MG TF 2 generacji

Generacja
MG TF 2 generacji Zobacz 5 zdjęć

Model TF zbudowany jest na tej samej płycie podłogowej, na której powstało starsze MG F. Z tego powodu samochód ma podobne rozmiary zewnętrzne i przestrzeń w kabinie pasażerskiej.

Nadwozie TF zmieniło się gruntownie w stosunku do wersji F. Auto zyskało charakterystyczne ostre linie. Z wizualnych zmian najbardziej w oczy rzucają się zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki oraz przednie światła. Karoseria stała się bardziej wyrazista.

Niestety ilość miejsca dla pasażerów w kabinie nie uległa zmianie. Wysoki kierowca i pasażer muszą liczyć
się z brakiem miejsca na nogi (nawet przy odsuniętym do końca fotelu) oraz ograniczoną ilością przestrzeni nad głowami przy zamkniętym dachu. Szczególnie ostatni problem może być zaskakujący, bo TF miało dość nisko umieszczone fotele.

Nie zniknęła też inna przypadłość foteli. Były one nadal zbyt miękkie jak na potrzeby samochodu sportowego. Jeśli dodać do tego słabe trzymanie boczne siedzeń, okazuje się, że MG TF nie da się jeździć z większymi prędkościami na torze. Nie można mieć jednak większych zastrzeżeń do komfortu, jaki dają siedzenia pasażerom w normalnym ruchu. W modelu TF wprowadzono także nową deskę rozdzielczą.

Do dużych plusów TF należy wysokowydajne ogrzewanie kabiny, które poprawiło się znacznie w porównaniu ze starszym MG F.

Silnik, tak jak w poprzedniku, nadal montowany był centralnie przed tylną osią i napędzał tylne koła. Instalowano tylko jedną jednostkę napędową o objętości skokowej 1,8 l. W najsłabszym wariancie miała ona moc 116 KM, co było wartością zbyt niską jak na auto sportowe. Lepszą dynamiką charakteryzowała się wersja o mocy 136 KM.

W 2007 roku pod firma MG Rover trafiła pod skrzydła chińskiej firmy Nanjing Automobile Group. Chińczycy przenieśli produkcję do swojej ojczyzny, a samochody na rynek europejski składane były w systemie CKD w brytyjskiej miejscowości Longbridge.

W stosunku do TF pierwszej serii ulepszony wóz miał odnowiony przedni zderzak i atrapę chłodnicy. Większość jednak elementów przeniesiono z auta pierwszej generacji. W związku z tym niewiele się zmieniło, jeśli chodzi o trwałość manualnej skrzyni biegów, w której nadal słabym punktem były często psujące się synchronizatory.

Po wznowieniu produkcji MG wypuścił ekskluzywną wersję LE500, którą ograniczono do 500 egzemplarzy. Samochód charakteryzował się m.in. podgrzewanymi skórzanymi fotelami i podgrzewaną tylną szybą przeniesionymi z modelu z 2005 roku.

Ponadto LE500 miał skórzaną tapicerkę na desce rozdzielczej i drzwiach, dach twardy jako wyposażenie dodatkowe, radio z odtwarzaczem płyt CD i playerem MP3, światła przeciwmgielne, tylne czujniki parkowania i 16-calowe nowe felgi.

Auto było droższe od dużo nowocześniejszej Mazdy MX-5 i między innymi w tym upatruje się słabej sprzedaży MG. Z ledwością udało się sprzedać wszystkie spośród 500 sztuk, wśród których każda miała tabliczkę z indywidualnym numerem.

Model LE500 został zastąpiony wersją 135, a niedługo potem pojawiła się kolejna specjalna odmiana, tym razem świętująca 85-lecie firmy MG Rover. Ta ostatnia wersja okazała się kompletną klapą – znalazło się tylko 50 chętnych na ten wóz.

W październiku 2009 roku produkcję wstrzymano z powodu bardzo niskiej sprzedaży i ogólnie panującej recesji na rynku samochodowym. Były też problemy z terminowym dostarczaniem części przez poddostawców.

Na początku 2010 roku produkcję uruchomiono ponownie, licząc na większą sprzedaż. Niestety i tym razem auta schodziły z salonów bardzo słabo.

Ostatecznie wytwarzanie modelu TF (II) zakończono w marcu 2011 roku. Przez ten czas wyprodukowano zaledwie 906 sztuk. Ostatnie kilka egzemplarzy nabyli pracownicy firmy MG.
Konsorcjum Nanjing planuje zastąpienie modelu TF zupełnie nowym roadsterem w 2013 roku.

3.51
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
ModelMG TF
Produkcja od2002
Produkcja do2011

Inne generacje MG TF

Inne modele MG

MG TF 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie