Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Peugeot 308

Model
Peugeot 308 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 308

Peugeot 308 to następca produkowanego od 2001 roku modelu 307. Nowe auto zadebiutowało na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Powstawało pod kodem rozwojowym "Project 77" i było pierwszym samochodem z oznaczeniem modelowym X08.

Nowy wóz bazował na poprzedniku, jednak nadwozie całkowicie przebudowano, samochód stał się szerszy i dłuższy. Charakteryzuje się bardzo niskim oporem powietrza (cx = 0,29, a po liftingu cx = 0,28) oraz wysoką notą osiągniętą podczas testów instytutu do badań bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP. Pięć gwiazdek stawia 308 w grupie najbezpieczniejszych samochodów segmentu C. Wizja auta względem poprzednika w zasadzie pozostała niezmieniona - to nadal ładny hatchback o ociężałej stylistycznie przedniej i ściętej tylnej części nadwozia. Front zyskał bardziej rozbudowany pas, z jeszcze większym wlotem w zderzaku oraz estetycznie zabudowanymi halogenami u jego brzegów.

Peugeot nie zmienił stylu zapoczątkowanego wraz z wejściem w XXI wiek i nadal stawia na ostry charakter swoich produktów. W 308 tendencję tę potwierdzają chociażby przednie skośne reflektory, przetłoczenia w drzwiach bocznych oraz wcinające się w klapę bagażnika klosze lamp czy owalna tylna szyba. Powiększone nadwozie liczy 4276 mm długości, 1815 mm szerokości oraz 1498 mm wysokości. Samochód jest oferowany jako 5-drzwiowy hatchback (na nielicznych rynkach również jako 3-drzwiowa odmiana), funkcjonalne kombi Estate (dostępne także jako SW w 5- lub 7-osobowej odmianie), oryginalne 2-drzwiowe CC (coupé-cabrio) ze składanym sztywnym dachem, a od 2011 roku na rynku chińskim również w postaci sedana o przeciętnej urodzie.

Standardowy, 5-drzwiowy hatchback ma 348 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu oparć tylnej kanapy może zostać zwiększona do 1201 l. Deska rozdzielcza Peugeota 308 łączy nowoczesność z nawiązaniem do klasycznych rozwiązań firmowych. Drążek zmiany biegów otoczony jest chromowaną wstawką, a tuż obok białych tarcz zegarów umiejscowiono trzy okrągłe nawiewy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza oraz ich spasowanie stoją na najwyższym europejskim poziomie. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. układy stabilizujące tor jazdy, 6 poduszek powietrznych, wspomaganie kierownicy regulowanej w dwóch płaszczyznach, elektryczne okna, klimatyzację manualną czy dobrej jakości nagłośnienie. Auto może zostać doposażone w skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, panoramiczny dach, automatyczną klimatyzację czy tempomat.

W 2011 roku Peugeot 308 przeszedł facelifting, dzięki któremu zyskał odświeżony front oraz drobne zmiany w tylnej części. Warto wspomnieć, że najbardziej efektowny samochód w gamie producenta - model RCZ - powstał właśnie na bazie 308. Odmiana SW została wybrana najlepszym samochodem rodzinnym roku 2008 w Szwecji. W plebiscycie zorganizowanym przez pismo "Motorforaren" jurorzy docenili Peugeota m.in. za wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, aspekty ekologiczne, stosunek wartości do ceny oraz koszty eksploatacyjne.

Do napędu Peugeota 308 inżynierowie przeznaczyli 10 silników. Jednostki benzynowe są reprezentowane przez 16-zaworowe motory 1,4 VTi (95 KM), 1,6 VTi (120 KM), 1,6 THP (140 KM, 150 KM lub 175 KM) oraz 1,6 GTi generujący 200 KM. Klient może wybrać także jeden z kilku diesli. Najsłabszy z nich (1,6 l) rozwija moc 90 KM, choć występuje również w odmianie 110 KM. Mocniejsze 2,0 HDi można zakupić w wersji o mocy 136 KM lub 163 KM. Samochód napędzany na oś przednią sprzęgany jest z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną albo 4- lub 6-stopniowym automatem.

4.22
Ocena na postawie 50 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 308

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (9)

Peugeot 308: newsy, testy i recenzje

ŠKODA ENYAQ IV - elektrykiem w trasę przez Polskę

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

tydzień temu

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

dawno temu

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... wadą modelu i najczęściej denerwuje ...

dawno temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

2 miesiące temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

3 miesiące temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

5 miesięcy temu

308 wspomnień z tygodnia z dwoma wersjami Peugeot 308

... Pobudzający, relaksujący, niezapomniany i skłaniający do refleksji: tydzień z dwiema krańcowo odmiennymi wersjami Peugeot 308 był wyjątkową przygodą, która dała nam wiele zaskakujących przeżyć i obserwacji. Oto najciekawsze z nich. ... ...

dawno temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie