Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Škoda Fabia 2 generacji

Generacja
Škoda Fabia 2 generacji

Przez ponad 8 lat (od końcówki 1999 do 2008 roku) Škoda wyprodukowała ponad półtora miliona egzemplarzy Fabii pierwszej generacji w trzech wersjach nadwoziowych. Silniki Volkswagena, mnogość wersji oraz praktyczne zalety tego auta sprawiły, że Fabia I cieszy się sporą popularnością na rynku wtórnym.

Czeski producent, wprowadzając drugą generacją Fabii, chciał zaoferować to auto wszystkim klientom, którzy przekonali się do czesko-niemieckiego auta segmentu B.

W marcu 2007 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie Škoda zaprezentowała światu drugą odsłonę Fabii. Pod względem stylistycznym auto różni się od poprzednika w znacznym stopniu. Można tutaj zauważyć nie tylko wpływ dostępnego od 2006 roku modelu Roomster, ale także inspiracje innymi producentami.

Płaski dach nawiązuje do sporo droższego Mini, z kolei tył przypominać może bardzo popularne Suzuki Swift. Nowa Fabia jest o wiele bardziej wyrazista stylistycznie, o czym świadczą opinie kierowców.

W porównaniu z poprzedniczką Fabia II z nadwoziem hatchback zyskała 220 mm długości i 620 mm wysokości, mimo to zachowano poprzedni rozstaw osi, który wynosi 2462 mm.

Od początku czeska księżniczka dostępna była w pięciu wersjach wyposażenia: Classic, Style, Sport, Comfort. Podobnie jak w przypadku poprzedniczki gamę otwiera odmiana Junior, dostępna jedynie z najmniejszym silnikiem benzynowym - trzycylindrowym motorem 1,2 HTP produkującym 60 KM.

Co ciekawe, na polskim rynku występują jedynie wersje hatchback oraz kombi, Škoda zrezygnowała z nadwozia sedan, które pojawiło się pod nazwą Rapid, jedynie na rynku indyjskim. Fabia II dostępna jest także m.in. w Chinach pod nazwą Fabia Jingrui oraz od kwietnia 2010 roku na Ukrainie jako Fabia MG.

W modelu z nadwoziem hatchback do dyspozycji jest 300 l przestrzeni bagażowej, którą można powiększyć do 1163 l, składając oparcia tylnej kanapy. W kombi, które zostało zaprezentowane 11 września 2007 roku, kierowca ma do dyspozycji już 505 l przestrzeni bagażowej, które można powiększyć do 1460 l.

Oprócz trzycylindrowych jednostek HTP Fabia jest także dostępna z silnikami 1,2 l TSI 86/101 KM, 1,4 16V 86 KM oraz 1,6 16V 105 KM. Wyjątek stanowi motor 1,4 TFSI o mocy 180 KM, który występuje jedynie w usportowionej wersji Fabii o nazwie RS. Auto przyspiesza 0-100 km/h w 7,3 s z nadwoziem hatchback i 7,5 s z nadwoziem typu kombi, a prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 222 i 226 km/h.

Fabia II dostępna była z dwoma silnikami Diesla: 1,4 TDI 70/80 KM oraz 1,9 TDI 105 KM. Na początku 2010 roku Fabia przeszła delikatną modernizację, obejmującą kosmetyczną zmianę przedniego pasa i odmłodzenie reflektorów. Wtedy też z oferty zniknęły turbodiesle 1,4 TDI oraz 1,9 TDI, a zastąpiły je silniki 1,2 TDI 75 KM i 1,6 TDI 90/105 KM. Według danych producenta najmniejszy silnik 1,2 TDI dostępny w wersji Greenline spala średnio zaledwie 3,4 l oleju napędowego na 100 km.

Ciekawostką jest występowanie, także na polskim rynku, Škody Fabii II w wersji Scout, która dostępna jest zarówno z nadwoziem hatchback, jak i kombi. Auto wyposażono w dokładki do zderzaków, zmienione felgi oraz relingi dachowe. Ta wersja Fabii ma nadawać się także do zjechania z utwardzonej drogi.

Fabia drugiej generacji cieszy się sporą popularnością również na naszym rynku. Warto przemyśleć zakup wersji z dwusprzęgłową skrzynią DSG produkcji Volkswagena, która do tej pory jest wzorem dla tego typu przekładni.

Plusy:
+ Skrzynie DSG
+ Ekonomiczne turbodiesle
+ Drapieżna wersja RS
Minusy:
- Stylistyczna mieszanka
- Wyciszenie wnętrza

4.40
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Škoda Fabia 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Scala Roadster, czyli koncept Slavia w oficjalnej zapowiedzi

... Škoda pracuje nad ciekawym pojazdem koncepcyjnym, będącym dziełem praktykantów z czeskiego odziału marki. Auto będzie gotowe jeszcze w tym roku, choć raczej nie ma szans, by trafiło do seryjnej produkcji. ... Škoda już nie raz udowadniała, że ...

tydzień temu

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika

... Škoda przyzwyczaiła nas do tego, że bagażniki w swoich samochodach ma bardzo duże i ustawne. Octavia i Superb to jedne z najbardziej pakownych aut w swoich segmentach. Zajrzyjmy do kufra Scali i sprawdźmy, czy rodzinny hatchback podtrzymuje tę ...

2 tygodnie temu

Škoda Octavia debiutuje w wersji na gaz CNG. Kusi sporym zasięgiem

... Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Škoda uzupełni gamę nowej Octavii o wersję napędzaną gazem ziemnym CNG. Auto kusi niezłym jak na alternatywne źródło zasilania zasięgiem i przyzwoitym spalaniem. Problemem dla niektórych klientów może być ...

2 tygodnie temu

Škoda Kodiaq – stworzona do przygód!

... A okazja na te wspomnienia nadarza się idealna. Marka Škoda obchodzi 125. urodziny Z tej okazji przygotowała specjalną ofertę urodzinową, a Kodiaq jest teraz tańszy nawet o 15 500 zł. Więcej ... , że samochód wtedy czuwa nad nami, ułatwiając ...

3 tygodnie temu

Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - najlepszy bagażnik w segmencie

... Škoda Fabia to jeden z najrozsądniejszych wyborów na rynku aut nowych i zaraz wyjaśnię wam dlaczego, na przykładzie tego pięknego egzemplarza o wartości 105 tys. złotych. Zaraz… Coś tu poszło nie tak. ... 1938 Škoda Fabia Combi Monte Carlo 1,0 ...

11 miesięcy temu

Jeszcze lepsza Škoda Fabia R5 Evo. Zwycięstwo w debiucie

... W Rajdzie Portugalii zadebiutowała nowa ewolucja Škody Fabii R5, najlepszego obecnie samochodu startującego w klasyfikacji RC2. Kalle Rovanpera pokazał, że samochód wciąż jest na szczycie. ... Škoda podkreśla, że nie jest to nowy samochód, ale ...

dawno temu

125 lat Škody – warto wspólnie świętować

... Urodziny to świetny powód do celebracji, tym bardziej jeśli to tak imponująca i okrągła rocznica. 125 lat sukcesów marki Škoda oznacza, że to jedna z najstarszych marek na świecie, z naprawdę ... wybrać auto odpowiednie dla siebie. Z jednej ...

miesiąc temu

Škoda Kamiq debiutuje w uterenowionej wersji Scoutline

... Mogłoby się wydawać, że należący do segmentu crossoverów Kamiq jest już w wystarczająco "Scout". Mimo to Škoda postanowiła uzupełnić gamę o wersję Scoutline, która nadaje mu więcej terenowego charakteru, choć nadal nie przynosi napędu na cztery ...

6 miesięcy temu

Jak nowa Škoda Octavia wypada na tle rywali?

... W 2019 roku, Škoda Octavia zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej kupowanych samochodów osobowych w Polsce, jednak konkurenci depczą jej po piętach – Toyota Corolla zajmuje drugą pozycję, zaś Opel Astra uplasował się na 5. miejscu. Bronią Czechów ...

8 miesięcy temu

Nowa Škoda Fabia w wyjątkowym show na żywo

... Škoda Fabia, jeden z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku, właśnie debiutuje w nowej odsłonie . Z tej okazji w sobotę 6 października byliśmy świadkami wyjątkowego przedsięwzięcia: reklamy realizowanej na żywo, w której główne role ...

dawno temu

Škoda Fabia II nr 1 500 000

... Škoda wyprodukowała już 1,5 mln egzemplarzy Fabii drugiej generacji. ... Škoda wyprodukowała już 1,5 mln egzemplarzy Fabii drugiej generacji. Škoda podaje, że w sumie powstało już 3 253 817 sztuk modelu Fabia, licząc także model pierwszej ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie