie Peugeot prezentuje kolejnego, choć nie ostatniego crossovera w swojej gamie. To druga generacja modelu oznaczonego kodem 5008 i podobnie jak mniejszy 3008, z minivana przeobraża się w auto uterenowione. ... na takie ...

dawno temu

Peugeot 5008 po faceliftingu jedzie do Frankfurtu

... Peugeot, który podczas tegorocznych targów we Frankfurcie postawi na sport, nie zapomina o odświeżaniu samochodów ze swojej oferty. Po prezentacji 3008 z typowym dla wszystkich nowych aut tej marki przodem czas na prezentację nowej twarzy ...

dawno temu

Peugeot 5008 - idzie nowe

... Francuska prasa motoryzacyjna wspomina o nowym kompaktowym vanie w gamie Peugeot. Premiera ma nastąpić podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Według wiarygodnych źródeł, auto będzie nosić oznaczenie 5008. ... będzie nosić ...

dawno temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

4 miesiące temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie