Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje

Jeśli w planach macie zakup kompaktowego kombi, to do wyboru jest naprawdę sporo modeli. Jest Golf kombi, Octavia kombi, Kia Ceed, Leon, Corolla, Focus. Naprawdę jest w czym wybierać. Niestety, przy takiej liczbie tego samego rodzaju samochodów bardzo łatwo można zgubić się w tłumie. Jest jednak jeden model, który teraz na pewno wam na to nie pozwoli. Nowy Peugeot 308 SW.

Mateusz Żuchowicz

Peugeot 308 SW — test wideo

To, jaki Peugeot zrobił niesamowity krok naprzód z tym modelem, może wam udowodnić tylko porównanie z jego poprzednią generacją. Jeśli chodzi o różnice w wyglądzie, to nawet nie próbuję wam wymieniać, co się zmieniło. Powiem krótko. Wszystko!

Nie wiem, czy jest choć jedna rzecz, która została przeniesiona z drugiej do trzeciej generacji. Nie wiem, czy oglądaliście mój test nowego 308 w wersji hatchback, ale tam dość mocno podkreśliłem, że 308 drugiej generacji był cichociemnym rynku hatchbacków. Jego zaletą było to, że po prostu był. Teraz to już zupełnie inna bajka. Spójrzcie na trzecią generację. W hatchbacku wyglądała wręcz genialnie, ale kombi to — moim zdaniem — jeszcze stopień wyżej. Oczywiście wygląd z zewnątrz to nie są jedyne różnice.

We wnętrzu częścią wspólną jest tylko charakterystyczna dla Peugeota malutka kierownica. Tyle. Próżno tutaj szukać innych podobieństw. Zrezygnowano z minimalistycznej deski rozdzielczej pozbawionej przycisków i postanowiono na dużo ciekawszy design z normalnymi fizycznymi przyciskami oraz cudownym panelem, na który możecie wyciągnąć to, co was najbardziej interesuje. Nie wiem, jak długo będę podziwiał model Peugeota za to rozwiązanie, ale jak widać, nie zanosi się, że szybko mi przejdzie.

Niestety, jest jeszcze kwestia ceny nowego Peugeota 308 SW. Cztery miesiące temu, kiedy testowałem odmianę hatchback, zwróciłem uwagę na wysoką cenę. Ona — niestety — nie zmalała, a wręcz odwrotnie. Czasy, w których żyjemy, wywróciły wszystko do góry nogami. Zapraszam was na test wideo.

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć