Peugeot 5008 też odświeżony. Zmieniono w nim to samo, co u mniejszego brata

Podobnie jak mniejszy SUV Peugeota – model 3008 – lifting przeszedł jego większy brat 5008. Auto zostało odświeżone głównie wizualnie i wyposażone w systemy umożliwiające jazdę niemal w pełni autonomiczną.

Peugeot 5008 zyskał nowy wygląd i kilka elementów wyposażenia.Peugeot 5008 zyskał nowy wygląd i kilka elementów wyposażenia.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zmiany zewnętrzne są dokładnie takie same jak w 3008, ponieważ to podobne samochody. Bardziej wyrazisty wygląd, większy przedni grill oraz ostrzej narysowane krawędzie mają jeszcze mocniej pobudzać zmysły – coś, co Peugeot robi od kilku lat wyśmienicie. Nowe są także lakiery i wzory felg.

Peugeot 5008 (2020)
Peugeot 5008 (2020) © fot. mat. prasowe

Ważniejszą nowością jest jednak odświeżony wirtualny kokpit. Ma przekątną 12,3 cala, czyli większą niż ekran środkowy, który ma 10 cali. Ma być czytelniejszy i szybciej się odświeżać. To samo ma dotyczyć multimediów i bardzo dobrze, bo są piętą achillesową nowych modeli tej marki. Patrząc na zdjęcia prasowe, trudno mi w to uwierzyć, bo widzę dokładnie ten sam interfejs, ale sprawdzimy to podczas pierwszych testów.

Nowym standardem jest selektor wyboru trybów jazdy we wszystkich autach wyposażonych w przekładnię automatyczną.

Peugeot 5008 (2020)
Peugeot 5008 (2020) © fot. mat. prasowe

Nowe technologie i "stare" silniki

Odświeżony Peugeot 5008 pojedzie niemalże autonomicznie, pod warunkiem, że trzymacie dłonie na kierownicy i nie zatrzymacie się w korku na dłużej niż 3 sekundy. Do tego w nocy oświetli drogę nowymi reflektorami, a w razie potrzeby pokaże żywe istoty przed pojazdem dzięki systemowi Night Vision z kamerą termowizyjną. To rozwiązania przeniesione z wyżej pozycjonowanego Peugeota 508, które są jedną z większych zalet tego modelu.

Poza tym auto ma mieć wszystkie udogodnienia w zakresie wspomagania jazdy i systemów bezpieczeństwa, jakie są dostępne w autach tej marki.

Peugeot 5008 (2020)
Peugeot 5008 (2020) © fot. mat. prasowe

Silniki pozostają praktycznie bez zmian, a jedyną informacją producenta jest to, że wszystkie spełniają najnowsze normy emisji spalin. Benzyniaki zatem są wyposażone w filtr cząstek stałych, podobnie jak diesle.

Gama jednostek benzynowych składa się z dwóch silników. Mniejszy o pojemności 1,2 litra rozwija moc 130 KM i będzie oferowany z manualem lub automatem, a większy 1,6 litra o mocy 180 KM tylko z automatem.

Diesle też są dwa. Mniejszy o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, oferowany z manualem i automatem. Większy 2-litrowy o mocy 180 KM tylko z automatem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥