Seat Altea XL

Generacja
Seat Altea XL

Obecnie oferowane są trzy wersje nadwoziowe Altei: standardowa, XL oraz Freetrack. XL to wydłużona o 18,7 cm i nieznacznie poszerzona wersja standardowa, oferująca więcej przestrzeni w bagażniku (pojemność przestrzeni bagażowej wzrosła z 409 do 532 l). Rozstaw osi pozostał bez zmian. Altea XL to propozycja dla tych, którzy nie chcą mieć zwykłego kombi, a standardowa Altea ma niewystarczająco duży bagażnik.

Altea XL znajduje się na rynku od listopada 2006 roku, zaliczana jest do segmentu compact MPV (Multi-purpose Vehicle). Dodatkowym udogodnieniem Altei XL w stosunku do standardowej wersji jest możliwość przesuwania tylnej kanapy i regulowania tym samym ilości miejsca na nogi i pojemności bagażnika. Dzięki temu zabiegowi bagażnik można powiększyć aż do 635 l (po całkowitym złożeniu kanapy do 1604 l). Podróżując wersją XL, podobnie jak wersją standardową, można zapomnieć o tym, że prowadzi się dużego i dosyć ciężkiego vana. Jak przystało na markę nacechowaną sportowym charakterem, Altea XL daje przyjemność z jazdy po zakrętach, próżno tu jednak szukać komfortu podróżowania na poziomie francuskich aut. W zawieszeniu nie ma poduszek, ale za to dzięki twardszym nastawom za kierownicą kierowca czuje się pewniej. Tylko co na to pasażerowie? Nie powinni znowu aż tak bardzo narzekać, bo nastawy, mimo że nie miękkie, są jednak delikatnie złagodzone w stosunku do Leona. Zaletą jest też dobrze wytłumione wnętrze, które umożliwia swobodną rozmowę pomiędzy podróżującymi nawet przy wysokich prędkościach. Altea XL w porównaniu ze standardową wersją jest tylko nieznacznie droższa. Jeśli potrzebujemy więcej przestrzeni we wnętrzu, nie ma się co zastanawiać, bo nawet XL może się podobać, z pewnością ma coś w sobie.

Gama jednostek napędowych dostępnych na naszym rynku w stosunku do zwykłej Altei została pomniejszona o najsłabszy silnik benzynowy. Mamy do dyspozycji silnik 1,4 TSI (125 KM), a także 160-konne 1,8 TSI sprzężone z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Diesle to nowy 1,6-litrowy silnik o mocy 105 KM, a także sprawdzony 2,0 TDI CR rozwijający 140 KM. Oba silniki można połączyć z automatem (siedmiostopniowy dla mniejszego silnika i sześciostopniowy dla jednostki mocniejszej). Brak w ofercie podwójnie doładowanego benzyniaka 1,4 l, którym tak chwali się koncern VW.

Odmianą, czy też rozwinięciem Altei XL jest Altea Freetrack. To w skrócie podwyższona Altea XL ze zmienionymi zderzakami, która jest połączeniem minivana i SUV-a. W tej wersji dostępne są też obecnie najmocniejsze silniki, benzynowy 2,0 TSI o mocy 211KM i diesel o mocy 170KM. Wszystkie wersje Freetracka, oprócz nasłabszego 105-konnego diesla i 125-konnej benzyny (1,4 TSI), wyposażone są w napęd na cztery koła (sprzęgło Haldex). Kupno Freetracka z napędem jedynie na przednią oś mija się z przeznaczeniem tego pojazdu, bo ta wersja to propozycja dla tych, którzy mieszkają za miastem i/lub często mają do czynienia z nieutwardzonymi drogami, gdzie napęd na cztery koła z pewnością się przydaje. Ale mimo że Freetrack nie boi się pobrudzić, wciąż - jak na Seata przystało - połyka zakręty na asfaltowych drogach zaskakująco sprawnie. Altea w tej wersji poradzi sobie z najazdem pod kątem 17,6 stopni i kątem zjazdu wynoszącym prawie 23 stopnie. Zderzaki, nielakierowane na kolor nadwozia oraz plastikowe osłony progów i nadkoli nadają autu agresywny wygląd, Freetrack naprawdę może się podobać. Te dodatki nie są jednak zrobione na pokaz, mają one za zadanie chronić nadwozie pojazdu podczas jazdy po nawierzchniach szutrowych. Napęd na cztery koła nie zabiera pokaźnej przestrzeni bagażowej wynoszącej 490 l. Podobnie jak w wersji XL można dodatkowo powiększyć bagażnik dzięki regulacji tylnej kanapy w zakresie 16 cm i oczywiście przez całkowite złożenie siedzeń (wtedy otrzymuje się 1562 l przestrzeni bagażowej). Co warto podkreślić, prześwit w stosunku do Altei XL zwiększył się o 40 mm.

Mówi się, że coś, co jest do wszystkiego, jest do niczego. Ale ta zasada wydaje się nie dotyczyć Seata Altei Freetrack, który z powodzeniem sprawdzi się nawet w miejskim korku.

4.06
Ocena na postawie 21 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Seat Altea XL: newsy, testy i recenzje

Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi: gdy dużo to wciąż za mało

... Większy, tańszy i oszczędniejszy od SUV-a, choć odrobinę mniej wygodny od minivana. Tak prezentuje się nowy Citroën Berlingo. Dla niektórych ten pojemny samochód może być jednak za mały. Dlatego Francuzi pomyśleli o wersji XL. Nie tylko z bardzo ...

5 miesięcy temu

Seat Tarraco debiutuje w wersji FR oraz jako mocna hybryda plug-in

... Na kilka dni przed startem salonu we Frankfurcie Seat oficjalnie pochwalił się dwiema nowymi wersjami modelu Tarraco - usportowioną odmianą FR oraz hybrydą typu plug-in, która będzie najmocniejszą wersją w gamie. ... SUV-em - nowa wersja ...

2 miesiące temu

Akcje serwisowe - Škoda, Seat, Audi i Mercedes z problemami

... Cztery marki - Škoda, Seat, Audi i Mercedes wezwą swoich klientów do warsztatów w związku z akcjami serwisowymi. Problem dotyczy 9 modeli aut w ilości kilku tysięcy egzemplarzy. ... Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że ...

2 miesiące temu

SEAT i CUPRA na targach Poznań Motor Show

... Podczas tegorocznego Poznań Motor Show hiszpański producent już po raz drugi prezentuje swoje samochody na dwóch oddzielnych stanowiskach - SEAT i CUPRA. ... SEAT, który przyzwyczaił nas już do prezentowania swoich samochodów w otoczce ...

7 miesięcy temu

Seat Tarraco 2.0 EcoTSI: ostudzone emocje

... Nowy Seat chce wyróżnić się charakternymi rozwiązaniami, które potwierdzą jego południowe pochodzenie. Pod skórą dalej jest jednak do bólu poprawnym wytworem Grupy Volkswagen. Ostatecznie flagowy model hiszpańskiej marki jest kolejnym ...

6 miesięcy temu

Seaty Leon i Altea doczekały się liftingu

... Seat opublikował oficjalne zdjęcia modeli Leon i Altea po face liftingu. Auta pierwszy raz publicznie odsłonięte mają zostać na Geneva Auto Show w marcu tego roku. Samochody zostały delikatnie przestylizowane na wzór nazwany Arrow Design, ...

dawno temu

Nowy Seat Tarraco - (nieco) spóźniona ofensywa z Hiszpanii

... Już niedługo do salonów Seata wjedzie zupełnie nowy model o nazwie Tarraco. Zamyka on rozwój hiszpańskiej rodziny SUV-ów i ma pozwolić Seatowi na przyciągnięcie nowych klientów, ale… nie bardzo rozumiem dlaczego miałbym go wybrać na tle ...

10 miesięcy temu

Nowości SEAT-a i CUPRA na Salonie Genewskim

... Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, SEAT przedstawił swoją wizję e-mobilności, prezentując trzy koncepcyjne samochody. Miejski dwuosobowy Minimó, elektryczny el-Born ... ^^^Na początek przyjżyjmy się najbardziej intrygującemu z ...

7 miesięcy temu

Seat Minimó - lek na wszystkie bolączki zatłoczonych miast

... Za dużo samochodów. Za mało miejsc parkingowych. Smog. To wszystko, to potężne problemy wielu współczesnych metropolii. Seat przedstawił koncepcję remedium. Rozwiązanie problemów jest malutkie i nazywa się Minimó. ... po wykonaniu porannego ...

8 miesięcy temu

Seat Ateca FR 2.0 TSI: najmocniejsza i najlepsza

... Ma 190 KM mocy i do setki przyspiesza w 7 sekund. Seat Ateca FR prowadzi się świetnie, ale jest nie tylko sportowy. Zaskakuje wszechstronnością i niskim zużyciem paliwa. Ma tylko jedną większą wadę, ale jest ona opcją. ... 1938Seat Ateca FR 2.0 ...

8 miesięcy temu

Produkcja Seata Tarraco ruszyła. Hiszpan wyjeżdża z... Wolfsburga

... Po raz pierwszy od 20 lat zakład Volkswagena w Wolfsburgu produkuje samochód należący do innej marki w grupie VAG. Po tak długiej przerwie z niemieckiej fabryki wyjedzie Seat Tarraco. ... Seat Tarraco to ostatni z siedmioosobowych SUV-ów grupy ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie